SMS traci na znaczeniu, zyskują komunikatory

Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych.

Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych.

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2015 r. Polacy wysłali ok. 52 mld SMS-ów. Uzyskany wynik jest jednak mniejszy o 0,6% w porównaniu z wynikiem z roku poprzedniego. Wiadomości tekstowe tracą na rzecz coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, takich jak Messenger czy też WhatsApp. Ich dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez upowszechnienia się smartfonów, których sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wyniosła 7,5 mln egzemplarzy.

Przyszłość SMS-ów nie jest jednak zagrożona. Za pośrednictwem wiadomości tekstowych obecnie kontaktuje się niemal 100% badanych. Swój wybór motywują tym, że nie potrzebują podłączenia do sieci, co jest przydatne szczególnie, gdy przebywamy za granicą.

Co więcej, tego typu komunikację wykorzystuje się coraz częściej na polu klient – konsument. „Notujemy wzrost popularności wysyłanych SMS-ów w komunikacji firm z klientami, a także instytucji państwowych, które w taki sposób powiadamiają nas np. o niebezpieczeństwie” – mówi Aleksander Siczek, sales manager z firmy Infobip.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Główny Urząd Statystyczny: Polacy wysyłają coraz mniej SMS-ów

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie raport „Poczta i telekomunikacja – wyniki działalności w 2017 roku”, z którego wynika, że Polacy w ubiegłym roku wysłali 49,2 mld SMS-ów. To prawie miliard mniej niż w 2016 roku. Oznacza to, że w 2017 roku każdy abonent polskich sieci nadał średnio 944 krótkie wiadomości tekstowe, o 22 mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Rośnie za to liczba nadanych MMS-ów, których w ubiegłym roku w Polsce wysłano 1,4 mld.