Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

mystery shopper

(inaczej tajemniczy klient) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży i dokonanie zakupów lub uzyskanie informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Celem tajemniczego klienta jest przeprowadzenie niezależnej oceny jakości obsługi klienta, poziomu sprzedaży lub jakości produktów lub usług.

Tajemniczy klient często udaje klienta typowego, a następnie ocenia wszystkie aspekty obsługi klienta, takie jak uprzejmość i pomocność sprzedawcy, czystość sklepu, jakość produktów lub usług i ogólną jakość doświadczenia zakupowego. Oceny te są później raportowane firmie lub agencji, która zleciła wykonanie badania.

Tajemniczy klient jest używany przez firmy, aby zbierać informacje o jakości obsługi klienta i jakości produktów lub usług oferowanych przez konkurencję lub w ramach własnej firmy. Ta metoda pozwala firmom na poprawę jakości swoich produktów lub usług oraz na szkolenie personelu, co zwiększa lojalność klientów i zyski firmy.

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Voicetel rozwija technologię smart speech i przygotowuje się do międzynarodowej ekspansji

Stworzona i rozwijana przez firmę Voicetel Communications autorska technologia smart speech zapowiada rewolucję nie tylko w centrach obsługi telefonicznej, ale i w tysiącach małych i średnich firm. Dialla, czyli inteligentny robot, który może zastąpić zarówno systemy IVR, jak i operatorów call center, ma szansę stać się jednym z najlepszych polskich technologicznych towarów eksportowych. Przy okazji publikacji raportu kwartalnego firma podsumowuje pierwsze miesiące roku i prezentuje plany na przyszłość.

Stworzona i rozwijana przez firmę Voicetel Communications autorska technologia smart speech zapowiada rewolucję nie tylko w centrach obsługi telefonicznej, ale i w tysiącach małych i średnich firm. Dialla, czyli inteligentny robot, który może zastąpić zarówno systemy IVR[2], jak i operatorów call center[1], ma szansę stać się jednym z najlepszych polskich technologicznych towarów eksportowych. Przy okazji publikacji raportu kwartalnego firma podsumowuje pierwsze miesiące roku i prezentuje plany na przyszłość.

Dialla to całkowicie samodzielny i inteligentny robot, który rozumie swojego rozmówcę i potrafi prowadzić rozmowę telefoniczną niemal w taki sam sposób, jak człowiek, przy czym nie popełnia typowych dla niego błędów, błyskawicznie się uczy i ma niemal nieograniczoną moc obliczeniową. W czasie rozmowy z Diallą można załatwić wiele różnych spraw – umówić wizytę u lekarza, sprawdzić status zamówienia czy potwierdzić dane karty kredytowej. Pierwszy kwartał 2017 roku upłynął pod znakiem prac nad kolejnym modułem, służącym do call routingu, czyli przekierowywania przychodzących rozmów telefonicznych do odpowiednich działów firmy na podstawie swobodnie wypowiedzianych intencji dzwoniącego.

– To przełomowe rozwiązanie, które zastąpi przestarzały i frustrujący dla rozmówców system IVR. Dzwoniąc do firmy, klient nie będzie musiał mozolnie wybierać kolejnych opcji na klawiaturze – wystarczy, że powie, jaką sprawę pragnie załatwić lub jakich informacji potrzebuje (np. ‘Mam problem z kwotą na fakturze – proszę o wyjaśnienie, skąd się to wzięło’, ‘Moja paczka miała do mnie dotrzeć wczoraj, a wciąż jej nie ma’ i tak dalej) a Dialla przełączy go do odpowiedniego dział”. – mówi Dawid Wójcicki, prezes zarządu Voicetela.

Rozwijany jest również uniwersalny moduł do umawiania konsultacji lekarskich, który już wkrótce znajdzie zastosowanie w klinikach i w gabinetach lekarzy – obecnie podejmowane są działania w celu integracji modułu z oprogramowaniem potencjalnych partnerów, dystrybutorów systemów dla branży medycznej. Dialla została także bezpośrednio wdrożona w dwóch placówkach medycznych. Trwają również testy nowej infolinii w jednym z polskich portów lotniczych i prowadzone są ustalenia dotyczące nawiązania współpracy z klientami z branży medycznej, telewizyjnej i ubezpieczeniowej.

