Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Energetycy kuszą, więc potrzebują „kusicieli”

Coraz trudniejsze i droższe okazuje się pozyskiwanie klientów od konkurencji w branży dostawców energii. Dlatego koncerny w tym roku stawiają na utrzymanie klientów oferując im więcej produktów i usług niezwiązanych z prądem. Oferują gaz, żarówki led, usługi concierge czy serwis fachowców.

Coraz trudniejsze i droższe okazuje się pozyskiwanie klientów od konkurencji w branży dostawców energii. Dlatego koncerny w tym roku stawiają na utrzymanie klientów oferując im więcej produktów i usług niezwiązanych z prądem. Oferują gaz, żarówki led, usługi concierge czy serwis fachowców.

O tym, że źle się dzieje w energetyce widać już w sprawozdaniach finansowych. Większość środków przeznaczana jest na agresywną walkę o klientów. Zdaniem analityków rynkowych w tym roku walka ta się zaostrzy. Energię sprzedają nie tylko podmioty handlowe, ale także dystrybucja i wytwarzanie. Zdaniem Huberta Gabryś z Krajowej Izby Gospodarczej walka o klienta to sposób na zwiększenie wolumenów produkcyjnych.

I tak jak z energią bywa – służy ona jedynie do innych celów: oglądania telewizji, korzystania z telefonów czy komputerów. Firmy, które chcą obsłużyć klienta bardziej kompleksowo muszą oferować produkty zaspokajające realne potrzeby klientów.

Zdaniem prezesa PGE – Henryka Baranowskiego – sprzedaż produktów z usługami dodatkowymi w liczbie nawet kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie jest wystarczającym potwierdzeniem, że wzrastają wymagania klientów. W 2017 roku zapowiada on kolejne odsłony takich właśnie ofert.

Drugi na rynku gracz – Tauron – chce oferować gospodarstwom domowym oraz małym i średnim firmom urządzenia grzewcze (na gaz lub ekogroszek). Nad podobną ofertą pracują także Enea i Energa. Innogy (dawniej RWE) już teraz oferuje klientom możliwość wypożyczenia inteligentnych gniazdek elektrycznych.

Zdaniem ekspertów branża energetyczna sprzedaje komfort, a nie kilowatogodziny. A to otwiera nowy rozdział współpracy między operatorami energii, a outsourcingiem. Mogą oni oferować więc produkty lub usługi do baz klientów dostawców prądu jako dodatkowe korzyści.

Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czarne owce telemarketingu

Podobno powinniśmy się uczyć na błędach. Najlepiej na cudzych błędach, by uniknąć efektów swoich własnych. Na szczęście nasza branża potrafi, - jak nikt inny - uczyć się i wyciągać wnioski z działalności czarnych owiec.
Czytaj więcej

Teleperformance zwycięża w konkursie ECCaCSA

Teleperformance zwycięża w konkursie European Contact Center and Customer Service Awards. Kapituła posiadającego najdłuższą historię i cieszącego się najwyższą renomą programu nagród w Europie, ogłosiła tegorocznych laureatów w obecności ponad 1200 gości z 32 krajów. Spółka Teleperformance otrzymała łącznie 8 nagród za doskonałość w obsłudze klienta.