Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Prosto po polsku dla ING Banku Śląskiego

ING Bank Śląski zajął dobrą pozycję w raporcie „Prosto po polsku – przyjazne upomnienia” przygotowanym przez językoznawców z Pracowni Prostej Polszczyzny. Raport przedstawia wnioski i rekomendacje z badania tekstów, jakie firmy wysyłają do swoich klientów.

ING Bank Śląski zajął dobrą pozycję w raporcie „Prosto po polsku – przyjazne upomnienia” przygotowanym przez językoznawców z Pracowni Prostej Polszczyzny. Raport przedstawia wnioski i rekomendacje z badania tekstów, jakie firmy wysyłają do swoich klientów.

W ING Banku Śląskim od dłuższego czasu pracujemy nad uproszczeniem komunikacji. Skala projektu jest ogromna – zmieniliśmy już kilkaset pism i dokumentów. Doszliśmy do tego dzięki zaangażowaniu naszych klientów, którzy są z nami na każdym etapie prac: podpowiadają, co zmienić w pismach, testują propozycje zmian i oceniają wersje ostateczne – powiedział Przemysław Furlepa, Dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.

Z badania wynika, że przypomnienia i monity ING Banku Śląskiego spełniają wszystkie surowe wymagania ilościowe. Oznacza to, że można je przeczytać „w biegu” (wskaźnik Quick Reading) i nie trzeba znać żargonu bankowego, aby je zrozumieć (wskaźnik FOG). Teksty nie zawierają też długich zdań i mają niewiele długich wyrazów.

Według raportu pisma wysyłane przez ING są także przejrzyste pod względem kompozycji oraz konkretne pod względem treści („brak mówienia o mówieniu”). Bank najlepiej ze wszystkich badanych firm poradził sobie również z tzw. „mroczną gramatyką”, która może utrudniać odbiorcy przetwarzanie informacji.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tak dobrych wyników badania, ale cały czas analizujemy zalecenia ekspertów i pracujemy dalej – dodał Przemysław Furlepa.

Raport „Prosto po polsku – przyjazne upomnienia” został przygotowany przez językoznawców z Uniwersytetu Wrocławskiego. Link do raportu: http://www.ppp.uni.wroc.pl/raporty.html

Ciekawe narzędzie:

Aby sprawdzić czy napisany przez nas tekst jest zrozumiały dla “przeciętnego Kowalskiego” skorzystajmy z “Jasnopisu”. Jasnopis jest narzędziem informatycznym, które potrafi zmierzyć zrozumiałość tekstu, wskazać jego trudniejsze fragmenty i zaproponować poprawki.

jasnopis

Powyżej analiza artykułu:

 

inforgrafika_prosto-po-polsku-przyjazne-upomnienia

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Pierwsze urodziny Asystenta głosowego w bankowej aplikacji mobilnej IKO

Minął rok od uruchomienia Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Przy jego pomocy, używając mówionych poleceń, można m.in. zrobić przelew zwykły do zdefiniowanego odbiorcy lub na numer konta oraz przelew na telefon, a także sprawdzić stan środków na rachunku. Funkcji i możliwości Asystenta będzie stopniowo przybywać.