#32 Ludzi nie obchodzi ile wiesz, dopóki nie dowiedzą się jak bardzo się o nich troszczysz

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Twój klient boi się. Boi się dwóch rzeczy:

  • tego, że go oszukasz
  • tego, że sprzedasz mu coś, czego nie potrzebuje, nie chce

Najpierw zneutralizuj te dwie obawy, a potem dopiero prezentuj to co masz. Jeśli jesteś oszustem i hochsztaplerem, to może lepiej zrezygnuj z wykonywania szlachetnego zawodu sprzedawcy i nie psuj opinii innym. Jeśli jednak autentycznie zależy Ci na dobru klienta i chcesz mu pomóc, to na początku daj się poznać jako osoba, która chce dla niego dobrze i masz dobre intencje.

Dzisiaj klienta musisz przeprowadzić przez 4-etapowy proces zakupowy:

poznaj mnie > polub mnie > zaufaj mi > zapłać mi.

Kiedy go przeprowadzisz przez te 4 kroki, to kupi od Ciebie i będzie kupował w przyszłości, nawet jeśli na horyzoncie pojawi się ktoś z niższą ceną. Jeśli raz mu udowodnisz, że może Ci ufać, że chcesz dla niego jak najlepiej, to przestanie szukać dalej. Klient zna się na swoim fachu, swojej robocie, a w Tobie chce mieć zaufanego człowieka, który zna się na tym, czego klient potrzebuje. Jesteś jego doradcą, który mu dobrze życzy i podpowie jakie decyzje podjąć lub co kupić, a czego nie. Klient chce żebyś był uczciwy, bo ma dość oszustów i naciągaczy.

Bądź uczciwy, a on zrewanżuje ci się zakupem.

Wskazówka 32: Za każdym razem gdy będziesz sprzedawać, to postaraj się dostrzec w drugiej osobie swoją mamę lub tatę i zapytaj siebie czy im powiedziałbyś dokładnie to samo, co mówisz swojemu klientowi.

 

32


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *