Chat center .BespokeChat wygenerowało sprzedaż za 1,2 mln zł

.BespokeChat to zespół doświadczonych sprzedawców obsługujący live chat w imieniu firmy, na której stronie zainstalowany jest czat. To nowa możliwość w zakresie wdrażania narzędzi do kontaktu z klientem na strony internetowe. Startup działa od roku, ma status Certyfikowanego Eksperta firmy LiveChat oraz bez zewnętrznego finansowania pozyskał wiele rozpoznawalnych klientów. Poziom wygenerowanej sprzedaży dla swoich partnerów firma szacuje na 1,2 mln złotych.

.BespokeChat to zespół doświadczonych sprzedawców obsługujący live chat[1] w imieniu firmy, na której stronie zainstalowany jest czat. To nowa możliwość w zakresie wdrażania narzędzi do kontaktu z klientem na strony internetowe. Startup działa od roku, ma status Certyfikowanego Eksperta firmy LiveChat oraz bez zewnętrznego finansowania pozyskał wiele rozpoznawalnych klientów. Poziom wygenerowanej sprzedaży dla swoich partnerów firma szacuje na 1,2 mln złotych.

Częstym błędem popełnianym przez firmy korzystające z narzędzia typu LiveChat jest nie zapewnianie szerokiej dostępności konsultantów. Strona ofertowa czy sklep internetowy rządzi się innymi prawami niż ten stacjonarny w określonych godzinach. Marketerzy zapominają, że ruch na ich stronie często największy jest w godzinach późno wieczornych oraz w weekendy, w szczególności w przypadku usług typu B2C[2]. .BespokeChat walczy z tym zjawiskiem, a jego praktyka pokazuje, że w rzeczywistości najbardziej gorącym okresem dnia dla operatorów czata jest późny wieczór.

graf_bespokechat

Okno czata zachęcające do “zostawienia wiadomości” ma efekt przeciwny do oczekiwanego – pokazuje jednoznacznie klientowi, że w tej chwili na pewno nikt nie jest dla niego dostępny, jeśli miałby wątpliwości hamujące go od realizacji transakcji. .BespokeChat nie tylko zapewnia dostępność konsultanta ale też opiera obsługę na interaktywnych, spersonalizowanych zaproszeniach do rozmowy podnoszących ilość nawiązywanych relacji.

Celem .BespokeChat jest być najszybszą linią obsługi klienta zorientowaną na podnoszenie sprzedaży – filtrem przepuszczającym do działów sprzedaży jedyne wartościowe leady zakwalifikowane do dalszego kontaktu. .BespokeChat obsługuje narzędzie 7 dni w tygodniu od rana do późnego wieczora. Zespół sprzedażowy firmy posiada niezbędną, najczęściej potrzebną (zasada Pareta) wiedzę pozwalającą na kontakt z klientem i pomoc. Zespół zawsze działa z określonym celem – może to być np generowanie leada potencjalnego klienta spełniającego określone warunki, pomoc w dokończeniu transakcji zakupu, przejściu przez formularze na stronie www.

REKLAMA

Według różnych badań około 40% odwiedzających stronę porzuca ją niezwłocznie, natomiast 60% pozostaje analizując jej kolejne podstrony. Mała część tego ruchu wchodzi jednak w realną interakcję z firmą, a osoby anonimowe często nie stanowią żadnej realnej wartości dla firmy. .BespokeChat sprawia, że odwiedzający stronę – potencjalni klienci – przestają być anonimowi dzięki możliwości nawiązania rozmowy.

Często firmy pozyskując zewnętrznie leady otrzymują tylko dane kontaktowe do zagadkowej osoby. U nas oprócz danych klient ma wgląd w konwersację ujawniającą czego klient poszukuje, jakie są jego potrzeby, wątpliwości i możliwości. Pozwala to na dużo szybsze nawiązanie dalszej relacji handlowej z klientem – Paweł Antkowiak, prezes zarządu .BespokeChat

Na pokładzie .BespokeChat ma już takie firmy jak Pralniomaty Hi’Shine (partner InPost), sklep UrbanCity, wrocławski salon Skody, kursy językowe online Lerni, firmę kurierską czy też grono deweloperów sprzedających mieszkania i domy w Warszawie, Wrocławiu i Legnicy.

.BespokeChat wybrał LiveChat jako narzędzie świadczenia usługi integrując je z wewnętrznym systemem pozwalającym klientom na przeglądanie zapisów rozmów, raportów z działania, statystyk pracy dając pełną transparencję swoich działań. Efektem pracy zespołu w szczególnych przypadkach są leady, które mogą być wysyłane mailowo, przez SMS lub bezpośrednio do oprogramowania CRM[3] klienta.

Słownik
1. live chat. rodzaj usługi internetowej stosowanej w sprzedaży i zdalnej obsłudze internautów. Termin używany potocznie na określenie oprogramowania wykorzystywanego w…
2. B2C. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami a osobami fizycznymi. Wymiana występuję od firmy do osoby fizycznej. Total…
3. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *