Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

disaster

z ang. awaria. W call center nagła awaria powodująca długotrwałe i kosztowne zakłócenia w funkcjonowaniu organizacji. Firmy - aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami awarii, w swoim planie na wypadek awarii,

Alior Bank chce biometrię głosową

Kolejny polski bank chce wprowadzić u siebie biometrię głosową. Tym bankiem jest Alior Bank. Jeśli się uda – będzie to drugi podmiot w Polsce wykorzystujący na taką skalę biometrię głosową.

Kolejny polski bank chce wprowadzić u siebie biometrię głosową. Tym bankiem jest Alior Bank. Jeśli się uda – będzie to kolejny podmiot w Polsce wykorzystujący na taką skalę biometrię głosową.

Aktualnie, w większości banków, aby skorzystać z bankowości telefonicznej konieczne jest podanie loginu oraz hasła. Odbywa się to w większości przypadków za pomocą klawiatury telefonicznej. Lecz nie jest to bezpieczne rozwiązanie. Dla włamywacza – wystarczy odpowiedni sprzęt i nagranie przekazywanych przez klienta kodu DTMF. Banki z wielką nadzieją patrzą więc w rozwiązania z zakresu biometrii głosowej.

Sama usługa – z punktu widzenia konsumenta – jest prosta. Rejestracja polega na wypowiedzeniu określonej frazy. Później – w trakcie logowania do bankowości telefonicznej – wystarczy tę frazę powtórzyć. Jeśli system będzie miał wątpliwości – przełączy do konsultanta, a ten zweryfikuje go w standardowym procesie.

Wdrożenie jest planowane w ramach kolejnych etapów projektu Dronn, czyli wirtualnego doradcy. Projekt Dronn wykorzystuje procesy analizy mowy do obsługi klienta podczas kontaktu z infolinią. I to właśnie za tą usługę Alior Bank zgarnął ostatnio nagrodę w prestiżowym konkursie „Distribution & Marketing Innovation Awards” przeprowadzanym przez organizację European Financial Management Association (EFMA) we współpracy z firmą Accenture.

– W pierwszej kolejności planujemy pilotaż z udziałem pracowników banku, w ramach którego będą oni weryfikowani głosowo podczas kontaktu z helpdeskiem, m.in. w procesie resetu hasła dostępowego. W dalszych krokach zakładamy wprowadzenie weryfikacji tożsamości na infolinii Alior Banku. Klient zostanie zweryfikowany i jego tożsamość potwierdzona na podstawie próbki głosowej – mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

20 mln zł kary za misseling

Open Life TU Życie stosował wobec konsumentów nieuczciwą sprzedaż (misselling) ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Został przez UOKiK ukarany 20 mln zł.
więcej

Bank Pekao z najlepszą bankową infolinią

W XXI edycji badania realizowanego przez ARC Rynek i Opinia, obsługiwana przez Pekao Direct infolinia Banku Pekao zajęła pierwsze miejsce w mailowej i telefonicznej obsłudze klienta, wyprzedzając znacznie konkurencję.
więcej

Firmy ubezpieczeniowe w awangardzie cyfrowej obsługi klientów

Rok 2020 upłynął pod znakiem cyfrowego przyspieszenia. Ten trend był bardzo wyraźny także w branży ubezpieczeniowej. Postępująca transformacja technologiczna przyniosła gruntowne zmiany w sposobie pozyskiwania klientów, obsłudze operacyjnej, płatnościach składek, wypłatach ubezpieczeń czy mechanizmach zdalnej identyfikacji.