Z pewnością pamiętasz wyjazdy pod namiot, ogniska z czasów młodości, wycieczki szkolne, dyskoteki, wspólne imprezy czy też rodzinne spotkania albo wyjścia z kumplami. Czy pamiętasz o czym wtedy rozmawiałeś z tymi osobami? Przypuszczam, że nie, ale z pewnością pamiętasz jak się wtedy bawiłeś. Potrafisz przywołać w głowie stany i emocje, które Ci wtedy towarzyszyły. Pamiętasz jak się czułeś przy Agnieszce, jak śmieszne dowcipy opowiadał Grzegorz a także jakie ciarki miałeś, gdy Piotrek grał na gitarze i śpiewał “Autobiografię”.
#22 Ludzie nie będą pamiętali, o czym z Tobą ROZMAWIALI, ale będą pamiętali jak się przy Tobie CZULI.
To wspaniała informacja dla Ciebie. Jest ona potwierdzeniem tego, co być może już wiesz: małe znaczenie ma to co mówisz, ale ogromne ma to jak to mówisz. Widać to np w polityce. Kiedy na mównicę wychodzi wspaniały orator i mówca, który potrafi rozpalić umysły słuchaczy, gestykuluje, przyjmuje odpowiednie postawy, to z przyjemnością chcemy go słuchać, choć często gada takie farmazony, że aż głowa boli. Jednak nasz umysł zwraca mniejszą uwagę na słowa, ocenia to co widzi, a nie to co słyszy.
Z tego powodu takie postaci jak Donald Trump, Ronald Raegan, Barack Obama, Paweł Kukiz, Adolf Hitler potrafiły porywać za sobą tłumy, poprzez swoją charyzmę i aurę, która ich otaczała. Powodowali, że ludzie chcieli ich słuchać, czuli się przy nich dobrze, bezpiecznie, ufali im.
Twój klient nie zapamięta szczegółów technicznych na temat Twojego towaru, ale po Twoim wyjściu z jego biura zostanie z nim Twoja energia, entuzjazm i ekspresja, a to coś o wiele ważniejszego niż słowa.
Wskazówka 22: Zacznij zwracać uwagę czy rozmawiając z klientem masz zawsze wysoką energię i entuzjazm, a także wprowadź do swoich prezentacji gestykulację, mowę ciała i ekspresje.
Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.