Bo przyszłość możemy przewidzieć w oparciu o trendy

Za nami kolejna edycja konferencji Trendy Conact Center, której organizatorem jest dziennik Puls Biznesu. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji była przyszłość naszej branży w pespektywie najbliższych lat – The future is now.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Za nami kolejna edycja konferencji Trendy Conact Center, której organizatorem jest dziennik Puls Biznesu. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji była przyszłość naszej branży w pespektywie najbliższych lat – The future is now.

Trendy Contact Center[3] należą do jeden z dwóch najważniejszych konferencji branży call center[4] w Polsce. Każda edycja gromadzi od 50 do 100 osób ekspertów, praktyków i influencerów branży.

Tegoroczną edycję rozpoczęto mocnym tematem o trendach i modach w naszej branży. Od lat branżowe media i eksperci opowiadają o często futurologicznych wizjach contact center. Dobrze się stało, że tegoroczna edycja konferencji tak mocny nacisk położyła na docierające do nas trendy i chwilowe mody o których mówił Maciej Buś z Polskiego Forum Call Center. Tylko czy modą można nazywać videoczaty lub boty, skoro analitycy Forrestera czy Garnera wymieniają je jako te przyszłościowe kanały i sposoby komunikacji?

Druga prezentacja, którą poprowadził Artur Walendzik z Customer Interactive Solutions oraz Grzegorz Ficowicz z Dimension Data Poland poruszała znacznie węższy temat jakim jest digitalizacja obsługi klienta i powodach dla których data digitalizacja następuje. Nie pominięto tematu biometrii, automatyzacji i Internetu Rzeczy.

Trzecia tego dnia prezentacja dotyczyła futurologicznego wyobrażenia obsługi klienta i całej branży customer care – celowo używam tego sformułowania, bo jestem przekonany, że nazwanie branży tylko call center czy contact center przestaje odzwierciedlać całość procesów jakie zachodzą w działach obsługi klienta.


Druga część dnia została podzielona na równoległe ścieżki – jedna z nich – ciesząca się dużym zainteresowaniem – dotyczyła Rekrutacji oraz Employer Brandingu. Tutaj swój wykład miała dyrektor ds. operacyjnych contact center Grupy PZU – Anna Szawro oraz Aleksandra Kozacka, kierownik zespołu w contact center PZU. Obie prowadzące zwróciły uwagę słuchaczom na rolę i znaczenie budowania wizerunku pracodawcy w oczach pracowników na własnym przykładzie (działania prowadzone przez CC PZU możecie śledzić na fanpage https://www.facebook.com/CC.PZU).

Kolejna prelegentka Zyta Machnicka z Lightness, która – jak sama przyznaje – przed laty pracowała na słuchawce, wniosła dużą dawkę świeżości w nasze postrzeganie w budowaniu Employer Brandingu. O Employer Brandingu w call center napiszemy wkrótce nieco więcej na łamach ccnews.pl.

W tym samym czasie Anna Flis i Jowita Spychalska opowiadały o rozwoju managerów. A Marcin Sosnowski z SMB wraz z Aleksandrą Kozacką z PZU zaprezentowali zwycięski projekt w tegorocznej edycji konkursu Złota Słuchawka – „Transformator”.

Po przerwie rozpoczęły się kolejne równoległe sesje: Technologie oraz Zarządzanie. Pierwszy głos zabrał Marcin Grygielski z ze swoim wykładem „4 technologie, które w ciągu najbliższych 4 lat zrewolucjonizują obsługę klienta”. Sala pękała w szwach, gdy Marcin opowiadał o sztucznej inteligencji, VR, Internet Rzeczy i WebRTC. Dwid Wójcicki opowiadał o sztucznej ineligencji w contact center (więcej na ten temat poczytacie oczywiście na naszych łamach).


Sesję technologiczną zamykał wykład Łukasza Kobca z firmy Altar, który opowiadał o tym, czego możemy nauczyć się od bardziej rozwiniętych rynków. Łukasz przytoczył kilka interesujących technologii / obszarów tematycznych z raportu Gartnera.


Równolegle do sesji technologicznej trwała sesja Zarządzanie. Elżbieta Gierczyńska – którą poznaliście już podczas jednego z wywiadów na łamach ccnews.pl – opowiadała o rzecznikach praw konsumenta w organizacji w kontekście customer experience[1].

O feedbacku w organizacji opowiadały natomiast Jowita Spychalska i Anna Flis. Robert Zaborowski opowiedział natomiast o wielokanałowej obsłudze klienta w mBanku.

Drugi dzień był wyjątkowo warsztatowy. O potędze głosu opowiadała Ada[5] Pawłowska, a o Customer experience – Bartek Wrzosek z Develor. Magdalena Tworek poprowadziła warsztat przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu pracowników call center, a Joanna Hirsz-Kropińska (którą doskonale znacie z artykułów u nas publikowanych) zgodnie ze zwyczajem zajęła się tematem budowania mapy doświadczeń klienta (CX[6]).

Ostatnia sesja warsztatowa dotyczyła kwestii prawnych i nowego rozporządzenia dot. ochrony danych osobowych (RODO), a Aleksander Skałka z SALESmanago opowiedział o generowaniu leadów w dobie automatyzacji. O generowaniu leadów za pomocą pogramów marketing automation[2] wkrótce opowiemy więcej na łamach ccnews.pl.

Słownik
1. customer experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
2. marketing automation. Marketing automation to zestaw narzędzi i procesów, który pozwala na identyfikację i zindywidualizowaną komunikację z potencjalnymi klientami. Taka…
3. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
4. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
5. Ada. inaczej Average Delay to Abandon – średni czas od nawiązania do utracenia połączenia. Wartość wyrażona jednostkach czasu. Total…
6. CX. Zobacz customer experience. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *