Arteria wycofuje się ze współpracy z sektorem publicznym

Giełdowa Arteria S.A. w I kw. tego roku odnotowała zaledwie 0,74 mln skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Rok temu było to 2,09 mln zł. Spółka tłumaczy to sezonowością w branży call center.

Giełdowa Arteria S.A. w I kw. tego roku odnotowała zaledwie 0,74 mln skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Rok temu było to 2,09 mln zł. Spółka tłumaczy to sezonowością w branży call center[1]. – Czy w takim razie w ubiegłym roku nie było sezonowości, skoro był taki zysk? – komentuje anonimowo jeden z managerów dużego outsourcingowego call center. Spółka poinformowała, że będzie powoli odchodziła od kontraktów z sektorem publicznym oraz będzie intensyfikować działalność na rynkach zagranicznych.

Podobnie sprawa ma się z zyskiem operacyjnym, który wyniósł 1,29 mln zł wobec 2,59 mln zł zysku rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA osiągnął w I kw. br. 2,91 mln zł i był aż o 28,7% niższy niż przed rokiem.

Analizując wyniki finansowe grupy kapitałowej Arteria osiągnięte w okresie trzech pierwszych miesięcy 2017 roku należy mieć na uwadze, że niezależnie od niekorzystnych tendencji jakie pojawiły się w przypadku realizacji projektów dla spółek z sektora państwowego, działalność spółki cechuje pewna sezonowość sprzedaży, co w połączeniu z trwającym jeszcze procesem porządkowania oraz integracji aktywów poszczególnych spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej, w tym będących przedmiotem wcześniejszych akwizycji, musiało mieć wpływ na osiągane wyniki finansowe w raportowanym okresie” – czytamy w raporcie opublikowanym przez spółkę.

Arteria przegrała ostatnio w przetargu na obsługę infolinii dla Energii, którą dotychczas prowadziła we współpracy z CCIG. Należy się spodziewać, że – jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie – wynik za drugi oraz trzeci kwartał także nie będzie należał do najlepszych.

Mimo to, Arteria wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,33 mln zł w I kwartale. Rok temu było to 44,79 mln zł. Strata netto w ujęciu jednostkowym w I kwartale wyniosła 0,43 mln zł wobec 1,77 mln zł rok wcześniej.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *