25 najważniejszych osób w branży customer care w Polsce

Przedstawiamy listę 25 najważniejszych osób działających w i na rzecz branży customer care w Polsce. Są to eksperci, influencerzy i trendsetterzy naszego środowiska z olbrzymim doświadczeniem i szerokim spojrzeniem na problemy naszej branży.

Przedstawiamy listę 25 najważniejszych osób działających w i na rzecz branży customer care w Polsce. Są to eksperci, influencerzy i trendsetterzy naszego środowiska z olbrzymim doświadczeniem i szerokim spojrzeniem na problemy naszej branży.

FIRMY USŁUGOWE I DORADCZE

 

Marcin Kapralski – prezes zarządu Call Center[3] Inter Galactica Sp. z o.o.
Założyciel i akcjonariusz grupy spółek: Call Center Inter Galactica, Fast White Cat, Fly on the Cloud, Crazy Call, Laurens Coster – ekspertów rynkowych w obszarach call i contact center[1], IT oraz marketingu personalizowanego – ukierunkowanych na efektywną sprzedaż i profesjonalną obsługę klienta. Wykorzystując najlepsze praktyki i doświadczenia z rynku niemieckiego w sektorze telecom, od ponad 13 lat buduje i rozwija biznes oparty na modelu omnichannel[4].
www.ccig.pl

Rafał Dywan – Dyrektor Biura Contact Center[1], Grupa PZU
Doświadczony manager specjalizujący się w sprzedaży i obsłudze klienta kanałami zdalnymi (telefon, internet, mail, korespondencja tradycyjna…). Twórca jednego z największych wielojęzycznych call center[3] działających na rynku polskim. Osiągnął najwyższy wynik finansowy jednej z największych grup firm outsourcingowych związanych z rynkiem Contact Center (w tym consulting, szkolenia, software house). Twórca wielu innowacyjnych projektów z zakresu operacji, obsługi klienta i sprzedaży pozwalających na podwyższenie wskaźnika satysfakcji klienta, obniżenie kosztów, podwyższenie sprzedaży czy migracji klientów pomiędzy kanałami obsługi w Grupie PZU. Z pasją uprawia wiele dyscyplin sportu i jest fanem FC Barcelony do której szkółki uczęszcza jego synek Kamil. Absolwent Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie i IESE Bussines School w Barcelonie.
www.pzu.pl

Marcin Marzec – Prezes Zarządu Arteria
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej oraz budowaniu i rozwijaniu firm z obszaru usług nowoczesnych technologii, wsparcia sprzedaży i informatycznej obsługi procesów biznesowych. Od maja 2012 r. jest Prezesem Zarządu Arteria. odpowiada za operacyjne zarządzanie całą Grupą Kapitałową Arteria S.A. Ponadto, zasiada w Radach Nadzorczych licznych spółek takich jak Gallup Polska Sp. z o.o., czy Mazowiecki Inkubator Technologiczny. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (specjalizacja Zarządzanie i Marketing).
www.arteriasa.com

Mariusz Odkała – Prezes Zarządu w Teleperformance Polska
Doświadczony manager (MBA) z licznymi sukcesami w branżach outsourcingu, e-commerce, telekomunikacji i przemysłu morskiego. Zdobył bogate doświadczenie w sprzedaży i marketingu usług, a także, pełniąc funkcje zarządcze, w prowadzeniu i rozwoju wielonarodowych struktur przedsiębiorstw w Polsce, Austrii oraz Niemczech. Obecnie jego głównym celem jest dalszy rozwój Teleperformance w Polsce poprzez realizowanie polskich i wielojęzycznych projektów w zakresie wielokanałowej obsługi klienta, otwieranie nowych oddziałów firmy i promocję usług obsługi klienta poprzez media społecznościowe.
www.teleperformancepolska.pl

Piotr Reznar – Dyrektor zarządzający, SITEL Polska
Manager, biznesman. Od ponad 12 lat z sukcesami zarządza kilkusetosobowymi, wielopoziomowymi strukturami obsługi klienta. Od podstaw zbudował jedno z większych call center w Polsce. Wierzy w ludzi i ich potencjał, który z kolei jest fundamentem prężnego działania firmy. Stawia na rozwój własny oraz współpracowników. Obecnie zarządza liczącą prawie 1000 pracowników firmą SITEL Polska, która jest jednym z największych na świecie dostawców usług outsourcingu w obsłudze klienta.
www.sitel.pl

Marek Szul – Country Manager, Transcom Worldwide Poland
Związany z firmą Transcom Worldwide od ponad 10 lat. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Od września 2010 r. jako Contact Centre Manager, a od kwietnia 2015 roku już jako Country Manager Transcom Worldwide Poland odpowiada za prowadzenie działalności CRM[5] firmy na terenie całej Polski z sukcesem rozwijając działalność Spółki na globalnym i krajowym rynku. Zarządzaja zespołem ponad 1300 osób obsługując klientów w 15 językach. W ostatnich dwóch latach przyrost pracowników pracujących na projektach obcojęzycznych zatrudnionych w Transcom Worldwide Poland wzrósł o ponad 30%, co niewątpliwie pokazuje skuteczną dywersyfikację rynku nie tylko globalnego ale również krajowego.
www.transcom.com

Adam Kotrych – Prezes Zarządu w MissingLink
Od 1997 aktywny na rynku outsourcingu call center, pełniąc funkcję prezesa zarządu m.in ContactPoint. Jako Prezes Zarządu był także współtwórcą spółki Voice Contact Center. Odpowiedzialnym za opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju spółki MissingLink i realizację celów biznesowych. Studiował marketing i zarządzanie, zwolennik nowoczesnej obsługi klienta dostosowanej do wymogów dzisiejszych czasów i zmieniającej się dynamicznie sytuacji na rynku, w tym z wykorzystaniem social media jako kanału komunikacji z klientem. Duży nacisk kładzie na czerpanie wiedzy i inspiracji z najlepszych wzorców firm, które osiągają sukces poprzez elastyczne i dynamiczne dostosowanie swoich działań do zmieniających się oczekiwań klientów.
www.missing-link.pl

Artur Kapacki – Prezes zarządu Telmon
Twórca i od grudnia 2010 r. prezes zarządu firmy Telmon, specjalizującej się w przeprowadzaniu kampanii telesprzedażowo-marketingowych. Firma intensywnie się rozwija, ma dwa oddziały, w Łodzi i w Toruniu, w których zatrudnionych jest ponad 500 osób. Artur Kapacki posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu, głównie z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. W latach 2002-2010 pełnił wiele funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej.
www.telmon.pl

Iwona Bogdanov – Dyrektor Zarządzająca Idea Call Center
Z rynkiem call center związana jest od ponad 16 lat. Zaczynała jako konsultantka telefoniczna w spółce – prekursora usług call center w Polsce. Przeszła wszystkie szczeble kariery zawodowej, by w 2009 r. objąć stanowisko Dyrektora Zarządzającego największej wtedy spółki contact center. Uczestniczyła w licznych projektach doradczych dla wielu branż, między innymi konsultując i wdrażając proces powstania spółki call center w Pradze. Różnorodność podejmowanych wyzwań na poszczególnych szczeblach kariery pozwoliła jej zgromadzić unikalną wiedzę na temat wszystkich kluczowych obszarów zarządczych w branży contact center.
www.ideacc.pl

Rafał Jarosz – ekspert, prokurent w Customer Support Heroes Sp. z o.o.
Trener biznesowy, aktywny menadżer i konsultant. Od 15 lat związany z obszarem outsourcingu, obsługi Klienta i sprzedaży. Specjalizuje się w rozwiązaniach wspierających zarządzanie współpracą i wpływem na doświadczenia Klientów (CEM/CX[6]), podnoszeniu efektywności operacyjnej działów operacyjnych i IT, analityce biznesowej dla front i back-office oraz wymiarowaniu rozwiązań technologicznych klasy call/contact center i CRM. Jako trener zajmuje się jakością i skutecznością obsługi klienta, analityką biznesową, sprzedażą oraz zarządzania projektami.
Twórca projektu KlinikaCallCenter.pl, współzałożyciej customer-heroes.com, prelegent i prowadzący podczas kilkudziesięciu konferencji branżowych.
– Jedyny Polak wyróżniony tytułem „2013, 2015 Industry Champion” przez ContactCenterWorld.com
– Członek CXPA – Customer Experience[2] Professional Association
– Ekspert w obszarze CEM, CRM i Contact Center Fundacji ProProgressio
– Ekspert współpracujący ze Związkiem Banków Polskich oraz wieloma firmami doraczymi i szkoleniowymi
– Były audytor w ramach projektu „Firma Przyjazna Klientowi”
www.customer-heroes.com

Jacek Barankiewicz – prezes zarządu w Saski Business Consulting Sp. z o.o.
Od 25 lat związany z marketingiem bezpośrednim. Założyciel i od 1995 do 2012r. Prezes Zarządu DataContact. Członkiem zarządu i były wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB. Odpowiadał za strategię rozwoju stowarzyszenia i kontakty międzynarodowe. Absolwent Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego i Kursu Strategii Marketingowych ESMT.
www.saskiconsulting.pl

FIRMY TECHNOLOGICZNE

Marcin Grygielski – Territory Manager Internactive Intelligence
Od 2007 Territory Manager dla regionu Eastern Europe w firmie Interactive Intelligence. Specjalizuje się w systemach Call Center, telefonii IP oraz Unified Communication. Karierę zawodową rozpoczął w 2002 roku w firmie NextiraOne Polska jako konsultant handlowy, dwa lata później objął w tej firmie stanowisko regionalnego kierownika sprzedaży. Absolwent programu MBA Politechniki Warszawskiej. Wcześniej ukończył studia magisterskie z zakresu ekonomii na Wydziale Socjologiczno – Ekonomicznym i historii współczesnej na Wydziale Historyczno-Filozoficznym Uniwersytetu Łódzkiego.
www.inin.com/pl

Łukasz Kobiec – Business Development Manager w Altar Sp. z o.o.
Od ponad 12 lat związany jest z obszarem profesjonalnej obsługi klienta (bankowość, finanse, IT). Przeszedł przez różne szczeble kariery. Był m.in. doradcą infolinii bankowej, pracował też jako specjalista. Do jego obowiązków należało m.in. profesjonalne doradztwo klientom korporacyjnym i instytucjonalnym w wyborze produktów. Realizował też zadania związane z procesową obsługą klientów i zwiększeniem efektywności sprzedaży. Od kilku lat związany jest z Altar – dostawcą autorskich systemów call/contact center, gdzie odpowiada za współpracę z kluczowymi klientami firmy i współtworzy strategię rozwoju Altar Contact Center, systemu przeznaczonego do profesjonalnej obsługi klienta. Swoją wiedzą dzieli się, uczestnicząc jako prelegent w branżowych konferencjach oraz pisząc artykuły poświęcone nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym i teleinformatycznym dla firm obsługujących klienta masowego.
www.altar.com.pl

Maciej Okniński – prezes zarządy Unified Factory S.A.
Od 20 lat związany z rynkiem sprzedaży, marketingu bezpośredniego i kanałów komunikacji z klientem. Specjalizuje się we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie sprzedaży i obsługi klienta. Współtworzył i rozwijał Wydawnictwo “Wiedza i Praktyka”, którego przez lata był Wiceprezesem.
www.unifiedfactory.pl

Janusz Tomiczek – Prezes zarządu Alfavox Sp. z o. o.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia i realizowania projektów teleinformatycznych oraz zarządzania wieloosobowymi zespołami. Był odpowiedzialny za kreowanie rozwiązań, weryfikowanie potrzeb rynku, wspieranie procesów sprzedażowych i presale’owych, w tym także udział w pracach R&D w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii. Obecnie jest odpowiedzialny za wizję i rozwój firmy, strategię sprzedażową i marketingową, rozwój kanału sprzedażowego oraz komunikację z partnerami krajowymi i zagranicznymi.
www.alfavox.pl

Aleksander Wierciński – prezes zarządu Cludo Sp. z o.o.
Absolwent Eton College i London School of Economics MSc i BSc, od 10 lat aktywny przedsiębiorca na rynku telekomunikacyjnym. Prezes Zarządu Halo Kwadrat Sp. z o.o. oraz CLUDO Sp. z. o.o., dystrybutora sprzętu oraz oprogramowania telekomunikacyjnego. Aleksander Wierciński jest jednym z prekursorów wykorzystania telekomunikacyjnych platform Open Source (Asterisk, FreeSWITCH) w Polsce, w tym wdrożeń Call Center w takich firmach jak Comarch SA, Qumak SA czy Ultimo SA.
www.cludo.pl

MEDIA BRANŻOWE, EKSPERCKIE I MARKETING

Dymitr Doktór – redaktor naczelny Outsourcing&More
Ekspert w dziedzinie marketingu, pasjonat rozwiązań outsourcingowych. Redaktor naczelny magazynu Outsourcing&More. Dyrektor Zarządzający w Grupie RIPOSTA – agencji marketingu zintegrowanego.
www.outsourcingandmore.pl

Karol Bancerz – wydawca CCNEWS, prezes zarządu Belocal Polska
Z branżą contact center związany od 2005 roku. Startował jako telemarketer, by piąć się w strukturach kilku spółek do stanowiska dyrektora operacyjnego call center. Pracował z wieloma klientami i markami segmentu FMCG, turystyki i dóbr luksusowych. Odpowiedzialny za budowę procedur jednego z operatorów MVNO. Od 2007 r. branżowego vortalu CCNEWS.pl.
www.ccnews.pl

Katarzyna Swatowska – Via Media PR, właściciel
Manager z bogatą praktyką w zakresie zarządzania działami PR, sponsoringu i marketingu bezpośredniego oraz zespołami obsługi klienta – zdobytą na polskim i międzynarodowym rynku. Od 1996 r. związana z branżą call center. Ponad 10 lat zarządzała komunikacją marketingową w największych wtedy spółkach outsourcingowych w regionie: Call Center Poland i ContactPoint. Specjalizuje się w wielokanałowej komunikacji interaktywnej poprzez nowe media i nowe technologie. Zajmuje się budowaniem i realizacją strategii komunikacji firm ze szczególnym uwzględnieniem działań w Internecie/mediach społecznościowych, związanych z pozyskaniem i utrzymaniem klientów. Autorka wielu publikacji poświęconych outsourcingowi i obsłudze klienta w branży contact center.
www.swatowska.pl

Katarzyna Doktór – redaktor naczelna Outsourcingportal.pl
Katarzyna Doktór od wielu lat związana z tematyką i otoczeniem branży outsourcingowej. Zarządza i kieruje rozwojem OutsourcingPortal, który jest jedyną w Polsce platformą internetową dedykowaną szeroko definiowanej tematyce outsourcingowej.
www.outsourcingportal.pl

Magdalena Grzelak – Chief Marketing Officer, Call Center Inter Galactica
Specjalista w zakresie tworzenia i realizacji szeroko rozumianej polityki komunikacyjnej firmy, zarówno w zakresie komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej – wspierającej biznes oraz employer branding. Przez ponad 10 lat ściśle związana z sektorem finansowym, a od 2012 roku kieruje Działem Marketingu w CCIG, gdzie odkrywa pasję współpracy z pokoleniem Y. W życiu prywatnym i zawodowym jest wierna zasadzie, że zawsze warto porozmawiać.
www.ccig.pl

