Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Badanie: firmy zarządzane procesowo bardziej niż inne zadowolone z użytkowanych systemów

Polscy przedsiębiorcy są usatysfakcjonowani z zakresu funkcjonalnego firmowego oprogramowania — tak wynika z badania ICAN Institute na zlecenie Macrologic, przeprowadzonego wśród osób zarządzających firmami działającymi na polskim rynku. Ankietowani zwracali uwagę na istotną rolę systemów IT w procesie wdrażania zmian w ich organizacjach. Co ciekawe, największe zadowolenie wykazali szefowie organizacji horyzontalnych, w których zarządzanie opiera się na realizowanych procesach.

Adaptacja zmian, wdrożenie nowych pracowników i dostęp do informacji

Zdaniem aż 90 proc. badanych systemy informatyczne zaimplementowane w ich firmach pozwalają na błyskawiczne wprowadzenie zmian w przebiegu procesów. 85 proc. uważa, że użytkowane oprogramowanie umożliwia szybkie i płynne wdrażanie nowozatrudnionych pracowników. Z kolei 84 proc. ankietowanych przyznaje, że osoby zarządzające w ich firmach posiadają dostęp do bieżących informacji o stanie realizacji procesów.

— Stały dostęp do danych informujących o przebiegu i statusie danego procesu jest niezwykle istotny w kontekście sprawności obsługi procesów biznesowych, co przekłada się na efektywność działania przedsiębiorstwa. Dzięki temu osoby nadzorujące dany proces na bieżąco mogą go analizować, a w razie potrzeby dokonywać modyfikacji — mówi Renata Łukasik, dyrektor ds. oprogramowania w Macrologic SA, który jest polskim producentem systemów ERP.

W opinii 82 proc. ankietowanych użytkowany przez nich system zawiera pełen pakiet informacyjno-edukacyjny z instrukcjami i zadaniami opisanymi dla każdego pracownika. Zdaniem 79 proc. badanych dzięki systemowi alertów pracownik jest w stanie na bieżąco planować swoją pracę, a co najważniejsze reagować na dynamicznie zmieniającą się sytuację. Na drugim biegunie jest automatyczna aktualizacja wiedzy pracowników uczestniczących w danym procesie — pozytywnie ocenia ją jedynie nieco ponad połowa badanych.

Najwyższe oceny systemów IT w firmach zarządzanych procesowo

Z badania wynika także, iż na tle ogółu badanych wyróżniają się firmy zarządzane procesowo. Deklarują one znacznie większe zadowolenie z posiadanych systemów informatycznych, a różnice te w poszczególnych aspektach oceny systemów wynoszą nawet 10 proc. Uzasadnieniem takiego stanu rzeczy jest fakt, iż zarządzanie horyzontalne lepiej oddaje sposób funkcjonowania danej organizacji, a skoncentrowanie na procesach — wsparte odpowiednimi narzędziami informatycznymi — pomaga w skuteczniejszej ich obsłudze.

Warto tu zauważyć, iż zapytani o liczbę systemów informatycznych wykorzystywanych w zarządzaniu procesami ankietowani najczęściej wskazywali, iż jest to jeden system — tak odpowiedziało 56 proc. badanych. Jednak już firmy zarządzane procesowo częściej wykorzystują więcej niż jeden system — w przypadku aż 29 proc. badanych są to nawet 3 różne systemy. Powodem takiej sytuacji jest wciąż niewystarczająca oferta na rynku dostawców systemów IT. Potwierdzają to uczestnicy badania wskazując, iż korzystają z więcej niż jednego narzędzia z uwagi na występowanie wyspecjalizowanych modułów u różnych dostawców (75 proc. wskazań), a także ze względu na brak na rynku systemu oferującego wszystkie potrzebne funkcjonalności (27 proc. wskazań).

— Na polskim rynku informatycznych systemów dla biznesu wciąż jeszcze jest sporo do zrobienia w kontekście narzędzi skoncentrowanych na wsparciu obsługi procesów biznesowych. Oferując Macrologic Merit, pierwszy polski procesowy system ERP, staramy się tę lukę wypełnić — komentuje Renata Łukasik.

Badanie Harvard Business Review zostało przeprowadzone na zlecenie Macrologic SA wśród 215 respondentów — właścicieli i dyrektorów przedsiębiorstw działających na polskim rynku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Zakupy ze smartfonem w ręku – najciekawsze wnioski z badania na temat wpływu aplikacji lojalnościowych na zachowania klientów

Pod koniec maja miały miejsce dwa bardzo ważne wydarzenia dla branży handlowej: Targi ReDI, których organizatorem jest Polska Rada Centrów Handlowych oraz Kongres Rynku FMCG. Na obu z nich byli obecni przedstawiciele firmy Selectivv specjalizującej się w pozyskiwaniu oraz analizie danych ze smartfonów i na tej podstawie odkrywaniu zachowań użytkowników w realnym świecie.