Gdy mówimy o Kwadrancie Gartnera mamy na myśli na ogół liderów zestawienia. Ale to nie liderzy wskazują kierunki dalszego rozwoju, lecz wizjonerzy. W ostatnim raporcie Gartnera dotyczącym rozwiązań CCaS dla Zachodniej Europy wizjonerem został m.in. Vocalcom, mplsystems i Interactive Inteligence (należące do Genesis-a). Vocalcom jest też dostrzegany – co prawda jako niszowy gracz – w raporcie dotyczącym tego segmentu oprogramowania na rynku globalnym.
– Przez 20 lat pomagaliśmy firmom różnej wielkości dostarczać wyjątkową jakość obsługi klienta przy jednoczesnej poprawie wydajności i zmniejszeniu kosztów operacyjnych – mów Anthony Dinis, założyciel Vocalcomu. – Od 2010 roku dostarczamy naszym klientom również rozwiązania oparte na chmurze. Nasze podejście do zagadnienia związanego z obsługą klienta w modelu omnichannl sprawa, że mogą się oni kontaktować się z otoczeniem w sposób spersonalizowany, efektywny i zintegrowany z różnymi kanałami obsługowymi wliczając w to systemy CRM[2].
W raporcie Garnera czytamy o Vocalcom-ie jako o liderze, który doskonale pokazuje, że rozwiązania CCaaS mają duże szanse na powodzenie. Vocalcom-owi udało się zdobyć pokaźną bazę klientów – zarówno tych dużych, jak i małych, którzy chętnie wykorzystują rozwiązania omnichannel[1].
Vocalcom dostarcza swoje rozwiązanie w trzech modelach: on-premises, cloud i hybrydowe. Zdaniem rynkowych ekspertów takie rozwiązanie znakomicie się wpisuje jako odpowiedź na obawy niektórych sektorów o prywatność danych. – Naszym nadrzędnym celem jest dostarczenie klientom szerokiego pola wyboru. Naszym zdaniem rozwiązanie chmurowe daje spore możliwości na poprawę jakości obsługi klienta. Nadchodzą czasy, gdy tylko spersonalizowany kontakt pozwoli naszym klientom realizować wysoko postawione cele biznesowe i zdobywać przewagę nad konkurencją – dodał Anthony Dinis.