Unified Factory chce wyemitować do 1,33 mln akcji serii E, dzięki którym spółka liczy na pozyskanie do 10 mln zł na inwestycje w zastosowanie sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation, m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które spółka zaoferuje w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS[1] już w 2017 roku, poinformował prezes Maciej Okniński.
– Wszelkie analizy trendów rynkowych na świecie m.in. Gartnera, Ericssona wskazują, że rok 2017 i kolejne lata zdominuje rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji służących do automatyzacji i robotyzacji. Potwierdza to przyjętą przez nas w 2015 roku strategię rozwoju z wykorzystaniem algorytmów pamięci asocjacyjnej, które znajdują coraz szersze zastosowanie. Chcąc zająć globalną pozycję w kategorii dostawców tego typu rozwiązań zamierzamy pozyskać środki finansowe na dalsze inwestycje – powiedział Okniński.
– Dotyczyć one będą zastosowania sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które zaoferujemy w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku. Stąd decyzja o emisji publicznej, w której liczymy na pozyskanie do 10 mln zł.
Spółka zdecydowała o podwyższeniu kapitału akcyjnego w ramach kapitału docelowego poprzez emisję nie więcej niż 1 333 333 akcji serii E, o wartości nominalnej 0,90 zł.