Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

cold calling

to kontaktowanie się z osobami, zwykle za pomocą telefonu, które nie znają osoby dzwoniącej i nie spodziewają się takiego kontaktu. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi.

Globalny rynek chmurowy rośnie …i rozszerza się o nowe usługi

Według najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud zadeklarowało aż 48 spośród firm z listy Fortune Global 50. Trudno się więc dziwić, że na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania chmurowe, które otwierają te usługi na nowe sektory czy typy użytkowników biznesowych.

Według najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud zadeklarowało aż 48 spośród firm z listy Fortune Global 50. Trudno się więc dziwić, że na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania chmurowe, które otwierają te usługi na nowe sektory czy typy użytkowników biznesowych.

Przykładem jest SAP Hybris Revenue Cloud – rozwiązanie rozszerzające dostępne dotychczas usługi chmurowe SAP o nowe funkcjonalności, wspierające proces pozyskiwania klientów i działania handlowe.

Do największych zalet usług chmurowych odnosi się także w swoim ostatnim badaniu ośrodek Gartner – zalicza do nich m.in. elastyczność, skalowalność, obniżkę kosztów, innowacyjność i wzrost biznesu. Dlatego liczba firm decydujących się na tego typu rozwiązania rośnie bardzo szybko. Dla przykładu, tylko w 2016 roku poziom przychodów z usług chmurowych firmy SAP – czołowego globalnego dostawcy oprogramowania dla biznesu – sięgnął 3 mld dolarów. Co więcej, firma ma aż 110 mln subskrybentów usług w chmurze na całym świecie.

Trudno się więc dziwić, że według ośrodka Gartner do 2020 roku aż 50 procent usług związanych z tzw. outsourcingiem IT będzie związanych ze strategiami wdrożenia usług chmurowych.

Mimo to, wiele organizacji wciąż nie potrafi w pełni zidentyfikować miejsca tzw. modelu cloud w ich strategiach IT. Oszczędności osiągane przy jego użyciu sprawiają jednak, że chmura zaczyna dominować jako najważniejszy trend w świecie technologii dla biznesu. Pojawiają się także nowe rozwiązania, rozszerzające dostęp do rozwiązań chmurowych w wielu modelach i na potrzeby różnych jednostek biznesowych.

Chmura dostępna coraz wygodniej

Przykładem tego trendu jest SAP Hybris Revenue Cloud. Premiera produktu odbyła się 8 marca podczas SAP Hybris Digital Summit 2017, które miało miejsce w Singapurze, Monachium i Nowym Jorku. To rozwiązanie chmurowe, które skutecznie wspiera procesy pozyskiwania klientów i procesy handlowe firm. Działa wielokanałowo i pozwala personalizować model funkcjonowania w zależności od potrzeb. Dla przykładu SAP Hybris Revenue Cloud umożliwia firmom wprowadzanie elastycznego, uproszczonego raportowania i sprawną automatyzację procesów budowy oraz utrzymywania relacji z klientami. Dzięki możliwości połączenia z SAP S/4 HANA, produkt zbiera w jednym miejscu różnorodne dane finansowe i operacyjne, które można wyświetlić na jednym pulpicie. Firmy korzystające z SAP Hybris Revenue Cloud mogą reagować na zmieniające się potrzeby klientów, np. poprzez przedstawianie ofert wstępnych, sprzedaż dodatkowych produktów, a także tańszych i droższych opcji zakupowych. Co więcej, rozwiązanie umożliwia tworzenie nowych ofert na podstawie analizy dużych zbiorów danych o dotychczasowej współpracy.

Za dowód na to, jak rozszerzanie zasięgu usług cloud wpływa na zainteresowanie klientów może służyć przykład Boeinga. Jeszcze w 2012 roku firma ta nie brała pod uwagę usług chmurowych jako ważnej inwestycji. Jednak już w 2016 roku zaczęła przenosić wiele swoich aplikacji np. analitycznych do publicznej chmury. Inny przykład może stanowić firma GE, która planuje przenieść aż 9000 wykorzystywanych aplikacji do tego modelu, zmniejszając liczbę posiadanych centrów danych z 30 do 4 w ciągu trzech lat.

Mikrousługi – szybciej, łatwiej, skuteczniej

W tradycyjnym ujęciu proces „od wyceny do zapłaty” pozwala zautomatyzować i zintegrować procesy biznesowe w sprzedaży poprzez wdrożenie odpowiedniego oprogramowania. Tego typu rozwiązania są jednak często mało elastyczne i niedostosowane do potrzeb firm budujących relacje z klientami i dbających o płynność całego procesu sprzedażowego.

W przypadku rozwiązania SAP Hybris Revenue Cloud sytuacja przedstawia się inaczej. Jest ono oparte na architekturze mikrousług, umożliwiającej bardzo różnorodne rozszerzanie i dobieranie opcji chmurowych w zależności od potrzeb. Dlaczego ta elastyczność jest tak ważna? To efekt powstawania nowych dziedzin związanych z branżą IT, takich jak np. Internet Rzeczy czy sztuczna inteligencja, wymuszających na firmach wdrażanie nowych rozwiązań. To samo zjawisko generuje zapotrzebowanie na rozwiązania „pay-per-use”, czyli licencje na użytkowanie na podstawie np. abonamentów. Taki wybór generuje znaczne oszczędności i pozwala reagować szybko na zmiany na rynku.

Apetyt na chmurę

Niewątpliwie chmura jest najważniejszym rosnącym trendem w dzisiejszej gospodarce cyfrowej. Wciąż jednak nie brak opinii, że największe wzrosty tzw. cloud ma dopiero przed sobą.

Jak wykazały badania Bain&Company, ponad 90% wdrożeń chmurowych to projekty nie mające krytycznego wpływu na działalność firm. Wdrożenia chmurowe są więc wciąż selektywne, a firmy nie wykorzystują w pełni możliwości konkurencyjnych wynikających z wdrożeń oprogramowania w modelu cloud. Oznacza to, że produkty elastyczne i umożliwiające maksymalne dostosowanie ich funkcjonalności do potrzeb przedsiębiorstwa wciąż stanowią świetne narzędzie budowania przewagi rynkowej.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Cyfrowa transformacja branży finansowej i ubezpieczeniowej

Jak wynika z analiz Iron Mountain Polska, także polski biznes staje się coraz bardziej cyfrowy. Lockdown i praca zdalna w oczywisty sposób utrudniły bieżący dostęp do informacji przechowywanych na tradycyjnych nośnikach, a to znacząco przyspieszyło zmiany. Jak obecnie kształtuje się sytuacja wśród firm z sektora finansowego i ubezpieczeniowego, które ze względu na charakter swojej działalności generują największą liczbę dokumentów?
więcej

Czy superkomputer powstrzyma seksizm w pozyskiwaniu klientów?

IBM wprowadził pakiet narzędzi i usług, które mają uprościć życie reklamodawcom i tym wszystkim, którzy pracują nad pozyskaniem klientów przy użyciu sztucznej inteligencji. Firma rozpoczęła też badania, które mają “nauczyć” sztuczną inteligencję wrażliwości na płeć czy rasę. Jednak bywa, że już dziś SI lepiej rozumie kwestie społeczne, a to człowiek burzy porządek.
więcej

Sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji wieku internautów

W przestrzeni cyfrowej dzieci i nastolatki mają łatwy dostęp do treści z ograniczeniami wiekowymi. W efekcie to np. chłopcy w wieku 12–17 lat są największymi konsumentami pornografii w internecie, problemy z hazardem mają już 11-letnie dzieci, a weryfikację wieku na większości witryn łatwo jest obejść.