Voicetel podwaja przychody i zyski

Spółka Voicetel Communications, która planuje przenieść w tym roku notowania z NewConnect na rynek główny GPW, zanotowała w 2017 r. wzrost przychodów o 102%. Zysk netto wzrósł w tym okresie o 93%. Już w II kwartale spółka może rozpocząć komercyjne wdrożenia swojego nowego produktu DIALLA™, który ma zrewolucjonizować telefoniczną komunikację małych i średnich firm z klientami.

Spółka Voicetel Communications, która planuje przenieść w tym roku notowania z NewConnect na rynek główny GPW, zanotowała w 2017 r. wzrost przychodów o 102%. Zysk netto wzrósł w tym okresie o 93%. Już w II kwartale spółka może rozpocząć komercyjne wdrożenia swojego nowego produktu DIALLA™, który ma zrewolucjonizować telefoniczną komunikację małych i średnich firm z klientami.

– DIALLA to prosty do wdrożenia produkt dla małych i średnich firm, który pozwoli im zautomatyzować procesy związane z telefonicznym kontaktem z klientami. Oznacza koniec nieodebranych połączeń i niezałatwionych interesantów. Chcemy go oferować razem z partnerami z branży telekomunikacyjnej i IT. W I kwartale zakończyliśmy prace przygotowawcze nad modułem związanym z umawianiem konsultacji lekarskich i liczymy na pierwsze komercyjne wdrożenia w najbliższym czasie. – powiedział prezes Dawid Wójcicki.

W zeszłym roku Grupa kontynuowała prace nad rozwiązaniem Brilliance, ale równocześnie rozpoczęła prace nad produktem DIALLA. Pierwsze moduły przygotowane przez Voicetel są związane z branżą medyczną i dotyczą m.in. takich procesów jak rozdzielanie połączeń (call routing) i umawianie wizyt lekarskich.

DIALLA to produkt dedykowany dla małych i średnich firm takich jak np.: gabinety lekarskie i kosmetyczne, dealerzy i warsztaty samochodowe, dostawcy internetu i telewizji, deweloperzy i agencje nieruchomości, firmy z branży e-commerce, hotele i inni. DIALLA będzie łatwa w instalacji i konfiguracji, ma ją cechować też ergonomia i uniwersalność.

Wyniki za zeszły rok pokazują, że Voicetel już potrafi sprawnie monetyzować swoje rozwiązania. Skonsolidowane przychody wyniosły ponad 5,35 mln zł, zysk operacyjny 4,80 mln zł, a  zysk netto 3,84 mln zł.

– Wyniki finansowe cieszą, ale najważniejsze są dla nas prace nad naszymi produktami. Uważamy, że mają one potencjał na skalę przekraczającą polski rynek. Chcemy go maksymalnie wykorzystać i wyjść z nimi na rynek globalny. – podkreślił prezes Wójcicki.
Inne nowe produkty, nad którymi pracuje Grupa to ALISA i MAYA. Pierwsze to rozwiązanie typu speech analytics[1] (umożliwia monitoring i analizę rozmów prowadzonych przez contact center[2]), drugie – narzędzie wspierające proces pozyskiwania i ocieplania leadów (np. identyfikacji klientów zainteresowanych ofertą handlową).

W zeszłym roku Voicetel wprowadził też do swojego rozwiązania integrację technologii rozpoznawania mowy firmy Google. Umożliwia to obniżenie nakładów na infrastrukturę u tych klientów spółki, którzy preferują rozwiązania typu cloud. Równocześnie zwiększa też elastyczność w zakresie rozliczania usług między Voicetel i jego klientami. Równocześnie spółka nadal rozwija współpracę z firmą Nuance, dzięki czemu stale wzmacnia swoją ofertę usług świadczonych w modelu on-premise.

Voicetel to spółka technologiczna działająca na rynku usług wspierających kontakt z klientami. Jej sztandarowe rozwiązanie Interfejs Dialogowy Brilliance, wykorzystuje system rozpoznawania mowy i autorskie algorytmy pozwalające na analizę wypowiedzi klienta. Dzięki niemu firma z każdej branży może zautomatyzować pracę swojego call center[3] i ograniczyć obciążenie pracą „żywych” konsultantów. System może odebrać każde połączenie bez względu na obciążenie konsultantów i dostosuje treść rozmowy w oparciu o  dane nt. klienta. W skład Grupy Voicetel wchodzi jednostka dominująca Voicetel Communications S.A. oraz spółka Speech Guru, która odpowiada za prace rozwojowe.
Spółka rozpoczęła proces, którego celem jest przeniesienie notowań na rynek główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Decyzję w tej sprawie podjęło Walne Zgromadzenie 8 marca 2017 r.

Słownik
1. speech analytics. Analityka mowy polega na śledzeniu treści rozmowy pod kątem wcześniej zdefiniowanych słów lub fraz kluczowych. Istnieje analiza mowy…
2. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy