Jakie perspektywy ma przed sobą telesprzedaż?

Polski rynek usług call centre rośnie w tempie 9% rocznie. Szacujemy, że w Polsce w telemarketingu znajduje zatrudnienie około ponad 200 tysięcy osób. Dodatkowo polski rynek jest bardzo konkurencyjny w tej części Europy (dobra infrastruktura, wykwalifikowany personel, stabilna sytuacja polityczno-ekonomiczna).

Polski rynek usług call centre rośnie w tempie 9% rocznie. Szacujemy, że w Polsce w telemarketingu znajduje zatrudnienie około ponad 200 tysięcy osób. Dodatkowo polski rynek jest bardzo konkurencyjny w tej części Europy (dobra infrastruktura, wykwalifikowany personel, stabilna sytuacja polityczno-ekonomiczna).

Wśród usług telemarketingowych znaczącą rolę odgrywa telesprzedaż produktów i usług. Obserwujemy dynamiczny rozwój tej formy kontaktu z klientami w wielu branżach: usługach telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, bankowych czy marketingowych. Obsługa przez telefon daje wiele korzyści zarówno klientom, jak i firmom.

Korzyści dla klientów:

  • Wygoda kontaktu z konsultantem, który odbywa się w dowolnym miejscu i do dowolnej porze,
  • Drogą telefoniczną klient może zapoznać się z całą naszą ofertą cyfrową i poznać efektywność naszych produktów (w oparciu o raporty efektywność online)
  • Szybkość kontaktu i reakcji – konsultant, wyposażony w odpowiednie systemy teleinformatyczne może w trakcie rozmowy z klientem realizować ustalenia,
  • Oszczędność czasu w porównaniu z tradycyjnym spotkaniem.

Korzyści dla firmy:

  • Możliwość dotarcia do większej liczby klientów – Eniro Polska rocznie kontaktuje się z milionem firm, a konsultant pracujący w telesprzedaży finalizuje o 112% więcej rozmów dziennie niż jego odpowiednik w sprzedaży bezpośredniej,
  • Wysoka efektywność doradców telefonicznych – w Eniro Polska konsultant telesprzedaży średnio podpisuje o 32% kontraktów więcej niż doradca bezpośredni
  • W firmach sprzedażowych rozwój telesprzedaży podnosi efektywność kosztową całego działu sprzedaży
  • Sprawna organizacja czasu pracy (pracownicy przebywają w jednym miejscu, szef może monitorować czy na bieżąco wspierać pracę itp.),
  • W zespołach telesprzedażowych menadżer ma możliwość testowania różnych rozwiązań i uzyskiwania szybkiej informacji zwrotnej, niezbędnej do podjęcia właściwej decyzji
  • Ułatwione szkolenie oraz integracja pracowników, którzy stale przebywają razem i mogą wspólnie uczyć się lub świętować sukcesy.

Eniro Polska, dostawca kompleksowych rozwiązań z zakresu marketingu internetowego, właściciel wyszukiwarki Panorama Firm, jest jedną z firm, które uznają telesprzedaż za kluczowy obszar w strategii. Kiedyś podstawą budowania relacji z klientami był kontakt bezpośredni, ale od wielu lat wzrostowi biznesu Eniro Polska towarzyszy intensywny rozwój działu telesprzedaży. Obecnie w tym modelu pracuje 2/3 konsultantów zatrudnionych w firmie, w 6 biurach (Warszawa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań), a firma systematycznie rozbudowuje zespoły telesprzedażowe. Wśród kandydatów na konsultantów telesprzedaży w Eniro Polska poszukiwane są osoby, które mają umiejętność przekonywania i argumentowania, a także otwartość i chęć kontaktów z ludźmi.

Praca ta jest odpowiednia dla osób w każdym wieku i z różnymi doświadczeniami. Bywa często utożsamiana z tzw. „pierwszą pracą” dla młodszej generacji, ale doświadczenia Eniro pokazują, że to stereotyp. Dobrymi konsultantami telesprzedaży bywają zarówno „millenialsi” rozpoczynający karierę, jak i osoby dojrzałe. W tym zawodzie doskonale odnajdą się osoby dobrze zorganizowane, komunikatywne, łatwo nawiązujące kontakt z ludźmi z różnych branż czy środowisk. Z pewnością jest to także profesja dla osób ambitnych, potrafiących dążyć do obranego celu oraz dążenie do wyznaczonych celów i lubiących rywalizację. Kandydatów powinna także wyróżniać: kreatywność, zdolność do poszukiwania nieszablonowych rozwiązań i otwartość na nowinki technologiczne.

W Eniro Polska, ze względu na rozwój technologiczny i sprzedawane produkty zatrudniani pracownicy, muszą być specjalistami w dziedzinie marketingu cyfrowego. To profesjonalni doradcy, którzy budują długoterminowe relacje z polskimi przedsiębiorcami. Ich praca jest kluczowa z perspektywy małych i średnich firm, które potrzebują profesjonalnego wsparcia w zakresie obecności w Internecie. Właściciele firm są zaangażowani w prowadzenie własnego biznesu i z reguły chcą zlecić koordynację swoich działań marketingowych profesjonalistom. Konsultanci Eniro codziennie kontaktują się z tysiącami firm i proponują klientom najbardziej optymalne i w pełni mierzalne rozwiązania: skuteczną reklamę w internetowej i mobilnej Panoramie Firm, strony www, video, e-mailing, SEO, e-sklepy czy re-marketing. Ich praca realnie przekłada się na rozwój lokalnych biznesów, a tym samym pozytywnie wpływa na stan polskiej gospodarki i pozwala rodzimym biznesom sprawniej konkurować online także na światowym rynku.

Dynamiczny rozwój sektora usług przez telefon sprawił, że wykwalifikowani specjaliści są kuszeni ciekawymi pakietami świadczeń. Obserwujemy znaczący wzrost wynagrodzeń podstawowych. Na przykład w Eniro Polska obecnie każda nowo zatrudniona osoba otrzymuje umowę o pracę z wynagrodzeniem podstawowym w wysokości 3000 zł brutto i jest to kwota wyższa aż o 30% w porównaniu z poprzednią stawką. Dodatkowo elementem wynagrodzenia są też premie. Wszystkie osoby pracujące w dziale telesprzedaży objęte są systemem premiowym, w którym stawki wynoszą od 1% do nawet 24% w zależności od wypracowanego wyniku. W Eniro Polska łączne zarobki konsultantów telesprzedaży realizujących cele mogą przekroczyć nawet 7-8 000 zł brutto. Do tego oczywiście bogaty wybór dodatkowych benefitów jak prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie, karty Multisport. Do tego stałe godziny pracy oraz regularne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami (np. wyjazdy do stolic europejskich) a także liczne wewnętrzne wydarzenia i akcje specjalne, które budują fajną atmosferę w zespołach i tworzą przyjazne środowisko pracy. Praca w Telesprzedaży w Eniro Polska jest dla ambitnych osób, które chcą nie tylko odnosić sukcesy zawodowe, ale także łatwo łączyć pracę z życiem prywatnym.

Joanna Hampel
Dyrektor Sprzedaży w Eniro Polska

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *