Connect with us

Mila przeniosła się do chmury

Foto: LCP

TECHNOLOGIE

Mila przeniosła się do chmury

Orange Polska i należąca do niej spółka Integrated Solutions (IS), dostarczyły rozwiązania chmurowe do sieci sklepów Mila. Wśród wybranych usług znalazły się Integrated Computing, infrastruktura IT udostępniania w modelu chmury oraz UCaaS – system komunikacji zintegrowanej w technologii cloud. Chmura była szansą na szybsze i tańsze uruchomienie kluczowych systemów IT, w trakcie procesu przygotowywania się do samodzielnego funkcjonowania. Mila korzysta również z usług mobilnych i łącza Biznes VPN od Orange Polska.

– Presja czasu była ogromna. Mieliśmy zaledwie 12 miesięcy na to, aby zbudować własne centrum logistyczne i wdrożyć wszystkie niezbędne systemy wspierające handel, od finansów, po zarządzanie magazynem i cenami. Gdybyśmy zdecydowali się na zakup sprzętu IT na własność, dotrzymanie terminu byłoby praktycznie niemożliwe. Przechodząc na model chmurowy zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu – wyjaśnia Dariusz Dul, dyrektor działu IT w Mila.

Dziś w oparciu o usługę Integrated Computing działa m.in. system płatności elektronicznych, HR, intranet, poczta elektroniczna, a także najważniejsze moduły systemu ERP – finansowo – księgowy oraz rozwiązania odpowiedzialne za zarządzanie asortymentem i cenami.

Oprócz krótszego czasu wdrożenia zaletą usług w chmurze jest ich skalowalność. Dla sieci sklepów Mila oznacza to, że mogą swobodnie dopasowywać zasoby IT do swoich bieżących potrzeb.

– W momencie większego zapotrzebowania, kiedy np. przeprowadzamy testy nowego środowiska IT albo jest okres świąteczny i notujemy większą sprzedaż, możemy szybko wzmocnić maszyny produkcyjne. Dzięki usłudze Integrated Computing mamy taką możliwość – mówi Dariusz Dul.

Mila postanowiła wykorzystać chmurę także do usprawnienia komunikacji w firmie. Wdrożyła usługę UCaaS (Unified Communication as a Service), która łączy w jeden system różne kanały kontaktu: pocztę, czat i wideokonferencje.

– Dzięki usłudze UCaaS tworzymy jedną całość pomimo prowadzenia działalności w wielu lokalizacjach. Korzystamy m.in. z jednej numeracji w centrali i we wszystkich naszych placówkach. A dzięki technologii cloud ponosimy niższe koszty utrzymania i serwisowania sprzętu – dodaje dyrektor IT w Mili.

Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od 14 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Skomentuj

POPULARNE