Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

disaster

z ang. awaria. W call center nagła awaria powodująca długotrwałe i kosztowne zakłócenia w funkcjonowaniu organizacji. Firmy - aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami awarii, w swoim planie na wypadek awarii,

GIODO w tym roku skontroluje sklepy i poradnie zdrowotne

Nagrywanie wizerunków klientów, rejestracja w bazach tego co i jak często kupujemy i wiele innych zarzutów pada pod adresem sklepów. Są też coraz częstsze skargi na przychodnie medyczne. To wkrótce może się zmienić – GIODO zamierza w tym roku uważniej przeanalizować zgłoszenia w punktach handlowych i przychodniach zdrowotnych – zarówno tych publicznych jak i prywatnych.

Nagrywanie wizerunków klientów, ich profilowanie oraz rejestracja w bazach tego co i jak często kupujemy i wiele innych zarzutów pada pod adresem sklepów. Są też coraz częstsze skargi na przychodnie medyczne. To wkrótce może się zmienić – GIODO zamierza w tym roku uważniej przeanalizować zgłoszenia w punktach handlowych i przychodniach zdrowotnych – zarówno tych publicznych jak i prywatnych.

GIODO zamierza kontrolować przedsiębiorców poprzez swoich przedstawicieli w terenie oraz wykorzystać do tego celu Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (ABI).

W tym roku kontrolom i sprawdzeniom przez ABI zostaną poddane przychodnie i poradnie lekarskie – w tym niepubliczne, działające w ramach struktur podmiotów wykonujących działalność leczniczą na podstawie ustawy o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 r.

Co zarzucają przychodniom pacjenci? Przede wszystkim skarżą się na brak jakiejkolwiek fizycznej kontroli przetwarzania danych. Są stawiani w niewygodnej sytuacji, w której w „okienku” rejestracji muszą podawać np. powód wizyty u lekarza.

GIODO zapowiedział także uważne przyjrzenie się sieciom sklepów, w których działają systemy profilujące klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

4 mln zł kary dla Profi Credit Polska

Za krzywdzące praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Profi Credit Polska karę ponad 4 mln zł. Pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające zaciągnięte kredyty konsumentów oraz wypłacał im kolejne pożyczki bez uzyskania ich zgody i bez oceny zdolności kredytowej. Firma nie udzielała konsumentom rzetelnych informacji o warunkach wypowiedzenia umowy i niesłusznie naliczała konsumentom opłaty za okres po rozwiązaniu umowy.
więcej

20 mln zł kary za misseling

Open Life TU Życie stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Został przez UOKiK ukarany 20 mln zł.
więcej

Branża fitness nie ma lekko. 32 mln zł kary od UOKiK

Postępowanie antymonopolowe w sprawie niedozwolonych praktyk na rynku fitness zostało wszczęte w 2018 r. Postępowanie prowadzone było przeciwko 16 spółkom oraz 6 menadżerom, podejrzewanym o bezpośrednią odpowiedzialność za niedozwolone ustalenia. Łącznie wymierzono 32 mln zł kary.