Connect with us

SMS zwiększy otwieralność kampanii e-mailowych

AKTUALNOŚCI

SMS zwiększy otwieralność kampanii e-mailowych

SMSAPI, platforma do masowej wysyłki SMS, wprowadza pionierskie rozwiązanie synchronizujące dwa kanały marketingowe: e-mail i SMS.

E-mail to najpopularniejsze narzędzie komunikacji marek z odbiorcami. Z ubiegłorocznego badania, przeprowadzonego przez SMSAPI we współpracy z IPSOS, wynika, że 94 proc. firm w branży e-commerce i 84 proc. sklepów stacjonarnych wysyła e-maile do swoich klientów. Z zestawienia danych z 2016 roku od Silverpop można zaś wyczytać, że średnia otwieralność kampanii e-mailowych w poszczególnych sektorach wynosiła od kilkunastu do 30 proc.

Na zwiększenie kluczowego dla e-mail marketingu wskaźnika może wpłynąć wykorzystanie w kampanii dodatkowego kanału mobilnego. Wzmocnienie działań e-mailowych komunikacją SMS proponuje platforma masowej wysyłki SMS, SMSAPI. E-mail booster to nowa funkcja na platformie, która umożliwia automatyczne wysłanie powiadomienia na komórkę odbiorcy, jeżeli ten nie otworzy wysłanego mu e-maila w ciągu kilku lub kilkunastu godzin od wysyłki.

– Wiadomość SMS ma zachęcać do zajrzenia do skrzynki mailowej. Odbiorcy zajmie to zaledwie kilka kliknięć, ponieważ już większość z nas odbiera e-maile na telefonie. W łączoną kampanię SMS wnosi to, co ma najlepszego, czyli otwieralność na poziomie 99 proc. i to w ciągu zaledwie kilku minut od wysłania – zauważa Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI.

Żeby wprowadzić zautomatyzowane powiadomienia SMS zsynchronizowane z wysyłką newslettera, firma musi posiadać adres e-mail i numer telefonu klienta oraz jego zgodę na otrzymywanie informacji tymi kanałami. Obecnie funkcja jest dostępna dla każdego użytkownika posiadającego konto w SMSAPI i korzystającego z GetResponse, ale platforma pracuje nad integracją z innymi serwisami mailingowymi.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE