Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

SCV

Pojedyncze spojrzenie na klienta to indywidualne, całościowe rozumienie jednego klienta, które jest określane na podstawie danych dostępnych dla danej organizacji. SCV bierze pod uwagę wszystkie dostępne dane, obejmujące lojalność klienta, konkretne punkty kontaktu z klientem oraz zaangażowanie w serwisach społecznościowych (jako niewyczerpujące przykłady).

Często różne kanały są obsługiwane przez różne działy w firmie, dlatego SCV łączy wszystkie dostępne dane, aby stworzyć jasny, jednolity obraz klienta.

SMS-owe integracje. Nowe rozwiązania dla biznesu

Znane i lubiane SMS-y to dziś nie tylko niezobowiązująca, szybka forma komunikacji, ale coraz częściej też ważne biznesowe instrumenty, które odpowiednio skonfigurowane z określonym narzędziami i internetowymi aplikacjami, ułatwiają codzienny kontakt. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać SMS-ową platformę w e-handlu, zarządzaniu zasobami ludzkimi, kontaktu z klientami oraz do wielu innych działań związanych z kierowaniem nowoczesną firmą.

Znane i lubiane SMS-y to dziś nie tylko niezobowiązująca, szybka forma komunikacji, ale coraz częściej też ważne biznesowe instrumenty, które odpowiednio skonfigurowane z określonym narzędziami i internetowymi aplikacjami, ułatwiają codzienny kontakt. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać SMS-ową platformę w e-handlu, zarządzaniu zasobami ludzkimi, kontaktu z klientami oraz do wielu innych działań związanych z kierowaniem nowoczesną firmą.

Jedną z firm dostarczających narzędzia marketingu mobilnego i umożliwiających integracje gotowych modułów do swojego oprogramowania jest Platforma SerwerSMS.pl. Dzięki niej użytkownicy otrzymują nowe możliwości w zarządzaniu firmą (m.in. z Firmao), administrowaniu sklepów internetowych (np. za pomocą oprogramowania Shoper, IAI Shop, Shopify), czy prowadzeniu księgowości. Przekłada się to na zwiększenie rentowności biznesu, podniesienie jakości usług oraz wpływa na lepsze relacje z klientami i pracownikami. Jak to działa w praktyce?

Usprawnienie zakupów

Integracja sklepów internetowych z platformą SMS poprawia funkcjonowanie całego procesu zakupów online, pomiędzy właścicielem sklepu internetowego, a jego klientami. Komunikacja przebiega dwutorowo. Administrator otrzymuje automatyczne powiadomienie, gdy klient zarejestruje się w sklepie internetowym lub dokona w nim zakupów. Z kolei klient, po dokonaniu zamówienia otrzymuje informację potwierdzającą jej złożenie, zmianę statusu przesyłki czy potwierdzenie terminu odbioru.

Zarządzanie firmą online

Połączenie CRM[1] z SMS-ową wysyłką pozwala na elektroniczny obieg dokumentów, zarządzanie projektami, raportowanie, fakturowanie, ofertowanie, obsługę zamówień i wiele innych obszarów działań. Za pomocą wbudowanego modułu SMS można automatycznie informować klientów np. o nieopłaconej fakturze czy o kończącym się terminie płatności. Klient zyskuje także możliwość przesyłania ofert, życzeń czy zaproszeń SMS-owych do wybranej grupy klientów lub pracowników.

Przechowywanie danych

W sprawnie prowadzonej komunikacji biznesowej niesamowicie istotne jest, aby dane były gromadzone i umieszczane w jednym miejscu. Integracja platformy SMS-owej z Zapier sprawia, że każda pojedyncza wiadomość jest kopiowana do osobnego rekordu i zapisywana w bazie, w zależności od tego, z którego rozwiązania korzysta użytkownik. To bezpieczne, a jednocześnie wygodne rozwiązanie. Za pomocą Zapiera można zatem skorzystać z szybkiej i łatwej integracji Platformy SerwerSMS.pl z innymi narzędziami, takimi jak Facebook, Twitter, Gmail itd.

Błyskawiczne przypomnienia

Przy odpowiednio skonfigurowanych aplikacjach, informacje o aktywnościach mogą przychodzić do odbiorcy drogą SMS-ową. Przypomnienie o wydarzeniu zapisanym w Google Calendar, nowy wpis w harmonogramie na Trello czy komentarz na WordPressie – o wszystkim tym, możemy zostać natychmiast poinformowani za pomocą wiadomości SMS.

Lepsza komunikacja

Szybki post na Facebooku lub Twitterze za pomocą SMS-a, gdy nie mamy dostępu do internetu? To możliwe dzięki połączeniu tych aplikacji z platformą mobilną. Wysłanie wiadomości SMS na dedykowany numer automatycznie opublikuje post na osi czasu Facebooka lub udostępni treść jako tweet. W ten sposób momentalnie można skomunikować się ze znajomymi lub poinformować o ważnym wydarzeniu, bez wykonywania dodatkowych czynności, typu łączenie się z internetem czy używanie innych programów.

SMS-y dzięki systematycznie wprowadzanym integracjom, stale zyskują nowe możliwości komunikacji dedykowane dla firm. Pozwala to na prowadzenie efektywniejszego marketingu, a także na dotarcie ze swoim komunikatem do jeszcze większej ilości odbiorców. Krótkie wiadomości tekstowe ułatwiają i przyspieszają też reakcje użytkowników na działania podejmowane przez klienta, a to z kolei daje szansę zbudowania lojalności i zadowolenia kupujących. W końcu nie od dziś wiadomo jak ważna jest dobra komunikacja w biznesie.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy