Voicetel obniżył koszty kampanii telefonicznych

Koszt pozyskania „kwalifikowanego leadu”, czyli danych kontaktowych potencjalnego klienta zainteresowanego ofertą zleceniodawcy, w automatycznej kampanii telefonicznej przeprowadzonej przez zespół badawczy spółki Voicetel wyniósł 1,96 zł.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Koszt pozyskania „kwalifikowanego leadu”, czyli danych kontaktowych potencjalnego klienta zainteresowanego ofertą zleceniodawcy, w automatycznej kampanii telefonicznej przeprowadzonej przez zespół badawczy spółki Voicetel wyniósł 1,96 zł. Dla porównania minuta pracy „żywego” konsultanta to koszt 1-2 zł. Oznacza to, że wykorzystanie Interfejsu Dialogowego Briliance może drastycznie obniżyć koszt efektywnych kampanii telefonicznych. Badanie wykonano na zlecenie Media System.

 „Interfejs Dialogowy Briliance pozwolił na szybką realizację kampanii – w ciągu 42 minut pozyskanych zostało 69 leadów. Te 42 minuty zawierają już czas oczekiwania na połączenie i ponawianie połączenia. Średni czas trwania rozmowy to 37 sekund.   Przy zaangażowaniu większej liczby kanałów kampania mogłaby być wykonana w jeszcze krótszym czasie. Mamy możliwość realizacji kampanii z wykorzystaniem większej liczby kanałów w zależności od potrzeb i zasobów klienta” – powiedział Dawid Wójcicki, Prezes Zarządu Voicetel Communications S.A.

W badaniu bot wykonywał połączenia telefoniczne do wybranych osób, które były pytane o to, czy są zadowolone z obecnej oferty dostępu do Internetu. Jako uzyskanie leadu traktowano rozmowę telefoniczną, podczas której rozmówca wyrażał niezadowolenie z posiadanego pakietu i wyrażał zgodę na przedstawienie oferty w późniejszym terminie.

„Zleciliśmy badanie, ponieważ Media System pracuje dla liderów swoich branż i chce móc zapewnić im najlepsze rozwiązania na rynku. Wykonana kampania potwierdza, że automatyczne rozwiązanie to realna alternatywa dla ankieterów, którym w tym czasie można powierzyć inne zadania – wymagające innego podejścia i np. bardzo wysokiego poziomu empatii. Wykorzystanie rozwiązania Briliance™ pozwoli zdecydowanie obniżyć koszt takich kampanii, a także skrócić czas ich realizacji” – powiedział Rafał Rasmus, prezes i dyrektor zarządzający w Media System.

voicatel_1

W celu realizacji kampanii, przygotowano listę 2000 numerów komórkowych, które potencjalnie mogły zostać objęte ankietą telefoniczną. Dzięki usłudze HLR[3] szybko i sprawnie wykluczono nieaktywne numery oraz do jakiej sieci należy dany numer telefonu. Wyodrębniono 1300 potencjalnych odbiorców, których telefony były zarejestrowane w sieci. Do badania wykorzystano 20 kanałów pozwalających na prowadzenia 20 jednoczesnych rozmów – jednocześnie bot rozmawiał z 20 osobami, po zakończeniu którejkolwiek rozmowy od razu wykonywał połączenie do kolejnej, aby w puli zawsze było 20 jednoczesnych rozmów. Każdy numer do którego bot nie dodzwonił się za pierwszym razem był wybierany maksymalnie 3 razy.

Koszt uzyskania jednego leadu z wykorzystaniem Interfejsu Dialogowego Briliance™ wyniósł 1,96 zł. „Badanie udowadnia, że możemy bardzo znacząco obniżyć koszt takiej, efektywnej kampanii telefonicznej. W tym miejscu należy podkreślić, że technologia Brilliance™, dzięki której zrealizowaliśmy badanie dotyczy rozumienia mowy, a nie jej rozpoznawania. Dostępne na rynku rozwiązania opierają się o rozpoznawanie mowy i umożliwiają wybranie jednej z dostępnych w systemie odpowiedzi” – zaznaczył Dawid Wójcicki.

Voicetel to spółka technologiczna działająca na rynku usług wspierających działy kontaktu telefonicznego firm należących do różnych branż. Jej sztandarowe rozwiązanie Interfejs Dialogowy Brilliance™, wykorzystuje system rozpoznawania mowy i autorskie algorytmy pozwalające na analizę wypowiedzi klienta. Dzięki niemu firma z każdej branży może zautomatyzować pracę swojego call center[2] i ograniczyć obciążenie pracą „żywych” konsultantów. System może odebrać każde połączenie bez względu na obciążenie konsultantów i dostosuje treść rozmowy w oparciu o dane nt. klienta.

Zastosowanie interfejsu pozwoli więc na obniżenie kosztów telefonicznej obsługi klienta, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jej całodobowej dostępności. Brilliance™ zastępuje tradycyjne systemy IVR[4] (Interactive Voice Response[1]), umożliwia więc klientom natychmiastowe połączenie (bez potrzeby czekania na zwolnienie się linii) i likwiduje nielubianą potrzebę wyboru tonowego kolejnych opcji z menu głosowego. Jest to zdecydowanie najbardziej zaawansowane takie rozwiązanie na rynku polskim.
Skonsolidowany zysk netto Grupy Voicetel wyniósł 598 tys. zł w II kwartale i 1,29 mln zł w całej I połowie roku. W tym okresie Spółka opracowała i złożyła wnioski o dofinansowanie prac nad dalszym rozwojem technologii Brilliance™ oraz nad opracowaniem produktu „DIALLA Artificial Dialog Suite”, który ma stanowić kompleksowe, ustandaryzowane, modułowe rozwiązanie dostarczane w formule COTS (Commercial off-the-shelf).

Słownik
1. Interactive Voice Response. Zobacz IVR Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. HLR. Baza danych w sieci bezprzewodowej zawierająca dane klientów, w tym uprawnienia do usług i informacje o kierowaniu połączeń.…
4. IVR. system teleinformatyczny umożliwiający interaktywną obsługę połączeń przychodzących. Klient przechodzący przez drzewo IVR po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów dźwiękowych…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *