Arteria złapała zadyszkę, ale już jest na prostej…

Prawie 3 mln mniej zysku netto przypisanego akcjonariuszom niż w 2015 odnotowała Arteria w 2016 roku. Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,992 mln i było 1,51 mln mniejszy niż rok wcześniej.

Prawie 3 mln mniej zysku netto przypisanego akcjonariuszom niż w 2015 odnotowała Arteria w 2016 roku. Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,992 mln i było 1,51 mln mniejszy niż rok wcześniej.

– Grupa kapitałowa Arteria zakończyła 2016 rok przychodami ze sprzedaży w wysokości 179 mln zł, osiągając wskaźnik EBITDA na poziomie blisko 17 mln złotych. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany uwarunkowań biznesowych ostatnich kwartałów, wynik ten należy uznać za sukces oraz dobry prognostyk na kolejne lata działalności grupy kapitałowej – napisał do akcjonariuszy prezes spółki Marcin Marzec.

Z działalności call center[1] Arteria w ubiegłym roku odnotowała ponad 100 mln przychodów, notując tym samym blisko 20% wzrost. Call Center w strukturze przychodów stanowi 60% całości. – Ten wynik umocnił pozycję grupy Arteria S.A. na pozycji lidera branży komercyjnych usług telemarketingowych w Polsce, w którego strukturach działa dziś łącznie 2200 stanowisk telemarketingowych. Tak dobry wynik sprzedaży usług call center był możliwy dzięki unikalnej ofercie obejmującej specjalistyczne know-how w zakresie customer care oraz innowacyjnych rozwiązań służących komunikacji z klientem klasy omnichannel[2] – komentował Marzec.

Niższy zysk spółki wynika z akwizycji jakie miały miejsce w 2015 roku i dokonanym restrukturyzacjom podnoszącym rentowność – zwłaszcza w Contact Center[3] Sp. z o.o., gdzie już wprowadzono usprawnienia organizacyjne oraz wdrożono udoskonalenie procesów zarządzania co w ostateczności przełoży się na niższe koszty działalności w 2017 roku.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2016 r. wyniosła 3,46 mln zł wobec 1 mln zł straty rok wcześniej.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. omnichannel. (z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w…
3. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *