Zdaje się, że sieci tv cyfrowych znalazły metodę na uniknięcie masowego exodusu klientów w związku z nowymi zasadami ściągania opłat abonamentowych polegającymi na nałożeniu na operatorów płatnych platform telewizyjnych obowiązku przekazywania danych osobowych klientów dla Poczty Polskiej.
– Nie odpuścimy i nie przekażemy danych naszych abonentów Poczcie Polskiej, która sprawdzi, czy płacą oni abonament radiowo-telewizyjny. Jeśli będzie taka potrzeba, przeniesiemy działalność do Wielkiej Brytanii albo innego kraju Unii Europejskiej – mówią w nieoficjalnych rozmowach z posłami opozycji przedstawiciele największych operatorów płatnej telewizji. Informację taką podał specjalistyczny serwis SatKurier.pl.
Posłowie mają na rozpoczynającym się dzisiaj posiedzeniu Sejmu rozpatrywać proponowaną nowelizację prawa.
Brytyjski odpowiednim Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji – Ofcom – od lat cieszy się zainteresowaniem Polskich nadawców ze względu na szybszą procedurę, mniejszą ilość biurokracji i koszty uzyskania koncesji na nadawanie.
Przypomnijmy, że nie byłby to pierwszy taki przypadek w historii. Startująca w 1998 roku platforma tv satelitarnej Wizja TV swój program nadawała w Maidstone pod Londynem.
Operatorzy tv kablowych boją się utraty tysięcy klientów rezygnujących z usług platform. Wielu z nich godzi się nawet na zapłacenie kar umownych – bo te są mniej dotkliwe w zetknięciu się z planowanymi karami za uchylanie się od obowiązku rejestracji odbiorników (planowana kara to nawet 1,5 tys. zł).
Gdy rozmawiamy z outsourcingowymi call center[1] na temat prowadzonych dla dostawców platform cyfrowej telewizji projektów akwizycyjnych, niemal każdy z nich potwierdza, że ostatnio znacznie trudniej jest zachęcić klientów do podpisania umowy lub przedłużenia obecnej.