“Trump” odwiedził call center, czyli jak wykorzystać fakty do reklamy firmy (część 1)

Zapewne zdziwiliście się dzisiaj rano, gdy na naszej stronie pojawił się artykuł „Trumpa” załatwili w 7 minut. Niektórzy zarzucali nam, że daliśmy się nabrać na fake-news. Nic z tego. Zrobiliśmy to celowo, by pokazać Wam jak promują się marki znane (i mniej znane), a jak promuje się nasza branża.

Zapewne zdziwiliście się dzisiaj rano, gdy na naszej stronie pojawił się artykuł „Trumpa” załatwili w 7 minut. Niektórzy zarzucali nam, że daliśmy się nabrać na fake-news. Nic z tego. Zrobiliśmy to celowo, by pokazać Wam jak promują się marki znane (i mniej znane), a jak promuje się nasza branża.

W tym tygodniu w Polsce z bardzo krótką wizytą przebywał prezydent USA Donald Trump. Wszystkie media rozpisywały się nad wizytą tego polityka w kraju nad Wisłą. Biznes też chciał to wykorzystać i z pomocą przyszły mu social media.

Akademia Gorilla próbowała „wmówić” swoim fanom, że Trump… był w pobliżu ich klubu:

Restauracja Secado zaprosiła do siebie wszystkich tych, którym wizyta Trumpa „powiewa jak flaga”:

Nawet producent wódki zażartował z wizyty amerykańskiego prezydenta:


A jak reklamuje się branża call center[1]?

Call center outsourcingowe reklamuje się nader rzadko. Kilka lat temu firma Transcom zachęcała do pracy u siebie poprzez kampanie bilboardową. CCIG rekrutowało studentów poprzez małe słoiki konfitur dystrybuowanych w akademikach. Idea Call Center korzystała z graficznych kampanii Google AdWords. Zdecydowana większość firm call center ograniczała się do pozycjonowania stron internetowych i sporadycznej kampanii reklamowej w Google.

 

Część firm, takich jak Sanmarks, Contact Center[2] One, Zielnet, IPT korzysta z zapytań składanych na platformie Oferteo pozyskując w ten sposób nowe zlecenia na usługi call center.

Jednak nie trudno zauważyć, że działania reklamowe firm call center nadal są w powijakach. Skupiają się głównie na popularnych rozwiązaniach. Spółki technologiczne z naszej branży sięgają jednak już po bardziej wyszukane działania. Focus Telecom – poza Google AdWords korzysta z różnych narzędzi content marketingowych. Większość spółek prowadzi działania PR.  Wyjątkiem wśród outsourcingowych call center jest zasadniczo tylko Telmon oraz firma Transcom, które od lat prowadzą usystematyzowane działania PR. CCIG – laureat ubiegłorocznej edycji konkursu Ambasador Call Center – miał do niedawna własny, sprawnie działający dział marketingu.

Część outsourcingowych call center nawet stronią od jakichkolwiek działań marketingowych w mediach np. ViaVox czy Telbridge. Trudno jednoznacznie określić powód, dla którego firmy te nie prowadzą otwartej komunikacji z otoczeniem. Można jedynie domniemywać, że spowodowane to jest albo brakiem doświadczenia w tej materii, albo obawą zarządów spółek przed inwigilacją ze strony konkurencji.

Trochę to może jednak w dzisiejszych czasach śmieszyć, bo ustalenie listy klientów firm outsourcingowych – mimo bardzo często wpisanych w umowy zakazów komunikacji – nawet mniej wprawnemu użytkownikowi internetu nie sprawia większych problemów. Pracownicy tych firm często w prywatnych komentarzach dzielą się opiniami o pracy w call center wymieniając nazwy projektów (klientów), na których pracują lub pracowali kilka tygodni wcześniej.

O tym jak można komunikować się z otoczeniem biznesowym będziemy na łamach CCNEWS wkrótce znacznie więcej pisać. Zachęcamy więc do zaprenumerowania naszego newslettera lub polubienia fanpage na Facebooku lub strony CCNEWS na Linkedin.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *