Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB wraz z partnerem – firmą NEUROHM Polska, przygotowuje pierwsze w Polsce badanie postaw i opinii pracowników branży call/contact center[1] oraz telemarketingu.
Celem badania będzie zebranie informacji na temat istotnych elementów pracy w branży call/ conatct center, jak np.:
- Jak pracownicy cc oceniają pracę w tych strukturach? Czy są z niej zadowoleni, dumni?
- Czy taka praca spełnia ich ambicje? Czy planują dalszy rozwój zawodowy w contact center ?
- Jak pracownicy oceniają swoje kompetencje do wykonywania zadań?
- Jak oceniają troskę firmy o klientów i ich samych, jako pracowników?
- Jak pracownicy contact center oceniają zasady zarządzania stosowane w ich firmach i relacje z przełożonymi?
Na podstawie odpowiedzi na szereg pytań, zebranych od reprezentatywnej próby przedstawicieli branży, opracowane zostaną wnioski na temat tego, jak sami pracownicy oceniają pracę w strukturach contact center. Pierwsze przekrojowe badanie tego typu będzie zapewne inspirującą lekturą dla wszystkich managerów i kierownictwa na rynku usług cc. Jego wyniki pozwolą po raz pierwszy na opracowanie rzetelnych i wiarygodnych informacji, na temat branży, z punktu widzenia „ludzi contact center”.
Dzięki metodologii BIOCODE odpowiedzi deklarowane w ankiecie zostaną wzbogacone o pomiar pewności postawy respondentów. Pozwoli to na identyfikację emocji leżących u podstaw każdej deklarowanej odpowiedzi (tzw. Emocjonalna Pewność Postawy). Ta metodologia pokazuje, na ile deklaracja jest faktycznie zgodna z tym, co dany respondent myśli, przez co badanie odzwierciedla prawdziwe postawy i opinie pracowników .
Ankieta dostępna jest pod adresem http://impcod.com/smb. W badaniu może wziąć udział każdy pracownik call/ contact center od 16 maja do 5 czerwca 2016.
Planowane jest przygotowanie kolejnych edycji badania, zarówno w oparciu o wyniki pierwszej edycji projektu, jak również o wnioski z dyskusji z managerami zainteresowanymi pozyskaniem bardziej zaawansowanych danych na temat pracowników sektora contact center.