Connect with us

ING zachęca klientów do wspólnego upraszczania komunikacji

IN-HOUSE

ING zachęca klientów do wspólnego upraszczania komunikacji

ING Bank Śląski został laureatem konkursu „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń” w kategorii Najbardziej Przyjazny Bank. Bank otrzymał wyróżnienie za projekt Po prostu, którego celem jest upraszczanie komunikacji z klientami.

– Nie chcemy, aby styl komunikacji naszego banku był podobny do stylu urzędowego. „Niniejszym wzywamy do zapłaty”, „należy niezwłocznie uiścić opłatę” – to sztampowe zwroty tego typu. Klienci nie chcą tracić czasu na wczytywanie się w tekst i myślenie ,,co muszę z tym zrobić”, ,,co bank miał na myśli”. Czujemy tę potrzebę, dlatego zmieniamy język bankowy. W rzeczywistości ciągłego pośpiechu tylko prosta i przejrzysta komunikacja sprawi, że z łatwością przyswoimy ważne informacje ­­- powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za marketing w ING Banku Śląskim.

Bankki od ponad dwóch lat współpracuje z językoznawcami z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Razem z nimi sukcesywnie upraszcza komunikaty i trudne umowy. Specjaliści szkolą pracowników z prostej i efektywnej komunikacji oraz pokazują, jak prosto mówić o finansach. Jednym z najważniejszych zadań była intensywna praca nad językiem systemu bankowości internetowej Moje ING. Efektem tej pracy jest certyfikat prostego języka, który w styczniu ING Bank Śląski otrzymał od Pracowni Prostej Polszczyzny. Jest to pierwsze takie wyróżnienie wśród banków w Polsce.

Bank zaprasza też klientów do wspólnego upraszczania komunikacji. Mogą oni przesyłać na specjalną skrzynkę e-mail oraz na portalu „Społeczność ING” wszystkie komunikaty (listy, e-maile, itp.), które dostali od banku i uważają, że są napisane zbyt trudnym językiem.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE