Sejm przyjął ustawę wprowadzającą stawkę minimalną. Zgodnie z nią wynagrodzenie wyniesie 12 zł za godzinę, a po waloryzacji w 2017 r. – ok. 13 zł. Za przyjęciem ustawy głosowało 380 posłów, 47 było przeciwko, a 14 wstrzymało się od głosu.
Kwota będzie podwyższana w konsultacji z Radą Dialogu Społecznego w ramach negocjacji dotyczących wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę na etat i stawki godzinowej co roku. Zgodnie z uchwaloną przez Sejm ustawą dodatek za pracę w porze nocnej nie będzie wliczany do wynagrodzenia.
Aktualnie projekt trafił do Senatu. Jeśli Senat nie zgłosi żadnych poprawek – projekt czeka podpis prezydenta i publikacja w Dzienniku Ustaw.
Duże call center[1] już od dłuższego czasu oferują stawki przewyższające wynagrodzenie zaproponowane przez Sejm. Niższe stawki obowiązują z mniejszych ośrodkach miejskich, w których swoje call center mają firmy o ilości stanowisk poniżej 50. Według ostatniego raportu PMR „Rynek call center i contact center w Polsce” w Polsce około 9% outsourcingowych call center ma mniej niż 50 stanowisk. Można z dużą więc dozą pewności stwierdzić, że zmiany stawek godzinnych czeka ok. 9% firm call center.