Connect with us

25 najważniejszych osób w branży call center w Polsce – edycja 2017

RAPORTY

25 najważniejszych osób w branży call center w Polsce – edycja 2017

Ubiegłoroczne zestawienie opublikowaliśmy w na początku sierpnia. Znalazło się w nim również 25 nazwisk osób, które zdaniem redakcji mają największy wpływ na to, co dzieje się w branży contact center i customer care w Polsce. Podobnie jak w roku ubiegłym na liście są eksperci, influencerzy i trendsetterzy naszego środowiska z olbrzymim doświadczeniem i szerokim spojrzeniem na problemy naszej branży. Z listy spadło kilka nazwisk, kilka pojawiło się nowych. Zobaczcie kim są najważniejsze osoby w branży Customer care w Polsce!

BIZNES

GLAPA WOJCIECH – wiceprezes zarządu Arteria S.A.

Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem Elektroenergetycznym oraz polsko-amerykańskie studia podyplomowe ,,Przyjazna dla środowiska restrukturyzacja energetyki”. Posiada bogate doświadczenie w obszarze organizacji i zarządzania projektami inwestycyjnymi realizowanymi w sektorze energetycznym.

Od 2001 roku specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu multimedialnych form obsługi klientów za pośrednictwem contact center, początkowo w Górnośląskich Zakładach Elektroenergetycznych S.A., a następnie w Contact Center Gallup Polska (od 2003 Wiceprezes Zarządu, w 2008 roku powołany na Prezesa Zarządu). Jako Wiceprezes Arterii S.A. odpowiada za rozwój działalności Pionu Call Center oraz realizację strategii Spółki w tym obszarze aktywności biznesowej. Hobby: lotnictwo.

 

JAROSZ RAFAŁ – prokurent Customer Support Heroes Sp. z o.o.

Trener biznesowy, aktywny menadżer i konsultant. Od 15 lat związany z obszarem outsourcingu, obsługi Klienta i sprzedaży. Specjalizuje się w rozwiązaniach wspierających zarządzanie współpracą i wpływem na doświadczenia Klientów (CEM/CX), podnoszeniu efektywności operacyjnej działów operacyjnych i IT, analityce biznesowej dla front i back-office oraz wymiarowaniu rozwiązań technologicznych klasy call/contact center i CRM. Jako trener zajmuje się jakością i skutecznością obsługi klienta, analityką biznesową, sprzedażą oraz zarządzania projektami.

 

KAPACKI ARTUR – prezes zarządu Telmon Sp. z o.o.

Twórca i od grudnia 2010 r. prezes zarządu firmy Telmon, specjalizującej się w przeprowadzaniu kampanii telesprzedażowo-marketingowych. Firma intensywnie się rozwija, ma dwa oddziały, w Łodzi i w Toruniu, w których zatrudnionych jest ponad 500 osób. Artur Kapacki posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu, głównie z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. W latach 2002-2010 pełnił wiele funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej.

 

KAPRALSKI MARCIN – prezes zarządu CCIG Group oraz Call Center Inter Galactica Sp. z o.o.

Założyciel największej grupy spółek call center w Polsce, w skład której wchodzą: Call Center Inter Galactica, Call Center Dynamic Sales oraz nabytej w drodze akwizycji grupy kapitałowej Call Center Poland – ekspertów rynkowych w obszarach call i contact center – ukierunkowanych na efektywną sprzedaż i profesjonalną obsługę klienta. Wykorzystując najlepsze praktyki i doświadczenia z rynku niemieckiego w sektorze telecom, od ponad 15 lat buduje i rozwija biznes oparty na modelu omnichannel.

 

KOBIEC ŁUKASZ – Business Development Manager w Altar Sp. z o.o.

Od ponad 13 lat związany jest z obszarem profesjonalnej obsługi klienta (bankowość, finanse, IT). Przeszedł przez różne szczeble kariery. Był m.in. doradcą infolinii bankowej, pracował też jako specjalista. Do jego obowiązków należało m.in. profesjonalne doradztwo klientom korporacyjnym i instytucjonalnym w wyborze produktów. Realizował też zadania związane z procesową obsługą klientów i zwiększeniem efektywności sprzedaży. Od kilku lat związany jest z Altar – dostawcą autorskich systemów call/contact center, gdzie odpowiada za współpracę z kluczowymi klientami firmy i współtworzy strategię rozwoju Altar Contact Center, systemu przeznaczonego do profesjonalnej obsługi klienta. Swoją wiedzą dzieli się, uczestnicząc jako prelegent w branżowych konferencjach oraz pisząc artykuły poświęcone nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym i teleinformatycznym dla firm obsługujących klienta masowego.

