Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

disaster

z ang. awaria. W call center nagła awaria powodująca długotrwałe i kosztowne zakłócenia w funkcjonowaniu organizacji. Firmy - aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami awarii, w swoim planie na wypadek awarii,

Dwa na trzy portale turystyczne oszukuje klientów

Aż dwa na trzy portale turystyczne w Europie oszukuje swoich klientów – raport Komisji Europejskiej. Najczęściej podaje nie do końca prawdziwe oferty czy ukrywa dodatkowe koszty.

Aż dwa na trzy portale turystyczne w Europie oszukuje swoich klientów – raport Komisji Europejskiej. Najczęściej podaje nie do końca prawdziwe oferty czy ukrywa dodatkowe koszty.

Komisja Europejska oraz 28 instytucji zajmujących się ochroną praw konsumentów (UOKiK i odpowiedniki tego urzędu w innych krajach UE – w tym po jednej z Norwegii i Islandii) skontrolowały w sumie 352 portale porównujące ceny oraz oferty serwisów turystycznych on-line. Aż w 235 serwisach – a więc w dwóch trzecich skontrolowanych – podawano klientom błędne lub nieprawdziwe informacje.

Jedna trzecia serwisów dodatkowe koszty związane z zakupem oferty podawała w kolejnych krokach rezerwacji. W 30% przypadków cena i/lub sposób jej wyliczania był całkowicie niejasny dla kupującego.

W trakcie kontroli ujawniono, że oferty promocyjne, które kusiły swoją atrakcyjnością klientów, w rzeczywistości żadną promocją nie były, gdy doliczano wszystkie dodatkowe opłaty manipulacyjne. Tak było w średnio co piątej ofercie publikowanej przez portale turystyczne.

Komisja Europejska i instytucje kontrolujące zauważyła także, że podawana przez portal informacja o ostatnich miejscach dostępnych w ofercie w rzeczywistości była tylko ograniczoną ofertą. Limit miał tylko pośrednik, a nie przewoźnik czy hotelarz.

Źródło: Komisja Europejska

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

4 mln zł kary dla Profi Credit Polska

Za krzywdzące praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Profi Credit Polska karę ponad 4 mln zł. Pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające zaciągnięte kredyty konsumentów oraz wypłacał im kolejne pożyczki bez uzyskania ich zgody i bez oceny zdolności kredytowej. Firma nie udzielała konsumentom rzetelnych informacji o warunkach wypowiedzenia umowy i niesłusznie naliczała konsumentom opłaty za okres po rozwiązaniu umowy.
więcej

20 mln zł kary za misseling

Open Life TU Życie stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Został przez UOKiK ukarany 20 mln zł.
więcej

Branża fitness nie ma lekko. 32 mln zł kary od UOKiK

Postępowanie antymonopolowe w sprawie niedozwolonych praktyk na rynku fitness zostało wszczęte w 2018 r. Postępowanie prowadzone było przeciwko 16 spółkom oraz 6 menadżerom, podejrzewanym o bezpośrednią odpowiedzialność za niedozwolone ustalenia. Łącznie wymierzono 32 mln zł kary.