SMS-em także od święta!

Zbliża się czas, w którym będziemy składać świąteczne życzenia rodzinie, przyjaciołom i znajomym. Od kilku lat coraz rzadziej wykorzystujemy do tego tradycyjne pocztówki, natomiast chętnie sięgamy po telefon i wysyłamy SMSy. Drogą tą przekazuje życzenia już ponad połowa Polaków.

Zbliża się czas, w którym będziemy składać świąteczne życzenia rodzinie, przyjaciołom i znajomym. Od kilku lat coraz rzadziej wykorzystujemy do tego tradycyjne pocztówki, natomiast chętnie sięgamy po telefon i wysyłamy SMSy. Drogą tą przekazuje życzenia już ponad połowa Polaków.

Rozwój nowych technologii, brak czasu spowodowany świątecznymi obowiązkami, zwykła wygoda i koszty, to główne z powodów zmiany sposobu przekazywania sobie życzeń. Osobiście mamy do tego zazwyczaj okazję niestety w bardzo wąskim gronie, a alternatywną dotychczas do spotkań świątecznych kartkę, zastępuje mobilna wiadomość tekstowa lub MMS z choinką w tle.

SMS – na co dzień i od święta

Telefony i smartfony towarzyszą nam każdego dnia. Oprócz tego, że służą nam do dzwonienia, uwielbiamy wysyłać za ich pomocą SMS-y. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2015 roku) liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości tekstowych oscyluje wokół 52 miliardów. Z kolei badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2015” przeprowadzone na zlecenie Platformy SerwerSMS.pl wskazuje, że używając tego narzędzia zazwyczaj umawiamy szczegóły spotkania (71,6%), piszemy o sprawach bieżących (55,6%) i właśnie składamy sobie życzenia (54,4%).

W okresie świątecznym za pomocą SMS kontaktują się ze sobą nie tylko osoby prywatne, ale i coraz częściej firmy.

– Marki komunikują się w ten sposób między sobą nawzajem, ale także przypominają o sobie swoim klientom i współpracownikom. Z taką intencją powstał zresztą pierwszy SMS prawie ćwierć wieku temu. Dziś zmieniła się tylko jego forma, która może być bogatsza o zdjęcia czy przekaz głosowy – mówi Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl. – Dużą zaletą tego rozwiązania jest również pewność, że takie życzenia dotrą do odbiorcy niezależnie od tego, gdzie on będzie, np. w sytuacji podróży czy urlopu itp. – dodaje Zawiliński.

Świąteczne życzenia – jak tego nie robić

Skoro już tak często chwytamy za telefon, co powinniśmy przekazać w życzeniach, żeby nasza wiadomość przyniosła drugiej osobie autentyczną radość? Przed świętami rekordy popularności biją serwisy z gotowymi wierszykami i sentencjami świątecznymi. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu taki SMS otrzymał – jedne śmieszą bardziej, inne mniej, niestety większość jest bardzo schematyczna.
Kopiowanie tego typu treści i wysyłanie jej do wszystkich osób z listy kontaktów może być odebrane nie tylko jako przejaw braku pomysłowości, ale i szacunku. Pamiętaj zatem o kilku prostych zasadach wysyłania życzeń drogą SMS.

TOP 5 zasad świątecznej komunikacji

  1. Odbiorca powinien wiedzieć, że przesyłana wiadomość jest dedykowana właśnie dla niego. Można w pewnym stopniu inspirować się życzeniami publikowanymi w sieci, jednak w naszych powinno znaleźć się dodatkowo coś specjalnego. Skoro poświęcamy już czas na ich składanie, poświęćmy go odrobinę więcej na ich przemyślenie. Warto życzyć tego, czego druga osoba naprawdę mogłaby chcieć i warto zwrócić się do niej po imieniu.
  2. Unikajmy banałów i wyróżnijmy się. Dołączmy do SMS-a zdjęcie uśmiechniętej rodziny lub piernikowego ludzika.
  3. Treść dowcipnych życzeń dostosujmy do poczucia humoru odbiorcy. Nie zawsze tę samą wiadomość wyślemy do kolegi i np. do… stryja.
  4. Najlepszym rozwiązaniem są krótkie, autorskie życzenia, które zostaną przeczytane do końca i zapadną w pamięć.
  5. Nie zostawiajmy wysyłania wiadomości na ostatnią chwilę – pozwólmy odbiorcy zrewanżować się zanim pochłoną go przygotowania do wigilijnej wieczerzy.

Pamiętajmy, że w czasie Świąt ważna jest pamięć o drugiej osobie, która jest swego rodzaju prezentem. Nie pozwólmy więc sobie na „bylejakość” – nikt przecież nie lubi dostawać kiepskich prezentów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Wyminąć “śnieżną kulę”, czyli rażąca siła postów

Facebook staje się równoprawnym kanałem kontaktu coraz częściej uwzględnianym w strategii obsługi klienta. Dotyczy to głównie w branży e-commerce, gdzie decyzje zakupowe często zależą od opinii klientów, a Ci chętniej oceniają nie produkt, lecz obsługę i robią to najczęściej w mediach społecznościowych.
więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.
więcej

Praca zdalna w praktyce. Porady ekspertów HR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a w najbliższych latach powstawać będą nowe modele pracy. Jak pokazują badania Pracuj.pl, 9 na 10 respondentów chce korzystać z tej formy zatrudnienia także w przyszłości. Czy jednak naprawdę wiemy, jak efektywnie wykonywać obowiązki z domu?
więcej

5 prostych kroków do rozwoju firm w epoce covidowej

W zgodnej opinii ekspertów i praktyków biznesu konsekwencji gospodarczych pandemii nie można było przewidzieć. Dlaczego więc bardzo wielu przedsiębiorców jest na tę zmianę przygotowanych znacznie lepiej niż myśleliśmy?