– Kolejne wdrożenia pozwalają zdobywać know-how i ulepszać Diallę, która dzięki temu coraz więcej się uczy i radzi sobie z coraz bardziej skomplikowanymi zadaniami – dodaje Dawid Wójcicki.

Dzięki integracji z systemami rozpoznawania i syntezy mowy od Google i Amazon, Dialla może działać w chmurze. Niedawno została również rozwinięta o model semantyczny, umożliwiający wykorzystywanie swobodnych struktur dialogowych.

– To oznacza, że Dialla jest już na tyle samodzielna i inteligentna, że użytkownik nie musi planować dla niej ściśle określonych scenariuszy rozmowy, a jedynie określić podstawowe założenia dotyczące obsługi jego klientów. Dialla sama ustali, jakich danych jej jeszcze brakuje i poradzi sobie w nieprzewidzianych sytuacjach. Dzięki temu konfiguracja rozwiązania – nawet w małej firmie – będzie niezwykle prosta, niewymagająca tworzenia skomplikowanych drzewek decyzyjnych. – wyjaśnia Dawid Wójcicki.

Twórcy Dialli już dziś planują wejście na światowy rynek, do czego inspiracją stał się udział w targach CCW2017, które odbyły się na przełomie lutego i marca w Berlinie. To cykliczna impreza branży call center, na której firmy z całego świata prezentują swoje innowacje.

– Udział w CCW2017 pozwolił nam utwierdzić się w przekonaniu, że Dialla jest rozwiązaniem unikatowym i bardzo na tym rynku potrzebnym oraz nawiązać kontakty z firmami, które staną się naszymi ‘przewodnikami’, pomagającymi nam wchodzić na rynki zagraniczne. -mówi Dawid Wójcicki.

Voicetel planuje oferować swoje rozwiązanie klientom zarówno bezpośrednio, jak i we współpracy z partnerami z branży telekomunikacyjnej i IT. Dialla może bowiem funkcjonować jako część już istniejącego oprogramowania (np. CRM[3]), przeznaczonego dla konkretnej branży, lub jako usługa wchodząca w skład oferty telekomów. W ten sposób wzrośnie jej dostępność dla firm z różnych branż.

Prócz Dialli Voicetel firmuje również dwa inne produkty, oparte na technologii smart speech. Maya służy do realizacji kampanii telefonicznych, z kolei Alisa daje możliwość przesłuchiwania i automatycznej, zaawansowanej analizy nagrań wszystkich – a nie tylko wybranych – rozmów z konsultantami.

– To wielka zmiana w zarządzaniu zasobami call center i szansa dla całej branży. Prowadzimy już rozmowy z partnerem, który będzie dystrybuował to rozwiązanie na polskim rynku. Równolegle trwają zaawansowane testy Alisy. – mówi Dawid Wójcicki.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…
3. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Transformacja cyfrowa jednym z priorytetów firm prywatnych w najbliższym roku

Liderzy firm prywatnych wskazują, że mijający kryzys wywołany pandemią miał największy wpływ na przyspieszenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach. W badaniu przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte „Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji” odpowiedziało tak aż 69 proc. ankietowanych. Ponad jedna trzecia respondentów przyznała, że w ich przedsiębiorstwach transformacja cyfrowa była reakcją na kryzys, a zaledwie jedna czwarta badanych organizacji rozpoczęła ją przed wybuchem pandemii.
Czytaj więcej

„Rozmowa” z e-sklepem zwiększa sprzedaż nawet o 25%

Conversational Commerce jest terminem dopiero przebijającym się do świata e-sprzedaży, jednak już dzisiaj istnieją dowody na rzeczywisty wpływ tego modelu interakcji z klientem na uzyskiwane wyniki. Wszystko dlatego, iż konsumenci coraz częściej domagają się możliwości obsługi za pośrednictwem systemów konwersacyjnych dostępnych w urządzeniach codziennego użytku.