Piotr Merkel – Partner Zarządzający w IQ Mart, współautor podcastu Klientomania
Interim Manager, Kierownik Projektu, w różnych branżach i obszarach zarządzania (m.in.: sprzedaż i obsługa klienta, business development, strategia, procesy biznesowe, restrukturyzacja, zarządzanie kosztami, poprawa efektywności). Od kilku lat jako Partner Zarządzający firmy doradczej IQ Mart, propaguje i wdraża nowoczesne rozwiązania, wspierające obszarze szeroko rozumianej sprzedaży i obsługi klienta.
www.forumcallcenter.pl

ORGANIZACJE

Maciej Wielkopolan – wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego SMB
Współzałożyciel i wiceprezes Saski Business Consulting. Twórca, współwłaściciel i wieloletni prezes zarządu Teleperformance Polska – krajowego oddziału międzynarodowej firmy contact center. Wprowadził na polski rynek Canal+, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego. Absolwent Ecole Superieure de Commerce et de Management w Paryżu oraz wydziału elektroniki Politechniki Wrocławskiej.
www.smb.pl

Maciej Buś – Prezes Fundacji Forum Call Center
Manager, trener, ekspert branży customer contact center. Propagator standardów oraz dobrych praktyk Customer Contact Center. Organizator wielu projektów branżowych. Prezes Fundacji Forum Call Center – organizacji działającej na rzecz rozwoju rynku call/contact center i profesjonalnej obsługi klienta.
www.forumcallcenter.pl

Wiktor Doktór – Prezes Fundacji Pro Progressio
Z outsourcingiem, call center oraz tematyką CRM jest związany od roku 1998. Budował pierwsze w Polsce zespoły Call Centre oraz firmy BPO. Prezes Fundacji Pro Progressio. Jest konsultantem i doradcą w branży outsourcingowej. Nagradzany przez instytucje publiczne i prywatne. W Polsce jest przedstawicielem Niemieckiego Stowarzyszenia Outsourcingu oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Profesjonalistów Outsourcingu – IAOP.
www.proprogressio.pl

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
3. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
4. omnichannel. (z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w…
5. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
6. CX. Zobacz customer experience.


Total
0
Shares
2 komentarzy
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Zbiorą i zanalizują dane dotyczące zachowań klientów w sklepie

Jeszcze kilka lat temu targetowanie reklam kojarzyło się wyłącznie ze światem wirtualnym i opierało się na badaniach aktywności potencjalnych klientów w internecie. Obecnie wiele firm korzysta również z narzędzi, które umożliwiają kierowanie spersonalizowanych przekazów marketingowych opartych na aktywności konsumentów w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich jest platforma Cluify, która dociera do potencjalnych klientów za pomocą bezprzewodowego internetu, Bluetooth i aplikacji mobilnych.
więcej

Oczekiwania klientów względem programów lojalnościowych rosną

W ciągu ostatniego roku o 17 pkt proc. wzrosła liczba Polaków, którzy korzystają z programów lojalnościowych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Uczestnictwo w takich inicjatywach deklaruje już ponad połowa Polaków. Na rynku programów lojalnościowych zachodzą duże zmiany, a potrzeby i oczekiwania klientów rosną.
więcej

Mary McDowell szefową Polycom

Polycom oraz Siris Capital Group poinformowały, że Mary McDowell zastąpi Petera Leava na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) Polycom po fuzji Polycom ze spółką zależną Siris Capital. Transakcja ma zostać sfinalizowana we wrześniu lub październiku 2016 roku, pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych oraz spełnienia innych zwyczajowych warunków końcowych.