Udział w konkursie Ambasador Call Center[1] może być wykorzystany przez uczestników-konsultantów jako ważny element Personal Branding. Spytaliśmy naszych ekspertów, dlaczego tak ważny w karierze zawodowej młodych ludzi jest obecnie Personal Branding.
Dla mnie marka osobista zaczyna się przede wszystkim od tożsamości, od tego „kim jest człowiek?”. Zawsze pracuję nad marką osobistą metodą „inside-out”, czyli od wewnątrz do zewnątrz. Prowadzę autorski program budowania Marki Osobistej w oparciu o najważniejsze wartości, czyli nasze życiowe azymuty, talenty i atuty. Tworzą one w sumie Unikalny Kod Osobisty, ażebyśmy mogli jak najlepiej wyrazić siebie, pokazać światu swoją prawdziwą twarz. W momencie, kiedy jesteś naprawdę sobą, to nie masz żadnej konkurencji.
Dopiero na drugim etapie jest praca nad wizerunkiem i komunikacją. Nigdy w drugą stronę. W dzisiejszym świecie widzimy, jak wiele osób stara się budować szybką markę na bazie „jakiegoś” wizerunku pod „pewne” potrzeby. Przepada cała autentyczność. A autentyczność i spójność jest dzisiaj najważniejszą marką na świecie. To składniki wiarygodności, bez której nie ma więzi z klientem. Zbudowanie z kolei siebie na tej bazie jest unikalnością, bo nie ma dwóch takich samych osób, z tym samym zestawem wartości, talentów, cech i doświadczeń. Poza tym Marką już się jest, niezależnie od tego, czy się tego chce, czy nie, bo nie można się w świecie nie komunikować. O wiele lepiej jest być świadomym siebie i kierować swoją marką niż pozwolić, by marka kierowała nami.
Czyli, podsumowując co Ci daje Marka Osobista:
- Twoja marka może stać się wartościowa (vide rodzina Beckham)
- Twoja marka może Cię przeżyć (vide Einstein czy Kopernik)
- Twoja marka pozwala na jasny przekaz (wyróżnik)
- Twoje marka już tu jest – Ty już jesteś Marką 😉
W dzisiejszym świecie, w którym każdy może być medium i marką, działania dotyczące personal brandingu są koniecznością; dzięki sieci możemy badać i możemy być badani przez innych. Jak doskonale wszyscy wiemy, wszelkie aktywności w sieci są dla innych widoczne. Tym samym wszelka działalność, aktywności, historia kontaktów składa się na obraz danej osoby. Tym samym, przygotowując strategię komunikacyjną „dla siebie” i wdrażając ja później w życie, daje to nam szansę na sterowanie swoją karierą zawodową.
Zatem udział w wydarzeniach, kongresach, spotkaniach i konkursach branżowych jest szansą, aby zaprezentować samego siebie i swoje kompetencje. Te mogą oczywiście nabrać dodatkowego połysku gdy zostanie się wyróżnionym w konkursie Ambasador Call Center. Do dzieła!