Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

occupancy

Wartość wyrażona w jednostkach czasu lub procentach oznaczający zajętość czasu pracy agenta. Na occupancy składa się głownie czas poświęcony na rozmowę oraz czas na obsługę skryptu lub innych systemów wspomagających

Komplementy i uznanie dla innych sprawiają, że więcej osiągasz

Okazywanie uznania i chwalenie ludzi to jedna z podstawowych zasad zjednywania sobie ludzi, o której pisał sam Dale Carnegi w swojej książce o podobnym tytule, a dokładnie „Jak zdobywać przyjaciół i zjednywać sobie ludzi”. Tę zasadę uzupełniają badania dr Roberta Cialdiniego, które potwierdzają, że fundamentalną zasadą wywierania pozytywnego wpływu jest dawanie ludziom komplementów.

Okazywanie uznania i chwalenie ludzi to jedna z podstawowych zasad zjednywania sobie ludzi, o której pisał sam Dale Carnegi w swojej książce o podobnym tytule, a dokładnie „Jak zdobywać przyjaciół i zjednywać sobie ludzi”. Tę zasadę uzupełniają badania dr Roberta Cialdiniego, które potwierdzają, że fundamentalną zasadą wywierania pozytywnego wpływu jest dawanie ludziom komplementów.

Uznanie i komplementy działają na wszystkich i zawsze.
Na klientów (pani naprawdę ma klasę), na dzieci (jesteś wyjątkowo bystry), na partnerów (dziękuję za Twoją troskę), na przypadkowych przechodniów („O, jakie świetnie buty! Gdzie pani kupiła?”) a także na pracowników (doceniam Twoją kreatywność). Uznanie może dotyczyć tak wykonanej pracy, jak i zaangażowania oraz kreatywności.

Komplementy i uznanie powinny być naturalne, płynące z serca. Czasem będą one spontaniczne, czasem będą wynikiem analizy. To nie ma znaczenia. Ważne, by nie były wyłącznie narzędziem manipulacji – teoretycznie.

02_korporator

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Ślepota, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów

Porażająca większość managerów uważa, że gdy pracownik nie realizuje celu, należy najpierw wezwać go na dywanik, a jeśli to nie poskutkuje – pożegnać się z nim. Co jednak, gdy nowych pracowników nie widać na horyzoncie? Tolerować braku skuteczności nie można – trzeba więc dopingować. Tylko jak?
więcej

Czas, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów

Przypomnij sobie jak się czułeś, gdy nauczyciel w szkole podstawowej, gimnazjum czy liceum – a nawet wykładowca na uczelni, nie miał dla Ciebie czasu, aby porozmawiać, odpowiedzieć na pytanie czy wyjaśnić coś dla Ciebie niezrozumiałego. Przykro, prawda?