 

MICHAŁ KORCZAK – Prezes zarządu Telbridge Sp. z o.o.

Współzałożyciel outsourcingowego contact center Telbridge Sp. z o.o. W 2014 roku wybrany przez udziałowców na stanowisko prezesa zarządu. Choć Korczak i kierowana przez niego firma niemal całkowicie zrezygnowała z marketingu i reklamy, to od lat skutecznie pozyskuje i realizuje zlecenia na obsługę klientów takich firm jak Metlife, Play czy T-Mobile. Jako pierwsze outsourcingowe call center uruchomiło projekt videoobsługi klientów jednego z operatorów telekomunikacyjnych.

 

KOTRYCH ADAM – Prezes zarządu MissingLink Sp. z o.o.

Od 1997 aktywny na rynku outsourcingu call center, pełniąc funkcję prezesa zarządu m.in ContactPoint. Jako Prezes Zarządu był także współtwórcą spółki Voice Contact Center. Odpowiedzialnym za opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju spółki MissingLink i realizację celów biznesowych. Studiował marketing i zarządzanie, zwolennik nowoczesnej obsługi klienta dostosowanej do wymogów dzisiejszych czasów i zmieniającej się dynamicznie sytuacji na rynku, w tym z wykorzystaniem social media jako kanału komunikacji z klientem. Duży nacisk kładzie na czerpanie wiedzy i inspiracji z najlepszych wzorców firm, które osiągają sukces poprzez elastyczne i dynamiczne dostosowanie swoich działań do zmieniających się oczekiwań klientów.

 

NADEJCZYK WOJCIECH – właściciel firmy Efektum Wojciech Nadejczyk S.K.A.

Właściciel wielokrotnie nagradzanego i wyróżnianego contact center działającego w strukturze rozproszonej (home-working), zatrudniające głównie osoby niepełnosprawne, aktywizując ich zawodowo, za co został m.in. nagrodzony w konkursie Lodołamacze 2013. Członek Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB. Wcześniej związany z Suasor Call Center Consulting.

 

NIEWIDZIAJŁO KRZYSZTOF – wiceprezes zarządu Cludo Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Zarządzania AGH w Krakowie. Od 1999 roku związany z branżą telekomunikacyjną. Przez 7 lat aktywnie wpływał na rozwój spółki Unima 2000 Systemy Teleinformatyczne. Obowiązki Dyrektora ds. Handlowych oraz Pełnomocnika Zarządu umożliwiły zdobycie doświadczenia wynikającego z uczestnictwa w wielu projektach teleinformatycznych oraz udziału w przygotowaniu spółki do spektakularnego debiutu na GPW w Warszawie w 2006 roku. Od 2007 roku przez kolejnych kilka lat świadczył usługi na rzecz firmy Qumak SA. Odpowiadał wówczas za sprzedaż aplikacji biznesowych związanych z call/contact center i zarządzania majątkiem. Z Cludo Sp. z o.o. od 2012 roku.

 

ODKAŁA MARIUSZ – prezes zarządu w Teleperformance Polska

Doświadczony manager (MBA) z licznymi sukcesami w branżach outsourcingu, e-commerce, telekomunikacji i przemysłu morskiego. Zdobył bogate doświadczenie w sprzedaży i marketingu usług, a także, pełniąc funkcje zarządcze, w prowadzeniu i rozwoju wielonarodowych struktur przedsiębiorstw w Polsce, Austrii oraz Niemczech. Obecnie jego głównym celem jest dalszy rozwój Teleperformance w Polsce poprzez realizowanie polskich i wielojęzycznych projektów w zakresie wielokanałowej obsługi klienta, otwieranie nowych oddziałów firmy i promocję usług obsługi klienta poprzez media społecznościowe.

 

OKNIŃSKI MACIEJ prezes zarządu Unified Factory S.A.

Od ponad 20 lat związany z rynkiem sprzedaży, marketingu bezpośredniego i kanałów komunikacji z klientem. Specjalizuje się we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie sprzedaży i obsługi klienta. Współtworzył i rozwijał Wydawnictwo „Wiedza i Praktyka”, którego przez lata był Wiceprezesem.

 

REZNAR PIOTR – dyrektor zarządzający, SITEL Polska

Manager, biznesman. Od ponad 13 lat z sukcesami zarządza kilkusetosobowymi, wielopoziomowymi strukturami obsługi klienta. Od podstaw zbudował jedno z większych call center w Polsce. Wierzy w ludzi i ich potencjał, który z kolei jest fundamentem prężnego działania firmy. Stawia na rozwój własny oraz współpracowników. Obecnie zarządza liczącą prawie 1000 pracowników firmą SITEL Polska, która jest jednym z największych na świecie dostawców usług outsourcingu w obsłudze klienta.

 

ROCHALSKI KONRAD – prezes zarządu Voice Contact Center Sp. z o.o.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także studia podyplomowe EMBA sygnowane min. przez London Business School oraz Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Kierował firmą Inforsys, która osiągnęła pozycję lidera rynku usług obsługi korespondencji masowej w Polsce. Od 2002 do 2005 zajmował stanowisko dyrektora ds. sprzedaży bezpośredniej i rozwoju oraz dyrektora marketingu w firmie Arcus, integrującej procesy związane z obiegiem informacji. Wcześniej był związany zawodowo z firmą Toshiba, gdzie budował ofertę usług z zakresu departamentowego zarządzania drukiem, kopiowaniem i skanowaniem dokumentów. Rochalski jest jednym ze współautorów największej konsolidacji na rynku outsourcingu w Polsce. Grupa Outsourcing Experts, która powstała w maju 2011 roku.

 

SZAWRO ANNA – dyrektor centrum zdalnej obsługi klienta w Grupie PZU

Szawro przez 10 lat zajmowała stanowisko dyrektora ds. operacji w contact center. Obecne  stanowisko objęła w czerwcu 2017. W latach 2000 2002 pracowała na stanowisku Database Manager w PCM. Następnie objęła stanowisko Senior Accout w Axel Springer Kontakt. Od 2005 do 2007 zajmowała stanowisko Call Center Managera w grupie MNI S.A.

 

SZUL MAREK – country manager w Transcom Worldwide Poland

Związany z firmą Transcom Worldwide od ponad 11 lat. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Od września 2010 r. jako Contact Centre Manager, a od kwietnia 2015 roku już jako Country Manager Transcom Worldwide Poland odpowiada za prowadzenie działalności CRM firmy na terenie całej Polski z sukcesem rozwijając działalność Spółki na globalnym i krajowym rynku. Zarządzaja zespołem ponad 1300 osób obsługując klientów w 15 językach. W ostatnich dwóch latach przyrost pracowników pracujących na projektach obcojęzycznych zatrudnionych w Transcom Worldwide Poland wzrósł o ponad 30%, co niewątpliwie pokazuje skuteczną dywersyfikację rynku nie tylko globalnego ale również krajowego.

 

TOMICZEK JANUSZ  – prezes zarządu Alfavox Sp. z o. o.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia i realizowania projektów teleinformatycznych oraz zarządzania wieloosobowymi zespołami. Był odpowiedzialny za kreowanie rozwiązań, weryfikowanie potrzeb rynku, wspieranie procesów sprzedażowych i presale’owych, w tym także udział w pracach R&D w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii. Obecnie jest odpowiedzialny za wizję i rozwój firmy, strategię sprzedażową i marketingową, rozwój kanału sprzedażowego oraz komunikację z partnerami krajowymi i zagranicznymi.

 

WIŚNIEWSKI ANDRZEJ – członek zarządu, Kontel Sp. z o.o. Sp.k.

Ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Elektroniki. Odpowiada za promocję dobrych praktyk i sieć dystrybucji rozwiązań komunikacji i łączności w biznesie. W 1994 roku ukończył studia podyplomowe w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej uzyskując tytuł MSc in Business. Zajmował się m.in. projektowaniem systemów łączności biurowej, budował relacje z kluczowymi klientami i realizował strategiczne projekty dla operatorów telekomunikacyjnych. Brał udział w projekcie tworzenia jednej z pierwszych platform handlowych B2B w Polsce oraz wdrożeniach systemów UC i CRM. Posiada duże doświadczenie w doradztwie z zakresu doboru terminali głosowych i najbardziej optymalnych rozwiązań dla Contact/Call Center oraz efektywności rozproszonych zespołów pracujących w środowiskach Unified Communications.

