Przed rokiem wprowadzono tzw. „małą” nowelizację prawa zamówień publicznych. Właśnie trwają prace nad nową – „dużą”.
O rozpoczęciu prac nad zmianami prawa poinformowała Polska Agencja Prasowa. Ministerstwo Rozwoju oraz Urząd Zamówień Publicznych stworzył zespół, który ma odpowiadać za przygotowanie ustawy. A sama nowelizacja ma „uporządkować rynek zamówień publicznych”. Jak podało PAP priorytetem są rozsądne inwestycje publiczne i wspieranie innowacji. Według zapowiedzi – na kształt ustawy będą mieli m.in. wykonawcy, zamawiający oraz organy kontrolne i niezależni eksperci.
Nie jest znany termin opublikowania projektu ustawy. Ale wiadomo, że projekt ma wspierać udział małych i średnich firm w zamówieniach publicznych. Zastanawiające jest jednak to, w jaki sposób nowe prawo ma to osiągać. Jak podało PAP – zespół przygotowujący ustawę ma uprościć procedury zamówień publicznych. Zmiany w prawie mają umożliwić lepsze przygotowanie postępowań, dokładniejsze sprawdzanie potencjału wykonawcy oraz stanu realizacji umowy.
W branży contact center[1] także mamy do czynienia w ciągu roku z kilkoma przetargami na prowadzenie call center[2]. Ostatnio ze sporym zamieszaniem spotkaliśmy się podczas przetargu na centrum obsługi klienta dla Energi. Przetarg wówczas wygrała spółka Casa Alba związana z contact center ViaVox z Poznania. Po odwołaniu się pozostałych oferentów realizacja projektu trafiła do konsorcjum Arteria S.A. i BPO Management. (więcej na ten temat znajdziesz tutaj).