Po sukcesie Technologii Brilliance, automatycznej asystentki, która rozumie człowieka i jednocześnie zastępuje przestarzały i frustrujący dla rozmówców system IVR[1], przyszedł czas na odsłonę nowego produktu. Premiera została znacznie przyspieszona przez popyt, w postaci licznych zapytań, które trafiały do firmy, o możliwość wprowadzenia automatyzacji obsługi klienta, nie tylko telefonów przychodzących ale i również wychodzących . Maya, bo tak nazywa się najnowszy produkt firmy Voicetel, zostanie wprowadzony do MULTI Agencji Finansowej.
Kto lub co to jest Maya?
Technologia, która umożliwia przeprowadzenie dużej kampanii telefonicznej dzwoniąc do klientów, zadając im konkretne pytanie lub przekazując spersonalizowaną informację. W tradycyjnym modelu oznaczałoby to konieczność przeprowadzenia rekrutacji, zatrudnienia grupy teleoperatorów, zapewnienia im stanowisk pracy, przeszkolenia i stałego nadzorowania tego, co robią. Jednak z Mayą można zrealizować taką samą kampanię o wiele szybciej, a co najważniejsze – unikając wysokich kosztów i długich przygotowań. Maya zastąpi cały zespół konsultantów telefonicznych. Wystarczy jej dać potrzebne informacje, a ona w krótkim czasie obdzwoni tysiące klientów. Wykona swoje zadanie bez błędów i w tempie nieosiągalnym dla człowieka.
Co może osiągnąć dzięki tej technologii?
Można na przykład przekazać swoim klientom informacje o nowej ofercie lub o zmianach dotyczących produktów lub usług, z których już korzystają. Maya pomoże też zdobyć nowych klientów i to na ogromną skalę – poprzez ocieplenie „zimnej” bazy kontaktów i przygotowanie gruntu pod dalsze rozmowy sprzedażowe, prowadzone już przez pracowników. Z rozwiązania można korzystać bez instalowania specjalnej infrastruktury. Maya działa w chmurze i w łatwy sposób integruje się z infrastrukturą klienta. Dodatkowo na bieżąco wysyła informacje o postępach w realizacji kampanii (dzięki API), a także automatycznie przygotowuje okresowe raporty. Dzięki temu wiadomo, co już udało się osiągnąć.
Ile kosztuje zatrudnienie robota i przeprowadzenie kampanii?
Mniej niż zatrudnienie całego zespołu osób, które musiałyby wykonać taką samą liczbę połączeń. Wprowadzenie technologii do firmy kosztuje od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, przeprowadzenie kampanii to koszt rzędu 0,19 zł za numer minutę rozmowy. Maya potrafi od razu zweryfikować listę odbiorców i odrzucić te numery, które są wyłączone. Dzięki temu nie marnuje czasu na próby skontaktowania się niedostępnymi rozmówcami. Ponadto, czas oczekiwania na połączenie z klientem, jak również ponawianie prób skontaktowania się z nim nie stanowią dla firmy dodatkowego kosztu.
Voicetel planował komercjalizację usługi Maya na II kw 2018 r., jednak z uwagi na dynamicznie rosnący wzrost zainteresowania produktem ze strony firm zajmujących się pozyskiwaniem i weryfikacją bazy klientów, termin premiery Maya został przesunięty na III kw. 2017
Jeśli dzwoni do mnie agent – człowiek, to czasami sumienie nie pozwala mi od razu się rozłączyć i ma on większą szansę na to że wysłucham jego ofertę. Jeśli to będzie robot to bez skrupułów wcisnę czerwoną słuchawkę. Na pewno nie widzę zastosowania tego mechanizmu w sprzedaży. Bardziej np. w potwierdzaniu wizyt lekarskich itp.