Spójność – to problem, który ma ogromna ilość ludzi chodząca po naszej planecie. Nie potrafimy być prawdziwi, szczerzy, tacy sami na zewnątrz jak w środku. Jedno myślimy, drugie mówimy, a trzecie robimy. Nosimy maski, ubieramy ja na wyjście do pracy, na rozmowę z szefem, na wychodzenie do swoich klientów, na randkę z nowo poznaną osobą, na spotkanie z rodziną. Udajemy, ciągle udajemy kogoś nieprawdziwego, wykreowanego na potrzeby innych.
Wychowanie, doświadczenia, dorastanie nauczyło nas, jak mamy się zachowywać, co mówić, czego nie robić, aby być dobrze postrzeganym i akceptowanym przez otoczenie. Nauczyliśmy się zakładać maskę, w zależności od sytuacji w której musimy się odnaleźć, a gdzieś po drodze zagubiliśmy swoje prawdziwe potrzeby, oczekiwania, pragnienia. Nie umiemy się cieszyć jak dzieci, bo ciągle musimy udawać dorosłych.
Sprzedawca wstaje rano i wie, że przez cały dzień będzie musiał uśmiechać się do ludzi, choć nie ma na to ochoty, bo tak naprawdę nie lubi siebie, z powodu tego, że nie ma odwagi przestać udawać i być sobą. Brakuje mu jaj aby powiedzieć światu: taki jestem, kochaj mnie albo znienawidź. Nie robi tego, bo boi się braku akceptacji i narazi się na krytykę: “odwaliło mu”, “kiedyś był inny”, “woda sodowa mu uderzyła do głowy”.
Woli żyć rozdarty wewnętrznie, między tym czego naprawdę pragnie, a tym co musi robić, aby zyskać akceptację społeczeństwa, z czasem organizm daje mu znak i zaczyna chorować np. na raka. Niektórzy ludzie wolą umrzeć, niż zmienić swoje przekonania. Ty bądź inny.
Twój klient patrzy na Ciebie, słucha tego co mówisz, a potem obserwuje czy faktycznie robisz tak jak mówiłeś czy to była tylko gra. Bądź autentyczny, może na początku stracisz trochę klientów, ale za to w dłuższej perspektywie zyskasz nowych, takich, którzy w pełni Cię zaakceptują. Twoja spójność wewnętrzna jest warta każdej ceny i nie jest warta żadnych pieniędzy, które dostajesz godzić się na jej brak.
Wskazówka 28: Pomyśl co jest dla Ciebie tak naprawdę najważniejsze w życiu?Jakie wartości mają największe znaczenie? Jakim jesteś człowiekiem, tak naprawdę w środku, głęboko, kiedy nikt nie widzi?
Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.