Niesłuszna strategia prezesa MNI

Prezes giełdowej spółki telekomunikacyjnej MNI S.A. – Andrzej Piechocki – poinformował o odejściu z funkcji prezesa zarządu. To już kolejna jego rezygnacja – wcześniej wycofał się z biznesu, gdy bez powodzenia kandydował do Senatu ze swojego rodzinnego okręgu wyborczego – Ciechanów, Przasnysz, Mławę, Żuromin i Płońsk.
Foto: extra-plonsk.pl

Prezes giełdowej spółki telekomunikacyjnej MNI S.A. – Andrzej Piechocki – poinformował o odejściu z funkcji prezesa zarządu. To już kolejna jego rezygnacja – wcześniej wycofał się z biznesu, gdy bez powodzenia kandydował do Senatu ze swojego rodzinnego okręgu wyborczego – Ciechanów, Przasnysz, Mławę, Żuromin i Płońsk.

Na koniec dnia wczorajszego, kiedy wpłynęła rezygnacja Piechockiego z funkcji prezesa kurs spółki MNI spadł o ponad 11% (jeszcze rok temu wynosił 94 grosze za akcję – dzisiaj już tylko 16 groszy.

Andrzej Piechocki znany jest też jako były doradca Wiesława Kaczmarka, dawnego SLD-owskiego ministra skarbu państwa, podejrzany o pranie brudnych pieniędzy i korupcję przy najważniejszych polskich prywatyzacjach.

Piechocki z branżą call center[1] związany jest od 2003 roku. Wówczas to MNI przejęło małego operatora telekomunikacyjnego na Podlasiu – firmę Szeptel. Tóż po przejęciu ogłoszono strategię rozwoju grupy MNI. Zakładała ona budowę trzech biznesowych nóg
– Pierwszy to kontynuacja, choć w ograniczonym wymiarze, dotychczasowej działalności operatora telefonii stacjonarnej – biznesu nadal rentownego. Drugi – dostarczenie abonentom rozrywki, a więc: sex- i party-line, wróżby, taroty, ściąganie plików MP3, melodyjek i tapet do komórek. Trzecim pomysłem na zarabianie ma być zintegrowanie przez MNI wszystkich linii informacyjnych, np. PKP, PKS, LOT, ale także informacji produktowej i obsługi konkursów organizowanych przez producenta dla klientów.
– czytamy w artykule opublikowanym przez Wprost.

W połowie 2005 roku MNI przejmuje spółkę Legion Polska – swojego konkurenta w zakresie usług rozrywkowych. Wówczas rozpoczyna się większa zażyłość spółek Piechockiego z rynkiem call center.

Poprzez Lark.pl S.A. do grupy MNI należy outsourcingowe call center Scientific Services, o którym pisaliśmy jakiś czas temu na temat zaległości w wypłacie wynagrodzeń dla konsultantów. Pisaliśmy już także o problemach spółki zależnej od MNI – MNI Centrum Usług.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *