Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Potrzeby klientów w XXI w. Jakim wymaganiom muszą sprostać instytucje finansowe?

Polscy klienci towarzystw ubezpieczeniowych to „nowocześni tradycjonaliści”. Z jednej strony jesteśmy otwarci na nowinki technologiczne i coraz częściej załatwiamy swoje sprawy np. na czacie, z drugiej – nasze kontakty na odległość z ubezpieczycielami nadal zwykle odbywają się za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej. Do tego dochodzą zwolennicy wizyt w placówkach. Jeśli chodzi o obsługę klienta, przed instytucjami finansowymi stoi więc duże wyzwanie.

Polscy klienci towarzystw ubezpieczeniowych to „nowocześni tradycjonaliści”. Z jednej strony jesteśmy otwarci na nowinki technologiczne i coraz częściej załatwiamy swoje sprawy np. na czacie, z drugiej – nasze kontakty na odległość z ubezpieczycielami nadal zwykle odbywają się za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej. Do tego dochodzą zwolennicy wizyt w placówkach. Jeśli chodzi o obsługę klienta, przed instytucjami finansowymi stoi więc duże wyzwanie.

„Bardzo popularną formą kontaktu klienta z naszą firmą i naszej firmy z klientem jest kontakt mejlowy. Rocznie wysyłamy i dostajemy ok. 7 mln mejli. Dziennie jest to prawie 20 tys. Natomiast nie jest to główna forma kontaktu. Dominuje ciągle infolinia. Mamy ok. 14 mln rozmów z klientami rocznie […]. Dziennie wykonujemy i odbieramy prawie 50 tys. telefonów. Większość spraw dotyczy likwidacji szkody” – mówi Roman Pałac, członek zarządu PZU.

Oczywiście rozwój oraz promocja nowych technologii sprawiają, że wielu klientów woli stawiać na nowocześniejsze i często wygodniejsze kanały kontaktu, takie jak czat, wideoczat czy media społecznościowe. Dlatego też instytucje finansowe muszą nieustannie badać rynek i wsłuchiwać się w potrzeby klientów, zarówno tych obecnych, jak i przyszłych. Naturalnie nie powinny zaniedbywać także obsługi klienta w placówkach, ponieważ wielu z nas ciągle w określonych sytuacjach nad zdalne kanały kontaktu przedkłada wizyty w oddziałach terenowych.

Towarzystwa ubezpieczeniowe wydają się jednak tego świadome. „Widzimy, że pomimo stale wzrastającej roli internetu klienci nadal bardzo chętnie odwiedzają nasze placówki, dlatego ciągle rozszerzamy sieć sprzedaży agencyjnej” – stwierdza Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU, która to firma została zwycięzcą rankingu Instytucja roku za rok 2016 w kategoriach „najlepsza jakość obsługi w placówce” i „najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych”.

Źródło: infowire.pl

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Obowiązujące prawo nakręca konsumpcję usług cyfrowych

Może to być dla niektórych z nas sporym zaskoczeniem, ale to prawo budowlane nakręca nam biznes i wzrost konsumpcji usług cyfrowych. Operatorzy telekomunikacyjni kablowi konkurują jakością i szybkością dostępu do Internetu, co oznacza, że to nie cena jest dla konsumenta decydująca, a bezpieczeństwo i stabilność łącz. To z kolei zachęca do korzystania z chociażby komunikacji video i większej niż dotychczas konsumpcji treści video.
Czytaj więcej

Eksperci na Forum Trójmorza: Cyfrowa rewolucja wymaga ścisłej współpracy państw i biznesów Trójmorza

Pandemia przyśpieszyła cyfrową rewolucję, którą nadganiać muszą przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Współpraca w ramach Inicjatywy Trójmorza może wspomóc proces cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej – takie wnioski padły podczas debaty Związku Cyfrowa Polska zorganizowanej w ramach Samorządowego Kongresu Gospodarczego – II Forum Trójmorza w Lublinie.