Biometria twarzy w BZ WBK

BZ WBK startuje z wykorzystaniem biometrii twarzy w procesie zakładania rachunku bankowego – poinformował Tomasz Niewiedział, szef bankowości multikanałowej w rozmowie z agencją ISBNews.

BZ WBK startuje z wykorzystaniem biometrii twarzy w procesie zakładania rachunku bankowego – poinformował Tomasz Niewiedział, szef bankowości multikanałowej w rozmowie z agencją ISBNews.

– Mocno stawiamy na biometrię i wideo weryfikację. To, jak się rozwijamy w tym zakresie jest referencyjne na rynku i chcemy to mocno kontynuować. Nie ogłaszamy się jako buntownik czy ikona w tym zakresie, ale po prostu systematycznie aktywizujemy naszych klientów do kanałów cyfrowych. Po biometrii głosu, odcisku palca uruchamiamy biometrię twarzy w celu przeprowadzenia całkowicie cyfrowego procesu założenia rachunku – mówi Tomasz Niewiedział.

Bank dzięki digitalizacji, chce stopniowo zwiększać liczbę rachunków otwieranych w kanałach zdalnych. Aktualnie bank ma 2 mln klientów digital, w tym 1 mln mobile. CO ciekawe – ponad 175 tys. klientów korzysta już tylko z bankowości mobilnej.

Aktualnie BZ WBK wykorzystuje w contact center od pewnego czasu także biometrię głosu, z której obecnie korzysta prawie 30 tys. klientów (wzrost o 337% rok do roku). – Nie tylko jesteśmy pionierem w tym zakresie, ale na pewno w takiej skali nikt tego w Polsce nie wykorzystuje – podkreślił Niewiedział. W bankowości mobilnej wykorzystywana jest także biometria odcisku palca, z której wg. banku korzysta już 20 tys. klientów (wzrost o 119% w stosunku do roku ubiegłego).

Biometria twarzy to jedno z pierwszych w Europie tego typu wdrożeń. Jak zapewnia Niewiedział – nikt nie ma produkcyjnego wdrożenia tego typu usługi. – Uważamy, że biometria twarzy to przyszłość aplikacji mobilnych. Chcemy sukcesywnie zwiększać liczbę rachunków otwieranych w kanałach zdalnych – zaznaczył dyrektor bankowości multikanałowej.

Celem biometrii twarzy jest umożliwienie klientom sprawnej autoryzacji w kanale wideo. Jak zaznacza bank – prawdopodobieństwo wiarygodności takiej autoryzacji ma być bliskie 100%. Dane biometryczne nie są przechowywane, a rachunki otwierane w ten sposób nie będą dawały dostępu do profilu zaufanego.

 

Więcej na temat biometrii twarzy znajdziesz tutaj.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Pracownicy kin uruchomili infolinię dla widzów

Co robią kina, gdy są zamknięte? Większość stoi zamknięta. Po salach przemyka się pracownik ochrony. Ale nie na Śląsku. Tutaj pracownicy Kina Światowid, Kina Kosmos, Kinoteatru Rialto w Katowicach, Kina Janosik w Żywcu czy Kina Bałtyk w Raciborzu rozmawiają telefonicznie ze swoimi klientami.
więcej

Prosta Polszczyzna dla Credit Agricole

Umowa i regulamin konta Credit Agricole jako pierwsze dokumenty bankowe w Polsce otrzymały certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Dzięki temu klienci banku mogą mieć pewność, że tekst tych dokumentów będzie zrozumiały dla każdego, nawet dla osób bez wiedzy finansowej.
więcej

eBOK Enei wg. klientów najwygodniejszą formą kontaktu

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) staje się najpopularniejszą i najwygodniejszą formą kontaktu z Eneą. Zainteresowanie nią wśród klientów Enei stale rośnie. Od marca 2020 roku o 35% wzrosła liczba nowych kont w eBOK-u. Dodatkowo klienci indywidualni Enei za pośrednictwem eBOK-a mogą teraz także zawierać umowy na produkty Energia+ Pewna cena oraz Energia+ Fachowiec.
więcej

Komputronik otwiera mobilne punkty obsługi klienta

W związku z zamknięciem sklepów w galeriach handlowych Komputronik otwiera alternatywne punkty obsługi klientów, w których będzie można skorzystać z szerokiego wachlarza usług, kupić nowy sprzęt lub odebrać zamówienia internetowe.