Niemieckie Competence Call Center zajmie się fake-newsami i obraźliwymi komentarzami na Facebooku

Obok berlińskiego centrum monitoringu Facebooka, które prowadzi spółka Bertelsmann Arvato, jesienią tego roku powstanie drugie centrum w Essen (Nadrenia Północna-Westfalia w Niemczech). Poprowadzi je spółka Competence Call Center. Na początek pracować w nim będzie 500 konsultantów.

Obok berlińskiego centrum monitoringu Facebooka, które prowadzi spółka Bertelsmann Arvato, jesienią tego roku powstanie drugie centrum w Essen (Nadrenia Północna-Westfalia w Niemczech). Poprowadzi je spółka Competence Call Center[1]. Na początek pracować w nim będzie 500 konsultantów.

Oba centra będą usuwać nielegalne treści takie jak pornografię, hejt i fake-news. Facebook chce jeszcze skuteczniej z nimi walczyć. Facebook nie wykluczona także zastosowania sztucznej inteligencji. – Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności i wzmocnimy nasze działania w walce z nielegalnymi wpisami – powiedział niemieckiemu Deutsche Welle – Martin Ott, dyrektor zarządzający Facebooka na kraje Europy Środkowej.

Facebook zgodnie z nowymi przepisami ma 24 godziny na usunięcie treści niezgodnych z prawem, a zgłoszonych przez użytkowników sieci społecznościowych. Na inne bezprawne treści mają siedem dni. Gdyby tego nie zrobili – może być nałożona na nie kara w wysokości 50 mln Euro.

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *