#95 Stosuj próbne zamknięcia sprzedaży w trakcie prezentacji

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

W trakcie rozmowy możesz co jakiś czas przetestować klienta, sprawdzić jego gotowość do zakupu stosując tzw. próbne zamknięcia sprzedaży.

Zgodnie z modelem sprzedaży, którego sam uczę, czyli O.K. S.P.R.Z.E.D.A.Ż. zamykanie sprzedaży odbywa się po prezentacji i zbiciu obiekcji, które pojawią się u klienta, natomiast zachęcam do tego aby próbować finalizować na wcześniejszych etapach, co to się opłaca z kilku powodów:

  • może się okazać, że sfinalizujesz transakcję dużo wcześniej, niż zakładałeś
  • jeśli klient się nie zgodzi, niczego nie tracisz, po prostu kontynuujesz rozmowę
  • dostajesz feedback[1] od klienta, czy idziecie w dobrym kierunku czy oddalacie się od sprzedaży

W jaki sposób przeprowadzić takie próbne sfinalizowanie transakcji? Na etapie rozmowy o produkcie lub nawet badania potrzeb, uważnie słuchaj tego co mówi klient i reaguj.

  1. Klient mówi: czy macie ten model w wersji z podświetlaną klawiaturą? Sprzedawca: a jeśli uda mi się taki znaleźć w magazynie, to będzie Pan zainteresowany?
  2. Klientka pyta: czy mogłabym otrzymać to zamówienie kurierem, jeszcze w tym tygodniu? Sprzedawca: jeśli uda mi się to załatwić, to jest Pani zdecydowana?
  3. Klient pyta: czy ta umowa może być na 24 miesiące? Sprzedawca: jeśli taką Panu załatwię, to podpisze Pan ją dzisiaj?
  4. Klient pyta: czy dostanę jakiś rabat na to zamówienie? Sprzedawca: jeśli dam Panu rabat, to kupi Pan to ode mnie już teraz?

Po każdym z pytań klienta, sprzedawca odpowiada pytaniem, w którym jest ukryte założenie i deklaracja, dzięki temu jeśli klient ją potwierdzi, to automatycznie potwierdzi chęć zakupu, a Ty będziesz mógł cieszyć się z zawartej transakcji.

Nawet jeśli klient nie zgodzi się od razu, to dzięki jego odpowiedzi będziesz wiedział jak daleko od finalizacji jesteś, czy podążasz w odpowiednim kierunku i co dla klienta się naprawdę liczy.

Wskazówka 95: Na pytanie klienta odpowiadaj tak, aby w Twojej odpowiedzi znalazło się miejsce dla pytania zwrotnego, na które odpowiedź twierdząca oznaczać będzie chęć zakupu.



Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.

Słownik
1. feedback. przekazanie doradcy praktycznych wskazówek i propozycji do rozmowy przez trenera. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *