Jak wynika z raportu Gartnera, przychody z segmentu platform Data Science były niemal dwukrotnie wyższe niż z całego rynku oprogramowania analitycznego. Tylko w 2015 roku odnotowano 20% wzrost jego wartości, która sięgnęła kwoty 2,4 miliarda dolarów. Towarzyszy temu rosnące zainteresowanie analityką predykcyjną, która do 2020 roku przyciągnie około 40% wszystkich inwestycji w technologie analityczne.
Nowy raport Gartnera definiuje platformy Data Science jako zintegrowane środowisko aplikacji umożliwiające tworzenie i kompleksowe wdrożenie wszystkich rodzajów rozwiązań do analizy danych. Platformy te powinny wspierać różne grupy użytkowników. Z jednej strony specjalistów Data Science w tworzeniu i zarządzaniu zaawansowanymi modelami w celu wydobycia pogłębionej i wartościowej wiedzy. Z drugiej użytkowników biznesowych, którzy nie posiadają specjalistycznej wiedzy i umiejętności analitycznych, zapewniając im wygodny i interaktywny sposób eksploracji i wizualizacji danych.
Popularność platform Data Science wynika z wyzwań, przed jakimi stają dziś firmy i instytucje. Organizacje muszą być przygotowane do przetwarzania wielkich zbiorów danych w czasie rzeczywistym oraz wykorzystania zaawansowanych technik analitycznych, które zapewnią im kompleksowy wgląd w kluczowe wskaźniki niezbędne do podejmowania decyzji. Jednak firmy inwestujące w rozwiązania analityczne często nie posiadają wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie, tworzą i wprowadzają modele analityczne z opóźnieniem, bądź odnotowują trudności we współpracy pomiędzy działami analitycznymi, a działami biznesowymi. Jedynie co dziesiąte przedsiębiorstwo nie narzeka na deficyt ekspertów związanych z analityką biznesową. Z tego względu dostawcy wychodzą naprzeciw potrzebom biznesu, oferując narzędzia umożliwiające konstruowanie i wdrażanie modeli przez różne grupy użytkowników, w tym również użytkowników biznesowych, którzy nie posiadają przygotowania technicznego.
W raporcie „Magic Quadrant for Data Science Platforms” rozwiązania SAS zostały uznane za najlepsze na rynku platform analitycznych. Platforma SAS wspiera realizację całego cyklu analitycznego zapewniając pełen zestaw funkcjonalności w zakresie zarządzania danymi, zaawansowanej analityki oraz zautomatyzowanej operacjonalizacji wyników analiz. Narzędzia SAS mogą być wykorzystywane zarówno na pojedynczych stacjach roboczych, jak i w wysoko wydajnych środowiskach przetwarzania rozproszonego.
SAS po raz kolejny znalazł się w kwadrancie liderów w raporcie firmy analitycznej Gartner – powiedział Robert Moreira, SAS Analytics Marketing Manager. Rozwiązania analityczne SAS wspierają potrzeby każdej grupy użytkowników. Rozwijamy naszą ofertę wprowadzając na rynek nowe narzędzia, które wychodzą naprzeciw zmieniającym się wymaganiom klientów.