 

WÓJCICKI DAWID – prezes zarządu Voicetel Communications S.A.

Absolwent studiów magisterskich na kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Gdańskim. Od początku kariery zawodowej związany z przedsiębiorstwami technologicznymi o dużym potencjale innowacyjnym. Pracował m.in. w Wirtualna Polska S.A. oraz Bałtyckim Centrum Innowacji Sp. z o.o. Wójcicki jest także prezesem zarządu spółki Quizz Platform Sp. z o.o., której zadaniem jest opracowywanie rozwiązań umożliwiających automatyzację tekstowych kanałów komunikacji.

 

MEDIA

BANCERZ KAROL – prezes zarządu Belocal Polska Sp. z o.o., wydawca CCNEWS.pl

Z branżą call center związany od 12 lat. Od ponad 10 lat prowadzi ccnews.pl, największy i najpopularniejszy w Polsce vortal customer care. Zarządzał wieloma projektami telemarketingowymi dla operatorów telefonii komórkowej, linii lotniczych i towarzystw ubezpieczeniowych. Ostatnio odpowiedzialny był za nadzorowanie procesu wydawania wiz przez konsulaty USA dla obywateli Polski, Rosji, Białorusi i Litwy. Obecnie bloger, dziennikarz, przedsiębiorca – baczny obserwator zmieniających się trendów w obsłudze klienta. Wielki zwolennik wdrażania Customer Experience Management i Holokracji.

 

DOKTÓR DYMITR – dyrektor zarządzający w Grupa Riposta, redaktor naczelny Outsourcing&More

Ekspert w dziedzinie marketingu, pasjonat rozwiązań outsourcingowych. Redaktor naczelny magazynu Outsourcing&More. Współtwórca OutsourcingPortal.pl. Outsourcing&More, oraz Best2Invest. Dyrektor Zarządzający w Grupie RIPOSTA – agencji marketingu zintegrowanego.

 

DOKTÓR KATARZYNA – redaktor naczelna OutsourcingPortal.pl

Katarzyna Doktór od wielu lat związana z tematyką i otoczeniem branży outsourcingowej. Zarządza i kieruje rozwojem OutsourcingPortal, który jest jedyną w Polsce platformą internetową dedykowaną szeroko definiowanej tematyce outsourcingowej.

 

ORGANIZACJE

BUŚ MACIEJ  prezes fundacji Forum Call Center

Manager, trener, ekspert branży customer contact center. Propagator standardów oraz dobrych praktyk Customer Contact Center. Organizator wielu projektów branżowych. Prezes Fundacji Forum Call Center – organizacji działającej na rzecz rozwoju rynku call/contact center i profesjonalnej obsługi klienta.

 

DOTÓR WIKTOR – prezes fundacji Pro Progressio

Z outsourcingiem, call center oraz tematyką CRM jest związany od roku 1998. Budował pierwsze w Polsce zespoły Call Centre oraz firmy BPO. Prezes Fundacji Pro Progressio. Jest konsultantem i doradcą w branży outsourcingowej. Nagradzany przez instytucje publiczne i prywatne. W Polsce jest przedstawicielem Niemieckiego Stowarzyszenia Outsourcingu oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Profesjonalistów Outsourcingu – IAOP.

 

SOSNOWSKI MARCIN – dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB

W latach 2005 – 2009 dyrektor operacyjny, a następnie Quality and Efficiency Manager  w ContactPoint Sp. z o.o. (grupa Call Center Poland). W 2010 roku przeszedł do firmy Webtel, gdzie początkowo objął stanowisko Vice Director of Business Unit, a następnie Project Manager. W roku 2010 związał się z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego, gdzie odpowiedzialny był za nadzorowanie projektów normalizujących branżę contact center (EN 15838 oraz ECCCO). Od 2014 roku Dyrektor Wykonawczy SMB.

 

WIELKOPOLAN MACIEJ  – wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB

Współzałożyciel i wiceprezes Saski Business Consulting. Twórca, współwłaściciel i wieloletni prezes zarządu Teleperformance Polska – krajowego oddziału międzynarodowej firmy contact center. Wprowadził na polski rynek Canal+, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego. Absolwent Ecole Superieure de Commerce et de Management w Paryżu oraz wydziału elektroniki Politechniki Wrocławskiej.

 

 

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

1 komentarz

POPULARNE