W Indiach zamknięto kolejne groźne fake call center

Przed rokiem informowaliśmy o aresztowaniu ponad 500 osób – pracowników trzech outsourcingowych call center w indyjskim mieście Thane. W miniony piątek dokonano kolejnych aresztowań. Tym razem zatrzymano 14 osób, którzy uruchomili podobne contact center w Malad – na przedmieściach Mumbaiu.

Przed rokiem informowaliśmy o aresztowaniu ponad 500 osób – pracowników trzech outsourcingowych call center[1] w indyjskim mieście Thane. W miniony piątek dokonano kolejnych aresztowań. Tym razem zatrzymano 14 osób, którzy uruchomili podobne contact center[2] w Malad – na przedmieściach Mumbaiu.

Mechanizm działania call center był podobny jak w ubiegłym roku. Telemarketerzy telefonowali do mieszkańców USA szantażując ich koniecznością dokonania zapłaty za zaległy podatek dochodowy.

Zatrzymani byli obserwowani przez okres 4-5 miesięcy. W tym czasie oszukali ponad 300 obywateli USA. Za całym procederem stał dwudziestoośmio letni Amey Lokare. W nielegalnym procederze brali także udział Musir Shaikh (27 lat), Talib Ansari (29), Ajim Shaikh (24), Adil Sayyad (24), Ronald Rodrigues (30), Farhan Shaikh (28), Prashant Kamble (21), Sohel Shaikh (24), Zarar Haidar (24), Sadad Sayyad (21), Sabad Shaikh (22), Hemant Gaikwad (23) oraz Abhishekh Dubey (29).

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *