Gdy pod koniec września Karol Froń zaproponował cykl artykułów poradnikowych pod tytułem „100 zasad sprzedaży” pomyślałem sobie – dobrze. Jeśli czytelnikom się to spodoba, to czemu nie! Spodobało się, bo w tym czasie cykl przeczytano w sumie ponad 50 tysięcy razy.
Karol w całym cyklu podzielił się z czytelnikami ccnews.pl wyznawanymi przez siebie zasadami. I jak widać – można powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że jest człowiekiem zasad. Wszak nazwał ich aż 100.
Postanowiłem jednak wybrać kilka moich ulubionych.
- 96 – Zawsze miej na uwadze kto siedzi po drugiej stronie i dopasuj do niego prezentację
- 91 – Opowiadaj klientowi dwubiegunowe historie
- 85 – Dostrzegaj emocje, stany i nastroje klienta i mów o nich
- 70 – Daj to, czego nie ma konkurencja, albo tam, gdzie konkurencji nie ma
- 64 – Kiedy zadasz już wszystkie ważne pytania i zamkniesz sprzedaż, to siedź cicho
- 38 – Nie szukaj wymówek ani winnych Twojej sytuacji. Weź odpowiedzialność za swoje życie
- 32 – Ludzi nie obchodzi ile wiesz, dopóki nie dowiedzą się jak bardzo się o nich troszczysz
- 12 – Nie pracuj ciężko, tylko mądrze
- 8 – Najważniejsze w sprzedaży to być optymistą
- 7 – Bądź doradcą, a nie sprzedawcą
Na podstawie całej serii Karol wydaje książkę, którą już wkrótce będzie można nabyć na stronie http://www.karolfron.pl.