Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Marka czy Maska? – rzecz o wizerunku

Twój wygląd jest podobnie jak architektura domu kreatywnym, wyjątkowym wyrazem Ciebie i gra ważną rolę w budowaniu Marki o nazwie Ty. Czy byłbyś raczej chatą góralską, Empire State Building, świątynią Taj Mahal czy wieżą Eiffl’a ?

Rozmawiamy o marce osobistej jako o solidnej budowli. My, jako jej architekci, tworzymy ją od podłoża, na które składają się nasze talenty – poprzez fundament z naszych wartości i przekonań, aż po cel i misję stanowiącą wnętrze budynku. Teraz kolej na fasadę, czyli na „opakowanie” będące wyrazem naszego wnętrza.

I właśnie dokładnie w tej kolejności, i tak jak w przypadku domu, budowa postępuje od wnętrza (od fundamentów) do zewnątrz (do fasady), a nie na odwrót. Bo ważnym jest, aby to, co pokazujemy światu poprzez nasz wizerunek było odbiciem naszego wnętrza – odzwierciedlało nasze cechy, umiejętności i pasje. Tak tworzy się autentyczny i spójny komunikat o nas dla otoczenia. Tak tworzą się marki trwałe, solidne i wiarygodne.

Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej twarzy i pokazanie jej światu

D. Schwabel

Zgodnie z powyższym cytatem – maksymą, nasza marka to nie maska ani[2] etykieta. Nawet produkt z błędną etykietą na opakowaniu budzi dysonans i zniechęca do ponownego zakupu, a co dopiero człowiek w fałszywej oprawie. Budując dom też dbamy o solidny fundament, a nie tylko o samą fasadę. Dlatego wszelkie próby dopasowania naszej „twarzy” do chwilowych potrzeb otoczenia czyli kreowanie wizerunku pod tzw. „ publiczkę” prowadzi do zakłamania, straty energii i w rezultacie do tego, że udając kogoś kim nie jesteśmy, tak naprawdę oszukujemy samych siebie.

Przestajemy być autentyczni i przestajemy być wiarygodni. Znane są przykłady antybrandingu, gdzie tworzenie kogoś na siłę w sumie dawało odwrotny efekt, metaforyczna budowla się zawalała, człowiek tracił reputację. Jest to zła architektura marki. Przy czym odróżnić w tym miejscu należy tworzenie tzw. wizerunku „na wyrost”, który prowadzi do wykorzystania własnych pasji i potencjału w przyszłości. Jak na przykład chłopiec, który pragnął tańczyć w filmie Billy Elliot, czy gdzie sami wierzymy w to kim chcemy się stać i jest to zgodne z nami. Poniekąd odzwierciedla to zdanie „dress for success” czyli „ubierz się do sukcesu jaki chcesz osiągnąć”.

Zewnętrzna architektura budynku tak jak wizerunek jest identyfikacją wizualną marki, jej autentycznym uzewnętrznieniem, przekazem na zewnątrz, który razem z komunikacją tworzą niepowtarzalny styl i osobowość.

Twój wygląd jest podobnie jak architektura domu kreatywnym, wyjątkowym wyrazem Ciebie i gra ważną rolę w budowaniu Marki o nazwie Ty. Czy byłbyś raczej chatą góralską, Empire State Building, świątynią Taj Mahal czy wieżą Eiffl’a ?

Nie ma drugiej takiej twarzy jak nasza. Nawet twarze bliźniąt jednojajowych różnią się. Sama twarz jest mówiącą o nas wiele wizytówką. A twarz dorosłego to księga jego doświadczeń i przeżyć. Podobno technika potrafi wyróżnić 7000 specyficznych wyrazów twarzy. Jaki wyraz dominuje na Twojej ?

Ta różnorodność daje prawo każdemu człowiekowi do poczucia swojej tożsamości i zbudowania na jej fundamentach przekazu i wizerunku zgodnego z nim samym.

Niektóre osoby stworzyły szczególną dla siebie identyfikację na przykład Einstein ze swoim wąsikiem i fryzurą, czy Winston Churchill z cygarem, fryzura, torebka i niebieski strój Margaret Thatcher, pieprzyk Marylin Monroe czy beret Che Guevary to tylko kilka przykładów. W dalszej perspektywie mogą one obejmować, głos i dykcję (Edith Piaf, Freddy Mercury, Jan Paweł II), czy gest lub wyróżniającą się mowę ciała ; np. Jaś Fasola, Charlie Chaplin, Eva Peron.

Mówi się „Jak cię widza tak cię piszą”, ale prawda jest też taka, że również tak Cię piszą jak Cię słyszą, czują i jaki sygnał wysyłasz dla pozostałych zmysłów.

Specyficzny zapach może tez być nośnikiem marki (np. Chanel no 5), tembr głosu ( jak Elvis Presley), specyficzna poza. To niektóre z elementów z jakimi pracuje coach marki osobistej i wizerunku.

Każdego dnia i w każdej chwili mamy szansę stworzyć odpowiedni dla siebie i dopasowany do nas wyjątkowy styl i wizerunek. Oddać w nim siebie autentycznie i szczerze. A jak śpiewał Marek Grechuta  „ ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy, ważnych jest kilka tych chwil, tych na które czekamy”..

Więc zacznijmy od dziś i stanówmy się;

  • Jakie 10 rzeczy najbardziej Ciebie reprezentuje?
  • Gdybyś był(a) budynkiem, to jaką byś był(a) budowlą? W jakim stylu ?
  • Jak wyrażasz się wszystkimi zmysłami ? widokiem, głosem, zapachem, czuciem, smakiem.. Po czym inni poznają że to Ty?:)

 

Autor: Agnieszka Brukszo
BrandU   Executive & life coach

Członek Jury konkursu Ambasador Call Center[1] 2016

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Szkolenie dorosłych: tylko sesje po 20 minut

Zaproponowanie pracownikowi atrakcyjnej formy rozwoju to trudne wyzwanie dla menedżera. Osoba dorosła zachowuje skupienie zaledwie 20 minut, jeśli temat nie wzbudzi jej zainteresowania. Jak podaje portal Southtree, to o 12 minut mniej niż jeszcze dekadę temu. Aby zmierzyć się z tym problemem, warto znać cykl Kolba – metodę efektywnej nauki dla dorosłych.
Czytaj więcej

Ścieżka kariery: 5 powodów, dla których warto ją wyznaczać

Ścieżka kariery to nic innego, jak plan rozwoju zawodowego. Według badań Hays przynajmniej częściowy plan posiada 67% kobiet i 69% mężczyzn. Każda osoba aktywna zawodowo może go samodzielnie opracować, aby precyzyjnie określić cel związany z rozwojem w pracy. Jednak coraz częściej tego typu rozwiązania stosują wobec kadry sami pracodawcy.