Energetycy kuszą, więc potrzebują „kusicieli”

Coraz trudniejsze i droższe okazuje się pozyskiwanie klientów od konkurencji w branży dostawców energii. Dlatego koncerny w tym roku stawiają na utrzymanie klientów oferując im więcej produktów i usług niezwiązanych z prądem. Oferują gaz, żarówki led, usługi concierge czy serwis fachowców.

Coraz trudniejsze i droższe okazuje się pozyskiwanie klientów od konkurencji w branży dostawców energii. Dlatego koncerny w tym roku stawiają na utrzymanie klientów oferując im więcej produktów i usług niezwiązanych z prądem. Oferują gaz, żarówki led, usługi concierge czy serwis fachowców.

O tym, że źle się dzieje w energetyce widać już w sprawozdaniach finansowych. Większość środków przeznaczana jest na agresywną walkę o klientów. Zdaniem analityków rynkowych w tym roku walka ta się zaostrzy. Energię sprzedają nie tylko podmioty handlowe, ale także dystrybucja i wytwarzanie. Zdaniem Huberta Gabryś z Krajowej Izby Gospodarczej walka o klienta to sposób na zwiększenie wolumenów produkcyjnych.

I tak jak z energią bywa – służy ona jedynie do innych celów: oglądania telewizji, korzystania z telefonów czy komputerów. Firmy, które chcą obsłużyć klienta bardziej kompleksowo muszą oferować produkty zaspokajające realne potrzeby klientów.

Zdaniem prezesa PGE – Henryka Baranowskiego – sprzedaż produktów z usługami dodatkowymi w liczbie nawet kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie jest wystarczającym potwierdzeniem, że wzrastają wymagania klientów. W 2017 roku zapowiada on kolejne odsłony takich właśnie ofert.

Drugi na rynku gracz – Tauron – chce oferować gospodarstwom domowym oraz małym i średnim firmom urządzenia grzewcze (na gaz lub ekogroszek). Nad podobną ofertą pracują także Enea i Energa. Innogy (dawniej RWE) już teraz oferuje klientom możliwość wypożyczenia inteligentnych gniazdek elektrycznych.

Zdaniem ekspertów branża energetyczna sprzedaje komfort, a nie kilowatogodziny. A to otwiera nowy rozdział współpracy między operatorami energii, a outsourcingiem. Mogą oni oferować więc produkty lub usługi do baz klientów dostawców prądu jako dodatkowe korzyści.

1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *