Connect with us

Już połowa przedsiębiorców w Polsce ma problem z rekrutacją

ZASOBY LUDZKIE

Już połowa przedsiębiorców w Polsce ma problem z rekrutacją

Ponad 50% pracodawców w Polsce ma kłopot z rekrutacją pracowników – wynika z badań  „Barometr Rynku Pracy VIII” przeprowadzonych przez Work Service. Całość raportu zostanie opublikowana 4 września.

Według Work Service co trzecia firma nie jest w stanie zawierać nowych kontraktów z klientami z powodu braków kadrowych. W 1 na 8 przypadków przedsiębiorcy  musieli zrezygnować z inwestycji albo drastycznie je ograniczyć z powodu braku wystarczających zasobów ludzkich na rynku pracy.

Brak pracowników coraz mocniej uderza w działalność firm i zdaniem prezesa Work Service Macieja Wituckiego, będzie coraz bardziej widoczny w całej gospodarce. 32,6% musi rezygnować z zawierania umów i realizacji kontraktów ze względu na brak wymaganej ilości personelu. Jak podkreślił Witucki – ten, „kto dysponuje odpowiednimi kadrami ten ma przewagę konkurencyjną”.

W ubiegłym roku tylko 35% firm miało kłopoty z zatrudnianiem. Dzisiaj to już prawie 51%. Jest to najwyższy wynik w historii badań „Barometr Rynku Pracy”. 70% firm z województwa dolnośląskiego i opolskiego zgłasza niedobory kadrowe.

Przy obecnej koniunkturze gospodarczej widzimy, że popyt na pracowników przekracza podaż. Jednak nasze dane pokazują, jakie zagrożenie długoterminowo czyha na polską gospodarkę. Bez zwiększenia dostępności kandydatów wielu przedsiębiorców może sobie nie poradzić. Już dziś widzimy, że pojawiają się mechanizmy zaradcze, w postaci coraz powszechniejszego pojawiania się umów kodeksowych, częstszego korzystania z usług wyspecjalizowanych agencji zatrudnienia, a także sięgania po kadry zza granic – dodaje Maciej Witucki.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE