T-Mobile: Wykradli 700 tys. rekordów z baz operatora telekomunikacyjnego

Ponad 700 tysięcy rekordów z danymi klientów firmy telekomunikacyjnej wykradło i sprzedało najprawdopodobniej czterech byłych już pracowników operatora. Grozi im za to kara w wysokości 3 lat pozbawienia wolności. To największa kradzież danych od wielu lat.

Ponad 700 tysięcy rekordów z danymi klientów sieci T-Mobile wykradło i sprzedało najprawdopodobniej czterech byłych już pracowników operatora. Grozi im za to kara w wysokości 3 lat pozbawienia wolności. To największa kradzież danych od wielu lat.

O możliwości popełnienia przestępstwa Policję zawiadomił sam operator, który przekazał obszerne wyniki analiz. Umożliwiły one precyzyjną rekonstrukcję działań przestępczych oraz identyfikację ich sprawców – poinformowała w komunikacje Komenda Główna Policji.

Oświadczenie operatora:

“Stosowany przez T-Mobile System bezpieczeństwa wykrył nietypowe zjawiska w systemach teleinformatycznych. Przy czym należy zaznaczyć, że zabezpieczenia naszych systemów teleinformatycznych nie zawiodły i nie zostały przełamane.

W związku z wykryciem nieprawidłowości złożyliśmy zawiadomienie do Prokuratury o podejrzeniu możliwości popełnienia przestępstwa oraz poinformowaliśmy o sprawie GIODO (Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych).

W tym momencie możemy potwierdzić, że pracownik jednego z naszych partnerów biznesowych, który posiadał autoryzowany dostęp do systemu obsługi klientów, korzystał z niego w niewłaściwy sposób wyświetlając nietypową liczbę danych klientów.”

 

Postępowanie Policji dotyczyło nieuprawnionego dostępu do baz operatora telekomunikacyjnego oraz bezprawnego przetwarzania informacji pochodzących z tej bazy przez firmę telemarketingową. Co ciekawe – firmy te otrzymywały od operatora wynagrodzenie księgowane jako zapłatę za działalność reklamową.

Na podstawie decyzji prokuratury przeprowadzono przeszukania w firmach i mieszkaniach prywatnych na terenie województwa podkarpackiego i dolnośląskiego. W wyniku działań prokuratury i Policji zatrzymano czterech mężczyzn w wieku 33 – 34 lata, którzy stali za tym procederem. Zatrzymano także właściciela call center[1] i autora oprogramowania, które było wykorzystywane w operacji wykradania danych.

Aktualnie wszystkie wykradzione dane zostały przez Policję zabezpieczone. Zabezpieczone zostały także urządzania i programowanie w call center.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *