Connect with us

Jak pozyskać idealnego pracownika do działu Contact Center, czyli kilka słów o crowdstaffingu

ZASOBY LUDZKIE

Jak pozyskać idealnego pracownika do działu Contact Center, czyli kilka słów o crowdstaffingu

Wykorzystuje nowe technologie i wiedzę, którą nie sposób zdobyć w wyniku tradycyjnego procesu rekrutacyjnego. Pomaga znaleźć kandydatów najlepiej spełniających kryteria pracodawcy. Czy zastąpi tradycyjny model rekrutacji?

Nietypowe pytania na rozmowie kwalifikacyjnej już nas nie dziwią. Spodziewamy się, że osoba prowadząca wywiad będzie chciała sprawdzić, czy w sytuacji stresowej potrafimy wykazać się opanowaniem, jednocześnie pozostając kreatywni. Zwłaszcza, jeśli takich cech wymaga stanowisko, o które się ubiegamy. Entuzjastów alternatywnych sposobów użycia ołówka zapewne rozczaruje wiadomość, że takie sposoby mogą niebawem przejść do historii. Wszystko za sprawą nowych metod pozyskiwania pracowników, dzięki którym tradycyjny proces rekrutacji nie będzie już konieczny.

Pracodawca, dbający o swoją markę stara się zaoferować pracownikom jak najlepsze warunki zatrudnienia, oczekując w zamian zespołu specjalistów „szytego na miarę”. Sprawdzanie reakcji kandydata na niespodziewane, niezwiązane z branżą pytanie służy poznaniu go na tyle, na ile to możliwe podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jednak bez względu na długość i skrupulatność procesu rekrutacyjnego, zawsze istnieje ryzyko, że wybierzemy niewłaściwą osobę.

Co można zrobić, żeby poznać kandydata jeszcze lepiej? Zaangażować w proces rekrutacyjny jego znajomych. Jakkolwiek zaskakująco może to brzmieć, zostało już wymyślone. Co więcej, działa i to z dobrymi efektami. Zjawisko crowdstaffingu, bo o nim mowa, na Zachodzie cieszy się już sporą popularnością. Polega na budowaniu sieci mobilnych rekruterów docierających do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy aktualnie nie poszukują pracy. Nie znaczy to jednak, że nie skorzystaliby z atrakcyjnej oferty, jeśli taka by się pojawiła.

– Uważamy, że gdyby ze wszystkimi w branży współpracowało się tak jak z firmą Talent Place, która wdraża ideę crowdstaffingu w Polsce – to w dużo łatwiejszy sposób można by było nawiązywać stałe i korzystne współprace. Z Talent Place umówiliśmy się na konkretną liczbę aplikacji w miesiącu i faktycznie taką ilość CV otrzymujemy. Kandydaci, którzy do nas trafiają są lepiej dobrani i rzetelniej wyselekcjonowani – mówi Aleksandra Bury z firmy Credit Agricole.

W praktyce wygląda to następująco: pracodawca zgłasza się do firmy crowdstaffingowej i przedstawia swoje wymagania wobec potencjalnych pracowników a rozsiani po całym kraju rekruterzy przeszukują sieci bliższych i dalszych znajomych, z góry wiedząc, czy dana osoba jest warta polecenia. Dowodem na skuteczność crowdstaffingu jest sukces Talent Place – największej w Polsce platformy wykorzystującej crowdstaffing, z której usług korzystają takie firmy jak Bayer czy Microsoft. Firma Credit Agricole, korzysta z tego sposobu rekrutacji od przeszło roku. Poszukując wykwalifikowanych i ambitnych pracowników działu Contact Center natrafiła na firmę Talent Place, która w sposób innowacyjny dostarcza aplikacje potencjalnych kandydatów spełniających wymagania najbardziej wymagających pracodawców.

– Suma zatrudnianych ludzi przy pomocy Talent Place wypada bardzo dobrze w porównaniu do innych agencji. Dzięki Talent Place zatrudniamy aż do 50% więcej osób! Na pięć dostarczonych aplikacji, dajemy możliwość pracy jednej osobie – jest to zadowalający stosunek. Dotychczas, przy współpracy z innymi firmami rekrutacyjnymi ten wskaźnik był troszeczkę słabszy, ponieważ aby zatrudnić jedną osobę, średnio potrzebowaliśmy aż 7 aplikacji. Talent Place pozwoliło nam usprawnić działania aż o 40%! – dodaje Aleksandra Bury.

Jeszcze do niedawna rekrutacją zajmowały się wyspecjalizowane działy HR w poszczególnych przedsiębiorstwach. Następnie na rynek wkroczyły wykwalifikowane firmy, które za cel postawiły sobie werbowanie pracowników w obrębie danych miast czy województw. Teraz nadszedł czas na crowdstaffing.

Firma Talent Place, która rekrutuje w myśl tej idei, działa w całej Polsce i rozszerza swoje horyzonty na inne Państwa Europejskie. Wykwalifikowani, mobilni rekruterzy osiągają dużo lepsze wyniki rekrutacyjne, ponieważ są w stanie dotrzeć nawet do osób, które jeszcze nie zaczęły zastanawiać się nad zmianą pracy.  Crowdstaffing jest w stanie wprowadzić w branży Human Resources spore zmiany, które zamierzamy śledzić na bieżąco.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE