Kolejna nagroda za innowacyjną obsługę klienta dla Alior Banku

Alior Bank otrzymał dwie nagrody w międzynarodowym konkursie „Banking Technology Awards”. W kategorii „Najlepsze wykorzystanie nowych lub innowacyjnych technologii” zwyciężył „Wirtualny Doradca” – system sztucznej inteligencji wspierający zdalny kontakt z klientami.

Alior Bank otrzymał dwie nagrody w międzynarodowym konkursie „Banking Technology Awards”. W kategorii „Najlepsze wykorzystanie nowych lub innowacyjnych technologii” zwyciężył „Wirtualny Doradca” – system sztucznej inteligencji wspierający zdalny kontakt z klientami. Główną nagrodę w kategorii „Kierowanie zespołem technologicznym” otrzymał Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku.

W międzynarodowym konkursie „Banking Technology Awards” nagradzane są najbardziej innowacyjne rozwiązania IT wykorzystywane w usługach finansowych. Wyniki tegorocznej edycji zostały ogłoszone na początku grudnia w Londynie.

„Wirtualny Doradca” jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. To system sztucznej inteligencji – wirtualny przedstawiciel banku, zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. W Alior Banku wykorzystywany jest w miękkiej windykacji, aby przypominać klientom o zaległościach, a także w badaniach marketingowych.

„Wirtualny Doradca” to jeden z najlepszych projektów na świecie, o czym świadczą pozostałe nagrody zdobyte w międzynarodowych konkursach: „Retail Banker International”, „BAI Global Banking Innovation Awards” czy „Distribution & Marketing Innovation Awards” przeprowadzanym przez organizację European Financial Management Association (EFMA) we współpracy z firmą Accenture.

Drugą nagrodę dla Alior Banku otrzymał Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer, który zwyciężył w kategorii „Kierowanie zespołem technologicznym”. Nagroda przyznawana jest wyjątkowym liderom, których profesjonalizm przyczynia się do doskonalenia branży. To jedno z największych wyróżnień przyznawanych osobom indywidualnym w branży bankowej.

Tomasz Motyl pracuje w Alior Banku od 2007 r., od początku jego istnienia. Odpowiadał za tworzenie aplikacji po stronie IT. Wdrożenie Alior Sync, T-Mobile Usługi Bankowe oraz Big Data to tematy, z którymi jest bezpośrednio związany. Obecnie zajmuje stanowisko Chief Innovation Officera i kieruje pracami Alior Bank Innovation Lab – jednostki skoncentrowanej na tworzeniu niespotykanych dotąd na polskim rynku zaawansowanych technologicznie produktów, usług i procesów bankowych. Pod jego kierownictwem w Innovation Lab powstały i zostały wdrożone m.in. takie projekty, jak: aplikacja Zaufany Doradca dla bankierów private bankingu, umożliwiająca dostęp do najważniejszych danych w każdym miejscu i czasie, aplikacja HAIZ – pierwsze na rynku rozwiązanie łączące funkcje komunikatora z usługami bankowości mobilnej czy wdrożenie MDES (MasterCard Digital Enablement Service), co otworzyło drzwi między innymi do Android Pay i płatności HCE.

„Banking Technology Awards” to jeden z najważniejszych konkursów w sektorze usług finansowych na świecie, organizowany przez magazyn „Banking Technology”. Uczestniczą w nim banki, instytucje finansowe, firmy z sektora FinTech i osoby prywatne. W tegorocznej, 17. edycji prestiżowego konkursu, w kategorii „Najlepsze wykorzystanie IT w procesie kredytowym” kandydatem do nagrody był również zaprojektowany w Alior Banku nowy procesu udzielania pożyczki dla klientów biznesowych, a wśród teamów IT, które wniosły największy wkład do biznesu poprzez skuteczną realizację projektu i wykazały się doskonałą pracą zespołową, o nagrodę konkurował departament IT Alior Banku.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *