Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Telefoniczny robot w Porcie Lotniczym Gdańsk

Od dziś dzwoniąc do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku na nr. 58 500 88 61 porozmawiasz z inteligentnym robotem, który udzieli Ci potrzebnych informacji, np. o odlocie Twojego samolotu lub zasugeruje, czym dojechać na lotnisko. Technologia Brilliance – bo tak nazywa się rozwiązanie, które na to pozwala – jest technologią bardzo zaawansowaną, ale pozwala załatwić wiele spraw w prosty sposób.

Od dziś dzwoniąc do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku na nr. 58 500 88 61 porozmawiasz z inteligentnym robotem, który udzieli Ci potrzebnych informacji, np. o odlocie Twojego samolotu lub zasugeruje, czym dojechać na lotnisko. Technologia Brilliance – bo tak nazywa się rozwiązanie, które na to pozwala – jest technologią bardzo zaawansowaną, ale pozwala załatwić wiele spraw w prosty sposób. To całkowicie samodzielny i inteligentny robot, który rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Brilliance to nowość na rynku smart speech – to rewolucja, która zmienia sposób obsługi klienta.

Stworzona i rozwijana przez firmę Voicetel Communications autorska technologia może zastąpić zarówno systemy IVR[1], jak i operatorów call center[2] np. w procesach posprzedażowych. Wirtualna asystentka została uruchomiona przy współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną, która na zlecenie Portu Lotniczego w Gdańsku prowadzi infolinię dla pasażerów. Takie udogodnienie to oszczędność i wygoda dla podróżujących. Inteligentny robot sprawdzi godzinę przylotu lub odlotu, numer rejsu czy informacje o numerach telefonów do konkretnych instytucji i przewoźników.

Wprowadzany właśnie w Porcie Lotniczym Gdańsk pilotażowy program ma za zadanie sprawdzić funkcjonowanie systemu i umożliwić lepsze skonfigurowanie jego ustawień.

Jak to działa?

Technologia Brilliance analizuje i rozumie intencje rozmówcy, czyli interpretuje znaczenie tego, co mówimy, potrafi zrozumieć kontekst zdania i odpowiednio na nie zareagować, wchodząc w dialog z rozmówcą. To przełomowe rozwiązanie, które jednocześnie zastępuje przestarzały i frustrujący dla rozmówców system IVR. Dzwoniąc, klient nie będzie musiał mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze – wystarczy, że powie, jaką sprawę pragnie załatwić lub jakich informacji potrzebuje, a inteligentny robot mu odpowie lub przełączy go do odpowiedniego działu. Narzędzie zostało wyposażone w najbardziej zaawansowany system rozpoznawania i syntezy mowy firmy Nuance Communications.

Czego dokładnie dowiemy się od inteligentnego robota?

Możemy na przykład uzyskać dokładne informacje na temat możliwości wniesienia konkretnych przedmiotów do samolotu, dojazdu do lotniska; hotelu, parkingu czy też dopuszczalnej wagi i wymiarów bagażu. Inteligentny robot odpowie również na pytania związane z odprawą, np. ile godzin wcześniej powinniśmy się pojawić na lotnisku. Dodatkowo będzie działać jako nasza osobista asystentka i doradzi na temat dostępnych połączeń z portu lotniczego w Gdańsku czy lotów, które aktualnie znajdują się na tablicy przylotów i odlotów.

– Technologia, którą chcemy wprowadzić pozwala obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń. – mówi Mariusz Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

Słownik
1. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

eSky także na platformie Asystenta Google

Grupa eSky rozpoczęła współpracę z Google Polska w związku z wprowadzeniem jednej z pierwszych polskich akcji dla Asystenta Google. Dzięki integracji eSky z Asystentem poprzez platformę Actions on Google, osoby planujące podróż mogą za pomocą prostych komend głosowych m.in. wyszukać najbardziej atrakcyjne cenowo połączenia lotnicze.
Czytaj więcej

Tłumacz Migam nagrodzony

Aplikacja „Tłumacz Migam”, pozwalająca na komunikację pomiędzy osobą Głuchą a słyszącą (nieznającą języka migowego), została uznana za “Najlepszą…