Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

skill

inaczej umiejętność, cecha agenta - pojęcie związane ze specjalizowaniem Agentów i SBR. Skillem będzie znajomość języka, procesu lub inna określona przez management cecha / umiejętność agenta.

Biometria twarzy w BZ WBK

BZ WBK startuje z wykorzystaniem biometrii twarzy w procesie zakładania rachunku bankowego – poinformował Tomasz Niewiedział, szef bankowości multikanałowej w rozmowie z agencją ISBNews.

BZ WBK startuje z wykorzystaniem biometrii twarzy w procesie zakładania rachunku bankowego – poinformował Tomasz Niewiedział, szef bankowości multikanałowej w rozmowie z agencją ISBNews.

– Mocno stawiamy na biometrię i wideo weryfikację. To, jak się rozwijamy w tym zakresie jest referencyjne na rynku i chcemy to mocno kontynuować. Nie ogłaszamy się jako buntownik czy ikona w tym zakresie, ale po prostu systematycznie aktywizujemy naszych klientów do kanałów cyfrowych. Po biometrii głosu, odcisku palca uruchamiamy biometrię twarzy w celu przeprowadzenia całkowicie cyfrowego procesu założenia rachunku – mówi Tomasz Niewiedział.

Bank dzięki digitalizacji, chce stopniowo zwiększać liczbę rachunków otwieranych w kanałach zdalnych. Aktualnie bank ma 2 mln klientów digital, w tym 1 mln mobile. CO ciekawe – ponad 175 tys. klientów korzysta już tylko z bankowości mobilnej.

Aktualnie BZ WBK wykorzystuje w contact center od pewnego czasu także biometrię głosu, z której obecnie korzysta prawie 30 tys. klientów (wzrost o 337% rok do roku). – Nie tylko jesteśmy pionierem w tym zakresie, ale na pewno w takiej skali nikt tego w Polsce nie wykorzystuje – podkreślił Niewiedział. W bankowości mobilnej wykorzystywana jest także biometria odcisku palca, z której wg. banku korzysta już 20 tys. klientów (wzrost o 119% w stosunku do roku ubiegłego).

Biometria twarzy to jedno z pierwszych w Europie tego typu wdrożeń. Jak zapewnia Niewiedział – nikt nie ma produkcyjnego wdrożenia tego typu usługi. – Uważamy, że biometria twarzy to przyszłość aplikacji mobilnych. Chcemy sukcesywnie zwiększać liczbę rachunków otwieranych w kanałach zdalnych – zaznaczył dyrektor bankowości multikanałowej.

Celem biometrii twarzy jest umożliwienie klientom sprawnej autoryzacji w kanale wideo. Jak zaznacza bank – prawdopodobieństwo wiarygodności takiej autoryzacji ma być bliskie 100%. Dane biometryczne nie są przechowywane, a rachunki otwierane w ten sposób nie będą dawały dostępu do profilu zaufanego.

 

Więcej na temat biometrii twarzy znajdziesz tutaj.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Nowa wersja aplikacji Santander mobile z biometryczną autoryzacją

Santander Bank Polska udostępnia nową wersję aplikacji mobilnej z biometryczną autoryzacją. Od teraz transakcje można potwierdzać biometrią – odciskiem palca na telefonach z systemem Android lub Touch ID oraz Face ID na telefonach z iOS. To wygodne rozwiązanie pozwala jeszcze szybciej autoryzować transakcje.
więcej

Bank Pocztowy zostaje w hybrydzie

Bank Pocztowy zamierza korzystać z hybrydowego trybu pracy wśród pracowników i ogranicza wykorzystywane powierzchnie biurowe. Jak podkreśla Zarząd, decyzja podyktowana jest sprawdzeniem się takiego modelu pracy w czasie pandemii oraz koniecznością ograniczania kosztów w celu powrotu Banku na ścieżkę trwałej rentowności.
więcej

Alior Bank rozwija bankowość internetową i wprowadza nowe funkcjonalności

Alior Bank kontynuuje rozwój kanałów zdalnych. Tym razem bank uruchomił w bankowości internetowej Alior Online nowe funkcje, pozwalające na zakup ubezpieczenia do pożyczki gotówkowej na wypadek utraty pracy i następstw nieszczęśliwych wypadków od PZU S.A., a także ubezpieczeń z oferty LINK4.